Google AdWords vs Facebook reklama

Každý kto chce získať nových zákazníkov a rozbehnúť svoj biznis si kladie tú istú otázku. Spustiť reklamu na Google AdWords alebo na Facebook-u? Rozoberme si teda tieto dve možnosti bližšie.

Google AdWords

Google navštevuje denne miliarda ľudí. Z vlastnej skúsenosti viete, že keď sa vyskytne problém, na ktorý nemáte riešenie, hľadáte ho v Google. Tak prečo si nevytvoriť reklamu, ktorá sa bude ľuďom zobrazovať pri hľadaní témy súvisiacej s tým, čo ponúkate?

Google AdWords funguje na báze kľúčových slov. To znamená, že reklama sa zobrazuje len na určité slová, ktoré si nastavíte ako kľúčové. Samozrejme slová by mali byť relevantné k tomu, čo ponúkate. Správnym nastavením kľúčových slov môžete dosiahnuť úspešnosť reklám a následné zvýšenie predaja svojich produktov alebo služieb.

Správne kľúčové slová si môžete vybrať pomocou Plánovača kľúčových slov. Zadáte frázu alebo slovo, na ktoré sa chcete zamerať a zobrazia sa vám súvisiace slová, ktoré sa vyhľadávajú spolu s priemerným počtom vyhľadávaní za mesiac a navrhovanou cenou za klik.

plánovač kľúčových slov

Najviac používané typy AdWords reklám:

  • Vyhľadávacia sieť – textová reklama, ktorá sa zobrazuje len vo vyhľadávacej sieti Google na základe kľúčových slov.
  • Obsahová sieť – reklama sa zobrazuje na iných webstránkach alebo aplikáciách, ktorých obsah súvisí s vašimi kľúčovými slovami.
  • Video – video reklama, ktorá sa zobrazuje na Youtube a v obsahovej sieti Google.
  • Remarketing – pomocou remarketingu sa vaše reklamy zobrazujú ľuďom, ktorí už predtým navštívili vašu stránku. Takto môžete získať späť stratených zákazníkov.
  • Nakupovanie – reklamy sú založené na elektronickom obchode. Reklamy umožňujú zobrazovať produkty na základe konkrétneho vyhľadávania.

Veľkou výhodou AdWords je, že účet môžete prepojiť s Google Analytics. Ten zbiera všetky údaje z každej návštevy vašej stránky. Keď prepojíte AdWords s Analytics, Analytics bude zbierať údaje aj z kliknutí na reklamy. Budete tak vedieť lepšie analyzovať úspešnosť reklám.

Facebook

Facebook je sociálne sieť. Ľudia naň nechodia hľadať kľúčové slová alebo riešenia. Chodia prezerať novinky priateľov či facebook-ových stránok. A presne tam je priestor pre vašu reklamy.

Prezeráte si hlavné novinky a zrazu uvidíte krásne červené tenisky, ktoré musíte mať. Stačí jeden klik a ste na eshope, kde si ich môžete kúpiť. Je to jednoduché.

Aby sa však reklamy zobrazovali tým správnym ľuďom, je potrebné nastaviť si to správne publikum. Na rozdiel od AdWords, Facebook reklamy zacielite pomocou záujmov, nie kľúčových slov. To znamená, že si nenastavíte kľúčové slová, na základe ktorých sa reklama bude zobrazovať, ale vyberiete záujmy publika ako napr. Nakupovanie, Šport, Divadlo, Architektúra, Filmy, atď. Reklamu, však viete spustiť aj bez pridania záujmov publika. V tom prípade riskujete to, že reklama sa zobrazí ľuďom, ktorí nemajú vôbec záujem o to čo ponúkate a váš kredit sa vyčerpá bez získania nových zákazníkov.

Rovnako si viete nastaviť aj vekový rozsah, pohlavie či oblasť, na ktorú chcete zacieliť.

Na vytvorenie správneho publika máte možnosť použiť aj Pixels. Je to vlastne javascriptový kód, ktorý sa vloží na web a zbiera informácie o návštevníkoch. Z týchto informácií následne vytvorí publikum, na ktoré môžete zacieliť reklamy.

Tu máte na výber viacero typov reklám. Najviac sa však používajú reklamy:

  • Návštevnosť – tento typ reklamy prináša ľudí na váš web.
  • „Páči sa mi to“ pre stránku – zbieranie lajkov na FB stránku.
  • Interakcia s príspevkom – propagácia príspevkov.
facebook reklamy

Reklamy si môžete vytvoriť vo viacerých formátoch:

  • Canvas – Mobilná reklama, ktorá sa zobrazuje ako full screen.
  • Carousel – max. 10 obrázkov alebo videí v jednej reklame.
  • Video – reklama s videom.
  • Obrázok – Facebook reklama by mala obsahovať obrázok s max. 20 % textu. Inak bude mať reklama nízky alebo žiadny dosah. Na vytvorenie obrázkov môžete použiť free platformu Canva. Tá obsahuje Facebook Ad témy, pomocou ktorých vytvoríte obrázky v správnej veľkosti a tvare.

Záver

Prečo si vybrať medzi týmito dvoma možnosťami keď môžete použiť oboje? Obidve možnosti majú veľa výhod. Dokážete zacieliť na potenciálnych zákazníkov, z ktorých urobíte svojich zákazníkov. Zvýšite predaj svojich produktov alebo služieb a dostanete do povedomia svoju značku.

Viac o našich službách sa dozviete tu:

Webové služby
2018-04-26T14:40:29+00:00 Google reklama, Reklama, Sociálne siete|