Marketingové tipy pre začínajúce e-shopy v roku 2022

Tipy pre e-shopy

V posledných rokoch sa to, ako žijeme, ako sa socializujeme a dokonca aj ako nakupujeme neustále prispôsobuje novým trendom a neustále sa to mení. Mnoho vecí, ktoré sme robili sa presunulo do digitálnej sféry.

Taktiež veľa podnikov čelilo novým a ťažkým výzvam v súvislosti s náhlou potrebou prispôsobiť sa rýchlym zmenám. Čo môžeme očakávať v priebehu tohto roka? Ako sa budú orientovať podniky v súvislosti s neustále sa meniacim trhom?

Máme pre vás niekoľko tipov pre tohtoročné začínajúce podniky s e-shopmi.

Startup podniky s e-shopom

Na obchodovanie používajte sociálne siete

Keďže ľudia museli väčšinu rokov 2020 a 2021 zostať doma, sociálne siete sú jedným z najobľúbenejších spôsobov, ako zostať v spojení s ostatnými. Trh sociálnych sietí je obrovský. Jeho globálne publikum sa stále rozširuje a denný počet účastníkov je v miliardách. Len nedávno platforma TikTok odhalila, že má 1 miliardu aktívnych používateľov mesačne na celom svete.

V reakcii na to sa platformy začali stále viac optimalizovať pre elektronický obchod prostredníctvom sociálnych sietí. Používatelia teraz môžu nakupovať a predávať tovary a služby priamo prostredníctvom nich. Napríklad TikTok nedávno rozšíril svoje partnerstvo so Shopify a môže firmám ponúknuť svoju platformu na predaj svojich produktov.

Shopify e-shop

Marketing na sociálnych sieťach je teraz oveľa dostupnejší a dôležitejší ako kedykoľvek predtým. Trh naďalej rastie a platformy pokračujú vo vývoji nových stratégií pre podniky, aby rozšírili svoj biznis na digitálnom trhu. Ako začínajúci podnik (z angl. startup) môžete trafiť dve muchy jednou ranou, keď investujete do marketingu na sociálnych sieťach.

Marketing na sociálnych sieťach

Investujte viac do vizuálneho obchodu

„Vizuálny obchod“ je všeobecný pojem označujúci množstvo metód, ktoré značky používajú, aby pomohli spotrebiteľom získať viac informácií o produkte, ktorý si plánujú kúpiť.

Bola vykonaná štúdia, v ktorej vedci vykonali 55 experimentov. Porovnávali, ako dobre sa účastníci učili s ilustrovaným textom v porovnaní s textom samotným. Štúdia ukázala, že účastníci, ktorí nasledovali ilustrovaný text, mali o 323% lepšie výsledky ako tí, ktorí nasledovali len samotný text. Jasné znamenie, že vizuálny obchod si zaslúži obrovskú pozornosť.

Vizuálne metódy môžu byť napríklad:

  • obrázky,
  • videá,
  • rozšírená realita alebo aj
  • virtuálna realita.

Vizuálny obchod

Vzhľadom na pútavú povahu tohto obsahu môže vizuálny obchod vytvoriť spojenia a vzťahy medzi značkami a spotrebiteľmi. Aby sa startup stal relevantným a dôveryhodným, bude musieť vytvoriť kvalitné spojenie so svojimi potenciálnymi zákazníkmi.

V marketingu elektronického obchodu je vizuálny obchod dôležitý. Jeho úlohou je vzdelávať a poskytovať informácie o produktoch a službách potenciálnym spotrebiteľom. Moderný spotrebiteľ je precízny a náročný na produkt, ktorý kupuje. Pomocou vizuálneho obchodu sa zákazník môže dozvedieť viac o procese spoločnosti a o tom, že vyrába a poskytuje naozaj kvalitné produkty.

Ako startup, investovaním do kvalitného vizuálneho obchodu, zaistíte väčšiu pravdepodobnosť, že si váš produkt alebo službu všimnú. Vaši zákazníci pochopia viac o tom, čo vaša firma ponúka a prečo je dôležitá v ich živote.

Podporujte obsah vytváraný používateľmi

Obsah vytvorený používateľmi je akýkoľvek obsah, ktorý pochádza od zákazníkov. Môže ísť o text, obrázky, videá alebo recenzie o produkte alebo službe. Čo robí UGC (z angl. user generated content – obsah generovaný používateľmi) efektívnym je to, že vytvára originálny a jedinečný obsah pre váš startup. Vychádza zo skúseností z prvej ruky a prepožičiava vášmu obsahu neoceniteľnú autentickosť. Podľa prieskumu medzi 1 590 spotrebiteľmi, 79% respondentov uviedlo, že UGC má významný vplyv na ich nákupné rozhodnutia.

Obsah od zákazníka

Ak chcete podporiť UGC, organizujte súťaže a požiadajte ľudí, aby zdieľali svoje skúsenosti online. Tí, ktorí sa zapoja do súťaží, môžu označovať svojich priateľov, čím generujú viac zobrazení a zdieľaní. Čím viac účastníkov akcie, tým lepšie.

Sociálne siete sa stali súčasťou každodenného života ľudí. Ako začínajúca spoločnosť, ktorá práve vstupuje do elektronického obchodu, je UGC jedným z najlepších spôsobov, ako propagovať svoje produkty a služby online.

Investujte do SEO a linkbuildingu

Na optimalizácii pre vyhľadávače (SEO) je skvelé to, že má nízke náklady, čo je vždy dobrá správa pre začínajúce podniky. A napriek tomu je to naozaj efektívne. SEO je taká efektívna marketingová stratégia, že do nej investujú aj veľké korporácie. Podľa jednej štúdie, 70% marketérov súhlasí s tým, že SEO je v porovnaní s PPC efektívnejšie.

Investujte do SEO

V konečnom dôsledku je cieľom, aby sa váš obsah dostal na prvé miesto na stránkach s výsledkami vo vyhľadávaní. Táto zvýšená viditeľnosť privedie na váš web viac ľudí a stane sa odrazovým mostíkom ku konverziám nových zákazníkov a rastu vašej značky.

Nezabudnite vytvoriť obsah, ktorý vám pomôže nielen umiestniť sa vyššie v SERP, ale prinesie hodnotu aj vašim návštevníkom. Nezameriavajte sa príliš na to, aby ste vždy hovorili o svojich produktoch a službách. Vaši diváci môžu prejaviť nezáujem o váš obsah.

Namiesto toho preskúmajte vaše niche (miesto alebo pozícia, ktorá je pre niekoho alebo niečo obzvlášť vhodná najmä preto, že je veľmi špecifická a odlišná od ostatných) a zacieľte na obsah, ktorý ľuďom pomôže zlepšiť sa v tomto niche. Ak ľudia považujú váš obsah za zaujímavý, v odporúčaniach vždy zabodujete. SEO je dlhodobá investícia, nie senzácia zo dňa na deň. Je to organický a udržateľný spôsob rastu, ale musíte ho budovať neustále.

Rovnako ako SEO, aj linkbuilding je dlhodobá investícia. Zahŕňa prinútenie iných webových stránok, aby odkazovali späť na váš web, čo znamená, že viac používateľov objaví váš obsah a v konečnom dôsledku zvýši autoritu vášho webu. Je to skvelý spôsob, ako predávať svoje produkty tým, že privediete viac ľudí na váš web, aby sa dozvedeli o tom, čo ponúkate.

Investujte do linkbuildingu

Prieskum ukazuje, že 74,3% profesionálov v oblasti SEO minie viac ako 2200€ na svoj priemerný mesačný rozpočet na budovanie odkazov. Ako začínajúci podnik však môžete vytvárať odkazy zadarmo, pričom hosťovanie je len jedna technika. Hľadajte ďalšie blogy, s ktorými môžete pracovať a vytvárať obsah, ktorý stojí za zdieľanie.

Záver

Byť startupom v elektronickom obchode v dnešnom trhovom prostredí môže byť náročné. Ekonomika sa mení zo dňa na deň a vy sa musíte rýchlo prispôsobovať, aby ste prežili.

Zostať informovaný o predpovediach trendov na trhu na nasledujúce roky vám môže pomôcť naplánovať si marketingové stratégie ešte pred začatím boja. Maximálne využitie každej výhody poskytne vášmu startupu tú najlepšiu šancu prosperovať a prežiť na trhu.

Zdroj: https://www.forbes.com/4-marketing-tips-for-e-commerce-startups-in-2022/