Ako založiť úspešný internetový obchod

Ako založiť úspešný internetový obchod

Prevádzkovanie eshopu je stále populárnejší spôsob zarábania peňazí online. Máte záujem pustiť sa do toho, ale neviete kde začať? V tomto článku si krok po kroku prejdeme ako prebieha založenie internetového obchodu a budeme sa venovať aj stratégií dosahovania zisku. Na konci už budete mať plán, ktorý môžete použiť na vytvorenie vlastného ziskového eshopu.

Ste rozhodnutý čo chcete predávať? Poradíme vám!

  • Vytvoríte niečo vlastné, čo budete predávať.
  • Predávať budete niečo, čo už existuje, len to ešte vylepšíte napr. aj pomocou marketingu.

My sa zameriame na druhý spôsob. Táto možnosť je jednoduchšia hlavne pre začiatočníkov, ktorí na seba berú veľké riziká. Dokonca ani nemusíte robiť hlboký prieskum trhu lebo už viete, že existujúcemu produktu sa na trhu darí. Najprv sa zameriame na postup hľadania vhodného produktu. To, čo si vyberiete by malo byť niečo, čo už dobre poznáte a budete schopný to predať na trhu. Je to dôležité, pretože budete predávať vlastne kópiu niečoho, čo už na trhu existuje. Ak chcete aby sa vášmu produktu darilo, musíte sa priblížiť ku vašej cieľovej skupine.

Ukážme si to na konkrétnom príklade

Rozhodneme sa predávať napríklad mobilné telefóny a príslušenstvo. V prvom rade sa musíme pozrieť na to, čo sa už predáva. Použijeme Heureku, kde pre slovenský a český trh nájdeme najviac produktov na jednom mieste.

Na Heureke pozrieme kategóriu mobilné telefóny

Heureka - mobilné telefóny

Tu sa vieme dozvedieť, ktoré produkty sú najpopulárnejšie, najlepšie hodnotené, v akom cenovom rozsahu sa dajú kúpiť a ich základné popisy.

Heureka - produkty mobilné telefóny

Heureka - produkt mobilný telefón

Teraz okrem podrobného popisu produktu vieme zistiť dodávateľov a prekliknúť sa na ich eshop. Tak isto si vieme prečítať všetky recenzie. Na Heureke môžeme týmto recenziám skutočne dôverovať, pretože recenzie na eshopoch sa dajú upraviť, no na Heureke nie.

Ak nechcete limitovať svoj prieskum len na slovenský trh, tak vám odporúčame si prezrieť stránky ako napríklad Alibaba, AliExpress alebo Amazon. Na Alibabe nájdete okolo 12 miliárd produktov, takže máte z čoho vyberať.

Zamierte teda na Alibaba.com a zadajte kľúčové slová súvisiace s tým, čo chcete nájsť.
Tento krát zadáme Screen Protector Samsung.

Alibaba vyhľadávanie

Ako vidíte, na stránke sa zobrazil zoznam dodávateľov, pričom každý z nich ponúka odlišné fólie pre mobilné telefóny. Určite, nie každý bude vyhovovať vašim predstavám. Preto potrebujete kontaktovať dodávateľov a zistiť čo všetko vám môžu ponúknuť. Skôr než to urobíte, musíte mať jasno vo vašich požiadavkách. Ak to tak nie je, budete strácať svoj a aj ich čas. Cena, ktorá vám bude navrhnutá sa bude odzrkadľovať od vašich požiadaviek. Keby ste zmenili požiadavky, ceny sa tiež dramaticky zmenia a to nie je nič, čo by sa malo riešiť na poslednú chvíľu. Takže buďte si istý tým, čo naozaj chcete. Ubezpečte sa, že dodávateľ je schopný plne vyhovieť vašim požiadavkám.

Alibaba vedie záznamy o predávajúcich, takže budete vidieť štatistiky na produktových stránkach, ktoré si prezriete.

Alibaba štatistiky

Napríklad u jedného predajcu fólií, ikona v ľavom hornom rohu Gold Supplier preukazuje, že predajca je spoľahlivý a bol zlatým dodávateľom po dobu 3 rokov.

Gold Supplier

Spoločnosť za takéto označenie musí zaplatiť a táto ikona tiež značí to, že predajca obchoduje aj s inými spoločnosťami na medzinárodnej úrovni. Tiež môžete vidieť ikonu v pravom hornom rohu, ktorá ukazuje, že predajca sa zapísal do programu Trade Assurance, ktorý chráni kupujúcich aj v tom prípade, ak by nešlo všetko podľa vašich predstáv.

Trade assurance

Za predpokladu, že vidíte obe ikony, stálo by za pokus osloviť predajcu a zistiť čo ponúka. Kľúčové veci, ktoré by ste mali prediskutovať sú platobné podmienky (prípadne požadovaný vklad) a či bude možné zaslať ukážkový produkt. Objednanie ukážkových produktov je výhodné, pretože budete vedieť zhodnotiť kvalitu výrobku a zistíte ako sa spolupracuje s dodávateľom.

Spustite svoj vlastný eshop

Po tom, čo ste si prezreli pár dodávateľov a rozhodli ste sa odkiaľ budete získavať produkty je potrebné založiť internetový obchod, takže spustiť svoj vlastný eshop. Máte viacero možností.

Eshop zdarma

Vytvoriť si eshop v nejakom jednoduchšom systéme svojpomocne. Toto riešenie je najlacnejšie a väčšinou platíte len menšiu platbu, každý mesiac. V prípade rozširovania eshopu o nové funkcie môžete byť ale dosť obmedzený.

Profesionálny eshop

S vytvorením eshopu sa obrátiť na profesionálnu firmu, ktorá vám spraví eshop nastaví všetko potrebné a zaškolí vás ako obsluhovať a spravovať eshop. Vyžaduje si to väčšiu investíciu ale eshop je navrhnutý tak, aby ste ho vedeli v prípade potreby rozširovať a dopĺňať o nové funkcie.

Profesionálny eshop so správou a marketingom

Tretia možnosť vychádza z druhej. Okrem toho že vám firma vytvorí eshop, bude mať na starosti jeho správu a marketing. Táto možnosť si znovu vyžaduje väčšiu investíciu, ale ak máte kvalitný produkt, po ktorom je dopyt a dobrý marketing, tak sa vaše investície rýchlo vrátia.

Druhú a tretiu možnosť ponúka aj naša firma. Prvú možnosť momentálne testujeme a veríme že ju čoskoro spustíme.

Viac o službe Tvorba eshopu sa dozviete tu:

Tvorba eshopu

Ako postupovať po založení internetového obchodu

Keď už máte založený internetový obchod, je čas začať premýšľať ako a hlavne akých ľudí prilákať na svoj eshop. Je dôležité zistiť čo ich ovplyvňuje a z akej krajiny by chceli nakupovať. Bude jednoduchšie nastaviť marketing a využiť všetky užitočné možnosti.

Sociálne siete

Sociálne siete sú veľmi rozšírené a obľúbené. Určite ste si všimli koľko reklamy na nich nájdete. V prípade, že chcete, aby ste prostredníctvom sociálnych sietí navýšili svoje zisky, máte obrovské množstvo možností.

Jedna z možností je využiť Facebook Ads. Nastavenie Facebookovej reklamy je jednoduché a túto službu využíva už vyše 2,5 milióna inzerentov. Tiež môžete zvážiť sponzorovanie príspevkov na Pinterest a Instagrame.
Pravidelne sa venujte sociálnym sietiam. Pridávajte príspevky, odpisujte klientom a propagujte. Napríklad Facebook presne meria vašu aktivitu následne vás hodnotí a podľa toho priraďuje vašim príspevkom dosah.

Sociálne siete ikony

Google reklama

Ďalšia možnosť je spustiť reklamu na Googli. K tomu slúži nástroj AdWords. Kvalitne nastavená reklama vám vie priniesť veľké množstvo zákazníkov. Tak isto nezabudnite na Remarketing, ktorý slúži na pripomenutie stránky, aby sa klienti ktorý boli na vašej stránke vrátili. Nezabudnite nastaviť nástroj Google Analytics, ktorý slúži na prepracované sledovanie návštevnosti vašej stránky.

Reklama na googli

Viac o službe Google reklama sa dozviete tu:

GOOGLE REKLAMA

SEO

Nezabudnite ani na SEO. Z dlhodobého hľadiska môže mať SEO pre vás najväčší prínos. Nezameriavajte sa na zbytočne všeobecné kľúčové slová, ale zamerajte sa skôr na podrobnejšie frázy (z ang. Long-Tail), ktoré sa nehľadajú tak často ale je oveľa ľahšie dosiahnuť lepšie pozície, takže v konečnom výsledku vám to môže doniesť viac klientov. K SEO je možné napísať aj niekoľko osobitných článkov a určite sa tejto problematike ešte budeme venovať.

Viac o službe SEO sa dozviete tu:

SEO

Newsletter

Zbierajte maily svojich zákazníkov. Každý bežný eshop má zabudovaný systém na newsletter. Po dosiahnutí vhodného počtu emailov začnite pravidelne rozposielať newsletter. Oslovte svojich klientov svojimi akciami alebo novinkami a oni sa vám odvďačia nákupom. Odporúčame posielať newsletter cca raz za týždeň. Určite to ale nepreháňajte, lebo len dosiahnete, že sa väčšina odberateľov z newslettra odhlási.

V tomto článku sme si zhrnuli ako si vybrať produkt a dodávateľa, čo urobiť preto, aby bol eshop ziskový, prešli sme si stratégiu udržania eshopu na trhu a zabezpečenie jeho prosperity.

Ak máte záujem založiť si vlastný eshop, už viete ako na to a môžete sa do toho smelo pustiť.