11 chýb, ktoré robia vznikajúce e-shopy

Máte skvelý nápad, skvelý produkt a všetko poukazuje na to, že vaša nová spoločnosť smeruje ku skutočnému úspechu. Doručíte svoj produkt investorom a všetci sú z neho nadšení.

Môže sa niečo pokaziť?

Tvrdá realita začínajúcich e-shopov je, že aj keď ste úspešne získali finančné prostriedky na produkt vašej spoločnosti, dostať ho na trh a pritom dosiahnuť zisk nie je tak celkom ľahká úloha.

V skutočnosti, veľa nových značiek môže mať v prvom roku problémy.

Zostavili sme pre vás zoznam, ktorý vám pomôže použiť sa z chýb iných:

1. Počúvate výhradne svojich priateľov a spolupracovníkov

Ak si myslíte, že váš nápad je skvelý, pretože vám vaši známy, či spolupracovníci hovoria, že je to skvelé, možno vás čaká veľmi hrubé prebudenie. Nepotrebujete si budovať vlastné ego, potrebujete budovať stratégiu vašej značky, ktorá sa buď spája so spotrebiteľmi alebo nie.

Počúvate len spolupracovníkov - chyba

Niekedy je najlepšou cestou spojiť sa s jednotlivcami, ktorí vám môžu poskytnúť inú perspektívu o veciach, na ktoré sa vy pozeráte každý deň. Prijmite pokoru a požiadajte ostatných o spätnú väzbu, ktorá zatieni vaše osobné slepé uhly a predsudky.

2. Svoj tím nepočúvate

Váš tím s vami celý čas pracuje a vie o veciach vo vašej spoločnosti, ktoré možno neviete vy alebo o nich neuvažujete. Jedným z najdôležitejších prvkov je počúvať, keď vám váš tím dáva nápady a návrhy o tom, ako možno vylepšiť stratégiu vašej značky, a to najmä vtedy, ak tieto nápady prichádzajú z vonkajšej perspektívy.

Títo ľudia nie sú tak emocionálne viazaní na vašu značku, takže môžu poskytnúť objektívnejšie názory na vaše nápady a na to, ako by ste ich mali realizovať. Vaši zamestnanci sú tiež v prvej línii rozhovorov so zákazníkmi, získavajú od nich spätnú väzbu a chápu ich želania a potreby.

Ak existuje niečo, o čom si myslia, že bude rezonovať s verejnosťou a vy nie, mali by ste zvážiť spätnú väzbu. Zamestnanci sú často nedostatočne využívaným aktívom, preto by ste ich mali počúvať čo najviac.

3. Nedefinujete publikum

Stratégia značky funguje najlepšie, keď je špecifická. Váš produkt môže byť vhodný pre širokú škálu spotrebiteľov alebo môže fungovať len pre špecializovanú oblasť alebo odvetvie. V každom prípade sa vaša značka musí zamerať na demografické údaje a emocionálne požiadavky zákazníkov potrebné pri nákupe.

Bez ohľadu na to, čo predávate, vaša značka musí vyjadrovať tú správnu emóciu, pretože nákup je sám o sebe emocionálnou akciou. Ak budete tráviť čas hlbším ponorom do citlivosti vášho cieľového spotrebiteľa, vaša značka sa stane zmysluplnou.

Znamená to, že môžete napríklad zamestnávať rôznorodý personál, organizovať cieľové skupiny, robiť rozhovory s odborníkmi z odvetvia, komunikovať so spotrebiteľmi po telefóne, prostredníctvom e-mailu alebo sociálnych médií.

Definujte publikum

4. Neviete uviesť výhody vašich produktov

Mnoho vznikajúcich firiem robí nováčikovskú chybu, keď sa sústreďujú výlučne na vlastnosti svojich produktov, pričom zanedbávajú skutočné výhody.

Ako hovorí staré príslovie o predaji – „Vlastnosti hovoria, výhody predávajú“.

Aj keď špecifikácie produktov majú svoje miesto, je dôležité, aby vaša nová značka zdôraznila, ako vaše produkty ovplyvnia životy ľudí.

Prvým pravidlom marketingu je uistiť sa, že viete odpovedať na otázku – „Čo to so mnou urobí?“

Ak bude vaša odpoveď uspokojivá a pomôže niekomu uvedomiť si, že jeho život bude vďaka vášmu produktu jednoduchší, efektívnejší alebo možno ešte zábavnejší, ste na správnej ceste k životaschopnej a dlhotrvajúcej značke.

5. Ste bez sľubov

Po uvedení výhod je teraz čas urobiť nejaké sľuby. A nejde o záruky produktov, pokiaľ to neponúkate ako zásadu. Ide skôr o to, čo vaša značka hovorí o službách, ktoré vaša spoločnosť poskytuje.

Sľub jedinečnej značky

Každý hovorí, že ich služby zákazníkom sú skvelé, ale čo ak im sľúbite, že vaše služby sú výnimočné alebo jedinečné? Čo môžu očakávať od spôsobu dopravy? Aká je vaša firemná kultúra, ktorú dokážete splniť len vy? Tieto rozdiely musíte uviesť takým spôsobom, aby sa stali skalopevným prísľubom. To je to, čo prinúti ľudí hovoriť o vašej spoločnosti pozitívne.

Či už ste začínajúci e-shop alebo nie, je dôležité presne stanoviť, čo môžu ľudia od vášho nového podnikania očakávať.

6. Vaša značka nie je v súlade s produktom

Videli sme to už nespočetne veľa krát. Legitímnosť produktov môže byť niekedy narušená zlým brandingom. Ak produkty aj vyrábate, označovanie a balenie sú pre úspech rozhodujúce. Spôsob, akým sú produkty potom predávané, je tiež nevyhnutným krokom k tomu, aby sa zabezpečilo, že sa vaše ponuky dostanú k potenciálnym zákazníkom.

Logo, o ktorom ste si mysleli, že je roztomilé, môže byť nečitateľné a spôsobiť zmätok. Ak vaša značka vynechá adresovanie toho, čo je pre spotrebiteľov dôležité, ušiel vám čln.

7. Dáta nekontrolujete

Pretože ste novšia značka, práve začínate zbierať skutočné údaje od spotrebiteľov – jediný druh, na ktorom záleží. Dávajte si pozor, aby ste nerobili drastické zmeny len preto, že ste prvýkrát videli niečo, čo vo vás vyvolalo obavy.

Nie každý bude milovať vás alebo to, čo predávate. Vy ste definovali publikum, no vaša zákaznícka základňa ho bude definovať ešte viac.

Kontrola firemných dát

Keď zozbierate dostatok údajov, vaše kampane budú môcť zahŕňať skutočné fakty. Nenechajte sa odradiť negatívnymi recenziami. Tie má každá značka. Treba to brať s nadhľadom a poučiť sa.

8. Myslíte si, že dáta odpovedia na všetko

Údaje z vašej tabuľky vám samy o sebe nikdy neposkytnú inšpiráciu. Stratégia vašej značky je len taká kreatívna, ako tí, ktorí ju vedú. Nápady môžete testovať pomocou A/B testovaniu celý deň, ale „A“ aj „B“ môžu byť niekedy hrozné nápady. Vždy sa môžete utešiť vedomím, že aktuálna verzia je v poriadku, ale dobrá značka je postavená na nepohodlnosti.

Nikdy nedovoľte, aby údaje viedli k samoľúbosti, inak sa vaša značka stane nezáživnou a nudnou.

9. Nemyslíte do budúcnosti

Aj keď sa musíte sústrediť na súčasnosť, je dôležité myslieť na to, kam vaša značka smeruje a ako bude vyzerať, keď sa tam dostane.

Existujú dva dôvody, prečo by ste mali mať stále na pamäti budúcnosť vašej značky:

  1. Vaša firemná kultúra musí rásť spolu s vašimi výnosmi. Nič nemôže dlho stagnovať, či už ide o spôsob, akým vaše zákaznícke služby oslovujú zákazníkov, alebo ako ich počúvajú.
  2. Musíte si byť vždy vedomí svojej dlhodobej stratégie. Môžete mať skvelé nápady, kam sa chcete so značkou dostať, ale ak teraz nie sú využiteľné, strávte nejaký čas premýšľaním o tom, čo môžete urobiť, aby sta sa k tomuto bodu dostali, namiesto toho, aby ste to ignorovali.

Ak nie ste realistickí v tom, kde ste a kde chcete v budúcnosti byť, vaša stratégia značky nebude smerovať tým správnym smerom.

Súčasnosť a budúcnosť firmy

10. Stále myslíte len na budúcnosť

Mala by existovať rovnováha medzi zameriavaním sa na budúcnosť a zotrvaním pri zemi, pri tom, čo sa práve deje. Musíte byť schopní pozerať sa na svoju značku ako aktívum, ktoré potrebuje rásť a generovať výnosy, ale nesmiete zabudnúť na to, kde ste začali.

Osobnosť spoločnosti bude hlavným determinantom toho, ako dlho bude vaša spoločnosť nažive, ak pôjdu veci správnym smerom. To znamená, že trávite čas pri výbere svojho príbehu o značke a o tom, ako o sebe hovoríte, keď ešte stále nie ste ani pred zákazníkmi.

11. Snažíte sa robiť všetko sami

Môžete byť zakladateľom alebo generálnym riaditeľom tohto podniku, ale nemôžete ho riadiť sám. Je to dôležité pre rast každej spoločnosti, ale platí to najmä pre nové značky. Existuje veľa ľudí, ktorí vám môžu pomôcť poradiť bez ohľadu na to, v akom štádiu vývoja sa nachádzate.

Nesnažte sa ísť sami, inak riskujete stratu nápadov. Váš tím vám tiež môže pomôcť zistiť, ako dobre funguje stratégia vašej značky a zabezpečiť, aby boli všetky rozhodnutia stále v súlade.

V počiatočných fázach to bude na dlhé trate, takže nezabudnite, že počas tejto cesty nie ste sami.

 

Záver

Vyhnúť sa týmto 11 chybám a dbať na rady, ktoré vám tu uvádzame, vám pomôže vyhnúť sa nástrahám, ktoré bežne na vznikajúce značky, či e-shopy striehnu.

Nadšenie je skvelé, a preto by ste túto iskru nikdy nemali stratiť. Okorenenie tohto optimizmu praktickosťou poskytne vašej značke prostredie potrebné na úspech.

Vaša značka je živá, dýchajúca vec, ktorá sa musí prispôsobovať okolitému svetu. Ak ju necháte zomrieť skôr, ako je potrebné, všetko vaše úsilie bude nanič.

 

Zdroj: https://www.bigcommerce.com/#11-mistakes-emerging-ecommerce-brands-make