Web stránka sa skladá z veľa častí. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, ktorá z nich je najúspešnejšia? Ktorá z nich priláka najviac čitateľov? Ak nie, prinášame vám 15 faktov o tom, čo si ľudia všímajú na web stránkach.
- Text priláka väčšiu pozornosť ako obrázky.
- Ľudia prezerajú web stránku od ľavého horného rohu.
- Čitatelia ignorujú bannery.
- Fancy písmo je proste ignorované.
- Ľudia skúmajú iba dolnú časť webu.
- Krátke odseky sú lepšou voľbou než dlhé.
- Reklamy v hornej časti alebo na ľavo získavajú viac vzhliadnutí.
- Reklamy umiestnené vo vnútri alebo pod zaujímavou časťou obsahu tiež získavajú viac vzhliadnutí.
- Veľké obrázky prilákajú viac pozornosti než malé.
- Aj titulok dokáže zaujať.
- Návštevníci strávia viac času prezeraním menu a tlačidiel ako ostatných častí web stránky.
- Zoznamy lepšie udržia čitateľa sústredeného než odseky.
- Niektorí ľudia ignorujú veľké časti textu.
- Biely priestor je dobrý.
- Menu je úspešnejšie vo vrchnej časti webu.
Pridávame 5 bonusových faktov o tom, čo si ľudia všímajú na mobilných weboch.
- Čitateľova pozornosť je sústredená na horný ľavý roh obrazovky.
- Dbajte na krátky a jednoduchý obsah. Dlhé náročné texty vyžadujú sústredenie, ktoré používatelia mobilov nemajú.
- Používatelia venujú najväčšiu pozornosť horným ⅔ obrazovky.
- Používateľov mobilných telefónov viac upúta vizuál ako text alebo obsah.
- Krátky a “tučný” titulok priláka viac pozornosti.
Dúfam, že bol tento článok užitočný a pri vytváraní vlastnej webovej stránky tieto fakty aj využijete. Niektoré z nich sú naozaj základné ale pripomenúť si ich neuškodí.
Zdroj: Internet