7 bodov kvalitného UI

Žijeme v digitálnom svete, v ktorom je dôležité zamerať sa a venovať dostatok času UI (user interface) teda užívateľskému rozhraniu. UI predstavuje to, ako vaša web stránka vyzerá, ako sú jednotlivé prvky a elementy navrhnuté a ako interagujú medzi sebou a užívateľom. V dnešnej dobe je to jeden z najdôležitejších faktorov úspešnosti vášho webu. Pozrime sa teda na 7 bodov kvalitného UI.

1. Jednoduchosť

Kvalitné UI sa neskladajú zo zložitých a nepotrebných prvkov. Práve naopak. Potrebné, logické a stručné prvky, ktoré majú tendenciu byť takmer neviditeľné. Pri tvorbe svojho návrhu sa zamyslite nad tým, či užívateľ naozaj potrebuje všetky tie funkcie a prvky. Pridajte len to, čo bude bežný užívateľ potrebovať a bude mu jasné, o čo vlastne ide.

100% responzivita

2. Jasnosť

Jasnosť je jedným z hlavných atribútov UI. Zapamätajte si, že cieľom UI je uľahčiť užívateľom interakciu so systémom. Ak sa užívateľ nevie orientovať na vašom webe, pravdepodobne ho opustí. Aby ste ho zlepšili, používajte stručné a jasné popisy pre tlačidlá a akcie. Zjednodušenie označenia, navigácie a obsahu, pomôže užívateľom pochopiť, čo majú robiť. Ušetrite svojim užívateľom čas krátkymi a stručnými popismi.

3. Konzistentnosť

Konzistentné rozhranie umožní užívateľom rozvíjať spôsoby využívania stránky, ktoré zlepšia užívateľský zážitok. Užívatelia by chceli, aby niečo čo im je už známe fungovalo rovnako aj na iných obrazovkách. Zachovanie jazyka, rozloženia a dizajnu vašej stránky. Týmto uľahčíte užívateľovi pochopiť ako to funguje, zvýšite efektivitu a užívateľský komfort.

100% responzivita

4. Oboznámenosť

Vaše užívateľské rozhranie by malo pôsobiť povedome. Tým dosiahnete, že užívatelia budú vedieť čo majú očakávať a nebudú musieť premýšľať nad tým, čo robiť. Vo vašich návrhoch používajte prvky, ktoré sú už užívateľom známe. Zjednodušíte tak interakciu s vaším systémom.

Dobrým príkladom sú aj aplikácie, ktoré používajú ikonku hamburgeru na označenie ponuky Menu. Keď užívatelia vidia túto ikonu, vedia čo znamená a nemusia blúdiť v ďalších možnostiach ponuky.

5. Vizuálna hierarchia

Ďalším dôležitým atribútom je vizuálna hierarchia. Pri dizajnovaní vášho webu by ste sa mali zamerať na zvýraznenie dôležitých častí, na ktoré sa užívatelia budú vedieť sústrediť. Keď sa budete snažiť všetky časti urobiť dôležitými, vaše UI zbytočne preťažíte. Kontrast medzi veľkosťami, farbami a umiestneniami prvkov by mal fungovať tak, aby bol zrozumiteľný pre užívateľa. Dobre navrhnutá vizuálna hierarchia znižuje zložitosť UI a pomáha užívateľom plniť svoje úlohy.

100% responzivita

6. Účinnosť

Jedným z najlepších spôsobov, ako zlepšiť efektivitu vášho rozhrania je analýza úloh. Pre vykonanie analýzy úloh zvážte aktivity a úlohy, ktoré pravdepodobne užívatelia vykonajú vo vašom rozhraní a zefektívnite proces na čo najrýchlejší a najjednoduchší pre užívateľa. Zvážte aké funkcie bude potrebovať, čo bude na stránke vykonávať a čo najviac mu to uľahčite.

7. Reakcia

Dôležitá je aj reakcia vášho rozhrania. Vaša web stránka by sa mala načítať čo najrýchlejšie ak nechcete stratiť svojich užívateľov. Im stačia len 3 sekundy na to, aby stránku opustili. Podľa KISSmetrics je to až 40%.

Viac o našich službách sa dozviete tu:

Webové služby