Uverejnili ste príspevok na svojej FB stránke, no nemal taký úspech ako ste predpokladali? Chceli by ste zvýšiť dosah a interakcie s príspevkom? Alebo vyzvať ľudí k nákupu vášho produktu? Ukážeme si jednoduché a rýchle nastavenie propagácie príspevku, ktoré zvládne naozaj každý.

Nastavenie propagácie

Po uverejnení príspevku na vašej FB stránke vám Facebook ponúkne možnosť Propagovať príspevok. Aby ste mohli svoj príspevok propagovať, musíte mať vložený spôsob platby čiže vašu platobnú kartu. Z nej sa vám po ukončení propagácie strhne suma, za ktorú ste dali príspevok propagovať.

propagovať príspevok

Po kliknutí na možnosť Propagovať príspevok sa vám objaví okno s možnosťami nastavenia propagácie.

Ako prvé si nastavte, či chcete propagáciu zamerať na interakciu s príspevkom alebo chcete dostávať viac správ. Potom si môžete pridať k vášmu príspevku tlačidlo, ktoré môže odkazovať na váš web či eshop, vyzývať ľudí k nákupu či k zaslaniu správy. Samozrejme si môžete zvoliť aj propagáciu bez tlačidla.

zameranie propagácie

Ďalším krokom je nastavenie publika. Zamyslite sa na koho chcete zacieliť, kto je vašou cieľovou skupinou a podľa toho vytvorte to správne publikum. Ak ponúkate baleríny či kabelky nezacielite na mužov vo veku 30-65+ ale na ženy vo veku napr. 18-55. Pri nastavení publika si zvoľte aj správnu lokalitu. Ak propagujete podujatie vo svojom meste nezacielite predsa na celé Slovensko. Nastavte si napr. svoje mesto + okruh niekoľkých kilometrov, poprípade celý okres.

nastavenie publika
publikum

Ďalej máte možnosť Automatické umiestenia. Ak si túto možnosť necháte zapnutú, vaša propagácia sa bude zobrazovať na Facebook-u, v Messenger-i a na Instagram-e. Ak však chcete len niektoré umiestnenie, Automatické umiestenie vypnite a vyberte si, kde chcete propagáciu zobrazovať.

automatické umiestnenia

V sekcií Rozpočet a trvanie si nastavíte akú sumu chcete za propagáciu minúť a ako dlho má byť propagácia spustená. Nastavená suma prekročená nebude. Po nastavení sumy a trvania vám Facebook ukáže odhadovaný počet oslovených ľudí.

trvanie a rozpočet

Nižšie máte sekciu Sledovanie konverzií. Ak nemáte vytvorený Facebook pixel, konverzie sa sledovať nebudú. Nastavenie Facebook pixelu je už trošku náročnejšie pre bežného používateľa Facebooku.

Ako posledné si zvolíte účet, z ktorého sa strhne suma za propagáciu. Ak nemáte vložených viacero kariet budete tam mať len jednu možnosť.

účet

Keď už máte všetko nastavené, kliknite na tlačidlo Propagovať. Po kontrole vašej „objednávky“ sa propagácia spustí.

Ak je už propagácia spustená a vy by ste chceli niečo zmeniť, kliknite na Upraviť propagáciu, vykonajte zmeny a kliknite na Uložiť zmeny.

upraviť propagáciu

Takto jednoducho môžete propagovať svoje príspevky na Facebooku a zvýšiť tak návštevnosť svojej stránky či predaj svojich produktov. Vďaka propagácií môžete získať aj nových fanúšikov svojej FB stránky.

2019-07-23T10:29:36+00:00 Sociálne siete, Reklama, Návody|