Ako používať Google Trends v marketingu

Úlohou obchodníkov je zarábať na tom, čo je práve aktuálne.
Skvelým spôsobom, ako zistiť, čo je populárne je služba Google Trends.

Táto služba je určená na vyhľadávanie súčasných trendov v marketingu vo vyhľadávaní.
Potom môžete využiť to, čo ste zistili a aplikovať to na svoje marketingové stratégie.

Teraz vám ukážeme, ako používať Google Trends, a ktoré konkrétne kroky môžete podniknúť, aby ste maximalizovali svoje úsilie.

Čo je Google Trends?

Je to neuveriteľný nástroj. Pomáha obchodníkom vyhľadávať témy z rôznych odvetví, ktoré sú trendy.
Pôvodne bol vytvorení pre novinárov. Svet žurnalistiky a marketingu je však veľmi prepojený. Obe odvetvia sa snažia zaujať čo najväčší počet ľudí pomocou informácií, ktoré sú pre publikum zaujímavé.

Ukážeme vám, ako sa dá pomocou Google Trend zistiť, ktoré témy sú zaujímavé a ako ich môžete využiť na upútanie pozornosti vybraného publika.

Tu je zoznam najviac vyhľadávaných tém na Slovensku, za rok 2020:

Trendy roka 2020

Tu nám Google Trends napríklad ukazuje, že v roku 2020 sa v novembri na Slovensku veľmi často vyhľadávala téma Black Friday (čierny piatok). Táto téma bola populárna, a tak môže byť dobrý nápad vytvoriť nejaký obsah týkajúci sa tejto témy v uvedenom časovom období.

Google trend téma

Záujem v priebehu času

Samozrejme, existuje milión ďalších faktorov, ktoré ovplyvňujú, aký obsah vytvoriť, ale Google Trends nám aspoň napovie, či je téma, na ktorú sme sa zamerali dosť populárna.

Ak máte vybratú tému, ktorej sa chcete venovať, ale nie ste si istí, či je u ľudí populárna, môžete ju vyhľadať vo vyhľadávacom paneli v hornej časti stránky.

Téma vyhľadávanie

Téma vyhľadávanie výsledok

Po vyhľadaní sa vám zobrazí graf v rozsahu od 0 do 100, pričom 100 predstavuje neuveriteľne vysoký záujem a 0 takmer žiadny záujem.

Slovo marketing bolo na Slovensku za posledných 12 mesiacov veľmi vyhľadávaným kľúčovým slovom na Google. Môže to byť spôsobené obrovským množstvom firiem, ktoré sa chcú na trhu presadiť čo najlepšie pomocou webových stránok alebo sociálnych sietí.

Prečo by si mal v marketingu využívať Google Trends?

Aj keď sa nezaoberáte tvorbou obsahu, využívanie Google Trends môže byť pre vás prospešné. Obchodníci, ktorý tento nástroj využívajú chápu, že je dôležité zameriavať sa na súčasné trendy a tým si získať čo najväčší počet zákazníkov.

Často sa zameriavame na tvorbu čo najlepšieho obsahu, no mali by sme zvážiť aj vhodný čas a miesto na uverejnenie určitého obsahu.

Ukážeme vám niekoľko dôvodov, ktoré vás presvedčia, aby ste začali využívať Google Trends:

Vyhľadávanie zaujímavých tém

Je jedno, či ste blogger, content marketer (obsahový marketér) alebo SEO, potrebujete vyhľadávať zaujímavé témy, ktoré chcú ľudia čítať. Vo svete SEO sa niekedy príliš zameriavame na kľúčové slová a technické SEO, že niekedy zabúdame na to, že sa potrebujeme zameriavať aj na témy, ktoré chcú ľudia čítať a ktoré ich zaujímajú.

Skvelý spôsob, ako zistiť, čo ľudí zaujíma je Google Trends. Tento nástroj vám povie, aký veľký záujem je o hľadanú frázu, o ktorej chcete vytvoriť obsah, a tak zistíte, či tvorba tohto obsahu vôbec stojí za to.

Majte na pamäti, že nie všetky populárne témy sú vhodné pre váš obchod. Aby to fungovalo, hľadajte témy, ktoré sú populárne a súvisia s vašim odvetvím.

Inšpirácia a kreativita

Google Trends môže byť nápomocný rovnako ako pre písaný obsah, tak aj pre vizuálny obsah. Ak chcete zistiť, čo robiť so svojimi sociálnymi sieťami alebo ako vylepšiť obrázok na svojom blogovom príspevku, Google Trends vám môže pomôcť zistiť, čo chce vaše publikum vidieť.

Vytvorením kreatívneho a zaujímavého obrázku nielenže upútate pozornosť na svoj obsah, ale tiež dáte svojej cieľovej skupine pocit, že presne rozumiete jej potrebám a viete, čo chcú. To má tiež veľa výhod pri SEO.

Identifikácia a využívanie sezónnych trendov

Či už podnikáte v oblasti cestovania alebo elektronického obchodu, vaša firma môže byť sezónna. Môže byť náročné určiť, kedy je potrebné zásobiť sa určitým položkami v závislosti od sezóny.

Povedzme, že vo svojom e-shope predávate napríklad parfumy.

Identifikácia sezónnych trendov

Na grafe môžete vidieť, že najväčší záujem o parfumy je v období pred sviatkami, najmä pred Valentínom, veľký záujem je aj počas letného obdobia a krivka vyskočilo úplne hore v období Black Friday a vianočnej sezóny.

Majitelia e-shopov s parfumami, tak ľahko zistia, kedy je vhodné presadzovať svoje marketingové kampane a kedy zvýšiť množstvo tovaru na sklade.

5 spôsobov, ako využiť Google Trends v marketingu

Teraz už máte motiváciu na využívanie Google Trends vo svojom marketingu. Pozrime sa však na praktické kroky, ktoré môžete podniknúť, aby ste zmenili svoje marketingové kampane vďaka tomuto nástroju.

1. Získajte nápady pre vaše blogové príspevky

Google Trends je vynikajúci na získanie nových a vzrušujúcich tém na písanie. Ak ste spisovateľ, viete aké je náročné vytváranie obsahu, ktorí si vaši čitatelia zamilujú, a ktorý sa bude dobre umiestňovať a vyhľadávať na Googli. Google Trends je spoľahlivá metóda na nájdenie vhodných tém, pretože vám presne povedia, čo je trendy.

Najlepšie však je, že vám poskytujú konkrétne témy a dopyty týkajúce sa populárnych vyhľadávacích fráz.

Vráťme sa späť k príkladu s parfumami a posuňme sa trochu nadol. Tu nájdeme súvisiace témy a súvisiace dopyty:

Súvisiace témy a dopyty

Teraz môžete tému rozšíriť a písať o súvisiacich témach. Vidíme, že v súvislosti s parfumami je firma Douglas populárna, a preto je vhodné ju spomenúť.

Na základe súvisiacich tém vidíme, že často vyhľadávané sú parfumy Ariana Grande, Paco Rabanne alebo Chloe Nomade, a tak by bolo vhodné zamerať sa pri tvorbe reklám alebo vytváraní obsahu na tieto výrobky.

Ak píšete niečo časovo ohraničené, je dôležité vybrať si témy blogových príspevkov na základe trendov. Ak to nie je evergreen, obsah musí byť vhodný pre vaše publikum v čase, keď ho publikujete.

2. Získajte nápady pre kampane na sociálnych sieťach

Vyhľadávanie v Google Trends neslúži len na marketing v organickom vyhľadávaní. Tento nástroj môžete použiť aj pri tvorbe na sociálnych sieťach. Neustále si udržiavať veľkú sledovanosť a prichádzať so zaujímavým obsahom na propagáciu je dosť náročné. Google Trends vám pomôže.

Časť so súvisiacim dopytom, môžeme použiť na identifikovanie trendových tém a vytváranie kreatívnych reklám a obsahov okolo týchto tém. Napríklad vidíme, že často vyhľadávané sú francúzske parfumy, parfumy značky Hugo Boss, Chloe alebo Dior, a preto to môžeme využiť pri vytváraní reklamných kampaní na sociálnych sieťach. Mohli by sme upozorniť na značky najpopulárnejších parfumov.

3. Využite ich na zlepšenie SEO

Ďalšou oblasťou, kde môžeme využiť Google Trends je organické vyhľadávanie. Môžu vám tiež pomôcť pri vyhľadávaní kľúčových slov. Nie každý využíva Google Trends, takže ho môžete využiť na vyhľadanie relevantných kľúčových slov a potom pomocou nástroja, ako je napr. Ubersuggest rozhodnúť, či ide o hodnotné kľúčové slovo alebo nie.

Najlepšie na tom je, že je možné pozrieť sa na údaje roky vpred, aby ste vedeli plánovať do budúcna a vedeli, či je téma za dlhšie obdobie natoľko populárna, aby ste tomu venovali čas.

Organické vyhľadávanie

Z dlhodobého hľadiska vidíme na grafe, že každoročne je najväčší dopyt po parfumoch pred vianočnými sviatkami a o niečo vyšší záujem ako inokedy počas letných mesiacov. To môže pomôcť vašej marketingovej stratégii a vy sa tak môžete včas pripraviť na nasledujúce mesiace.

4. Nájdite Long tail kľúčové slová pre platené kampane

Nevyhnutnosťou pre úspešné platené kampane je nájdenie správnych kľúčových slov. Je to dôležité aj z finančného hľadiska, pretože čím skôr nájdete správne kľúčové slovo, tým skôr môžete začať zarábať na platených reklamách. Vhodné je využívať aj long tail (dlhšie kľúčové frázy pozostávajúce z viacerých slov), podľa ktorých ľudia vedia vyhľadať presne to, čo potrebujú.

5. Nájdite nápady na trendy pre webináre

Keď vytvárate webinár, chcete osloviť tých správnych ľudí (záujemcov o to, čo ponúkate), v správnom čase. Google Trends vám môže pomôcť aj s týmto.

Ak sa budeme držať témy s parfumami, možno ponúkate kurz na výrobu vlastných parfumov a používate bezplatný webinár na prilákanie ľudí, aby si tento kurz kúpili. Na získanie pozornosti budete chcieť použiť aktuálne trendy témy na sociálnych sieťach a PPC reklame. Musíte tiež vedieť, čo záujemcovia o parfumy aktívne hľadajú na internete.

Google Trends vám všetko pripraví na to, aby ste mohli začať hovoriť ich jazykom. Pre správne určenie kľúčových slov, by nemalo byť za potreby slová hádať alebo riskovať použitie nevhodných slov.

Záver

Pre úspešné robenie marketingu je dôležité vedieť identifikovať súčasné trendy. Bez ohľadu na to, v akom odvetví sa pohybujete, vaše cieľové publikum aktívne vyhľadáva veci na Googli a vy musíte zistiť, aké veci sú najviac vyhľadávané.

Google Trends je skvelý nástroj, ktorý vám v tom pomôže. Potrebujete ďalšiu pomoc?
Obráťte sa na náš tím.

Zdroj: https://neilpatel.com/blog/google-trends-marketing/