Ako si vybudovať značku na Instagrame

Vybudovanie značky na Instagrame

Instagram preukázal od svojho vzniku obrovský rast. V minulom roku jeho komunita dosiahla viac ako 2 miliardy používateľov.

Používatelia Instagramu

Napriek tomuto pôsobivému dosahu, mnoho majiteľov podnikov stále prehliada marketingový potenciál Instagramu a nechávajú vysokú mieru zapojenia, povedomia o značke a zisku niekde v ústraní.

Ale prečo?

Ukážeme vám, ako si jednoducho vybudujete vašu značku pomocou Instagramu:

1. Vytvorte si Instagramovú stratégiu

Budovanie stratégie sme uviedli ako prvý krok, pretože je to najdôležitejšia vec pri budovaní značky na Instagrame.

Ak vám chýba jasná stratégia, skončíte s obsahom s nízkou výkonnosťou a roztrúseným informačným kanálom, a nakoniec budete premýšľať nad novými nápadmi.

Aby ste si vytvorili Instagramovú stratégiu, budeme musieť spraviť 4 veci:

  • stanoviť si ciele,
  • zúžiť cieľové publikum,
  • preskúmať konkurenciu a
  • vytvoriť si plán obsahu.

2. Experimentujte s funkciami platformy

Instagram sa neustále vyvíja. V skutočnosti môžeme zistiť, že Instagram ponúka nové funkcie alebo aktualizácie každý týždeň.

Okrem všetkých nových funkcií, ktoré táto platforma ponúka, existuje množstvo stálych nástrojov, ako sú napríklad Live Rooms, príspevky s možnosťou nakupovania alebo hashtagy.

Hashtagy na Instagrame

Naša rada je – vybrať si jednu až dve funkcie na testovanie každý mesiac. Zabráni sa tak prílišnému spamovaniu a umožní vám to odskúšať si vplyv každej funkcie.

Napríklad hashtagy vám môžu pomôcť osloviť používateľov, ktorí vás nesledujú, ale mohli by mať záujem o vaše produkty alebo služby.

Neviete koľko hashtagov použiť?

Údaje z najnovšej správy Instagram Engagement Report naznačujú, že značky by mali používať iba jeden hashtag na príspevok.

Ďalším dôvodom na testovanie funkcií Instagramu je, že vám to môže pomôcť osloviť viac používateľov. Platforma pripustila, že uprednostňuje účty, ktoré používajú rôzne funkcie, ako napríklad Reels, ktoré v určitom období Instagram zdôrazňuje.

Je to výhra pre všetkých. Vy budete hlavne napredovať, zistíte, ktoré funkcie vám vyhovujú a môžete rozšíriť svoj dosah.

3. Naskočte na trendy

Na sociálnych sieťach stačí niekedy krátke video alebo zvuk, aby sa stalo virálnym a ďalší sa pridali s vlastnou verziou.

Väčšina z týchto trendov je zábavná a neškodná so životnosťou približne tri týždne alebo menej.

Prečo by ste sa mali zapojiť?

Je to príležitosť, ako sa spojiť so svojím publikom kreatívnym a zábavným spôsobom. Ak do toho skočíte, pokiaľ trend rastie, môže vám to poskytnúť rýchlu spätnú väzbu v podobe väčšieho množstva zapojení a väčšieho dosahu.

Keď začnete uvažovať o pripojení sa k akémukoľvek trendu, sú tu dve veci, na ktoré sa treba opýtať:

  • Ako to môžem preniesť do svojho podnikania alebo odvetvia, aby to bolo relevantné pre moje publikum?
  • Aký je pôvod tohto trendu a mohol by ísť proti hodnotám našej spoločnosti?

Instagram challenge

4. Investujte do vysokokvalitných kreatívnych aktív

Skvelý príspevok na Instagrame sa dá zredukovať na vzorec, ktorý si vyžaduje dva základné prvky:

  • krásne obrázky a
  • pútavý text.

Krásne obrázky

Vyberte si obrázky, ktoré rozprávajú príbeh alebo vzbudzujú emócie. Musí byť presvedčivý a zaujímavý.

Aké obrázky budete uverejňovať, samozrejme závisí od vášho odvetvia. Myslite však na to, že Instagram je platforma, kde je vhodné zverejňovať aj obsah mimo vašich vlastných produktov a služieb.

Opakované uverejňovanie príspevkov o svojom podnikaní na sociálnych sieťach je ako byť osobou na večierku, ktorá neustále hovorí o sebe. Tiež si dávajte pozor na problémy s autorskými právami.

Ak obrázok nie je váš, požiadajte o povolenie na jeho použitie alebo použite fotobanku, z ktorej môžete využívať obrázky bez potreby uvedenia alebo požiadania autora.

Obrázky na Instagrame

Pútavý text

Aj keď do vašich príspevkov na Instagrame nemusíte pridávať text, prinesie vám to hodnotu, ktorú vám obyčajné zdieľanie obrázku neposkytne.

Predstavte si váš popis k obrázku ako ďalší spôsob, ktorým prilákate nových sledovateľov a udržíte si ich v kontakte. Môžete napríklad zdieľať ďalšie informácie, položiť otázku alebo vyzvať vašich užívateľov ku komentovaniu.

5. Využite strategické partnerstvá

Jednou z najväčších frustrácií pre obchodníkov, ktorí sa ponoria do Instagramu je, že nevedia, ako si vybudovať followerov (sledovateľov). Koniec koncov, bez veľkého počtu sledovateľov nemôže byť váš marketingový kanál efektívny.

Existuje jedna taktika, ktorá vám môže pomôcť – partnerstvo s inými účtami na Instagrame.

Hovoríme o co-marketingu alebo influencer marketingu?

Oboje. Pretože obe formy vedú k rovnakému výsledku – rozšíreniu vášho dosahu.

Pri oboch formách je však potrebné:

  • vykonať prieskum, či sa ich publikum zhoduje s tým vaším,
  • skontrolovať svoje obchodné ciele a určiť KPI (kľúčový ukazovateľ výkonnosti) pre partnerstvo a
  • spolupracovať na obsahovej stratégii.

Partnerstvo cez Instagram

Teraz, keď Instagram umožňuje zdieľanie rovnakého príspevku dvoma rôznymi profilmi, značky môžu na platforme jednoduchšie spolupracovať a obchodovať. Príspevky uvidia sledovatelia z oboch účtov, čím sa zvýši dosah a zapojenie publika oboch značiek.

6. Podporujte komunitu vysoko angažovaných followerov

Angažovanosť na Instagrame má mnoho podôb, vrátane sledovateľov, ktorí zdieľajú váš obsah, lajkujú ho a komentujú, označujú svojich priateľov a klikajú na vaše výzvy na akciu.

V tejto časti si prejdeme niektoré z taktík na podporu komunity.

Uverejňujte v čase, keď vaši sledovatelia skutočne budú vidieť váš obsah

Uverejnili ste niekedy na sociálnych sieťach niečo, o čom ste si mysleli, že bude naozaj dobré, no váš príspevok bol akoby neviditeľný? Nízky počet lajkov, zdieľaní a len pár komentárov, ktoré ste dostali od spamovacích robotov.

Aj keď je ľahké predpokladať, že ste nesprávne určili potenciál príspevku, mohlo sa tiež stať, že ste príspevok uverejnili v nesprávny čas.

Čas uverejnenia príspevku

Najjednoduchší spôsob, ako zistiť, kedy budú vaši sledovatelia aktívni v aplikácii, je prejsť na hlavný panel štatistík. Ak máte firemný účet, môžete získať cenné informácie, napríklad o demografických údajoch, správaní vášho publika, polohy, veku, pohlavia alebo rôznych aktivitách, ktoré vaše publikum zaujímajú.

Vďaka tomu môžete potom naplánovať vaše príspevky na základe najaktívnejších dní a časov vašich sledovateľov.

Vyzvite publikum na zapojenie sa

Mnohé značky si založia účty na Instagrame a sú frustrované, keď ľudia neintegrujú s ich obsahom.

Zdá sa to byť jednoduché a zrejmé, ale niekedy je skutočnosť úplne iná, keď požiadate publikum, aby sa zapojilo. Akciu, ktorú chcete, aby vaši sledovatelia vykonali, môžete zahrnúť do samotného obrázka alebo do titulku.

7. Uverejňujte pravidelne

Pri používaní Instagramu súťažíte o pozornosť publika spolu s miliónom ďalších značiek.

Z tohto dôvodu je kľúčová viditeľnosť.

Našťastie existuje mnoho spôsobov zdieľania obsahu, od Reels cez Stories (príbehy) až po Lives (videá na živo), ktoré vám pomôžu osloviť publikum.

Každý spôsob si však vyžaduje inú úroveň úsilia a prípravy.

Príspevky na Instagram

Aj keď sa odporúča, aby ste zdieľali na platforme každý deň, môžete si vybrať spôsob zdieľania na základe bandwidth (z angl. širka pásma – maximálna rýchlosť prenosu dát) a metód, ktorú ponúkajú najvyššiu návratnosť investícií – ROI.

Napríklad, in-feed post (z angl. príspevok v informačnom kanáli) si pravdepodobne vyžaduje viac práce ako príbeh, pretože bude existovať vo vašom profile.

Pomocou príbehu môžete rýchlo zaujať svoje publikum prostredníctvom prieskumu, otázky alebo opätovne zdieľaného príspevku s vedomím, že po 24 hodinách zmizne.

Dobré pravidlo: Zverejňujte príspevky in-feed 3-4 krát týždenne a zdieľajte príbehy každý deň.

8. Skontrolujte svoje údaje a optimalizujte svoj prístup

Ak už dodržiavate všetky tipy, ktoré sme vám načrtli vyššie, a stále sa vám nedarí, odpoveď môže byť vo vašich údajoch.

Príliš často sa značky zaseknú v jednom prístupe a nekontrolujú, či všetko skutočne funguje.

Váš informačný panel Instagram Insights (z angl. štatistiky)ponúka množstvo informácii o výkone jednotlivých príspevkov vrátane zobrazení, interakcií s obsahom alebo aktivity profilu.

Instagram Insight štatistiky

Instagram štatistiky

Povedzme napríklad, že ste za posledný mesiac uverejňovali obrázky, potom ste uverejnili jedno video, a to prekonalo 60% vašich predchádzajúcich príspevkov. To naznačuje, že vaše publikum môže lepšie reagovať na videoobsah. Oplatí sa experimentovať s viacerými typmi videí.

Ak neanalyzujete vašu výkonnosť a nehľadáte príležitosť na optimalizáciu, je veľká šanca, že sa dostanete na určitú úroveň, a nebudete vedieť ako sa z nej dostať.

9. Zdieľajte svoj Instagramový profil na iných kanáloch

Keď pracujete na raste sledovanosti na Instagrame, môžete tiež privádzať návštevnosť do svojho profilu externe.

Jedným zo spôsobov, ako prilákať používateľov, aby sledovali vašu stránku aj na tejto platforme, je rozdávanie darčekov alebo zdieľanie exkluzívneho obsahu.

Okrem toho sa nebojte propagovať svoj Instagram na iných sociálnych sieťach. Vaša webová stránka môže napríklad obsahovať sekciu s informačným kanálom Instagramu spolu s výzvou na akciu na sledovanie stránky. Do svojich e-mailových marketingových kampaní môžete zahrnúť aj odkaz na svoj profil na Instagrame.

Všade, kde sa nachádzate online, nezabudnite zdieľať odkaz na svoj profil, aby vaše publikum vedelo, kde vás nájde.

10. Premeňte svojich sledovateľov na predplatiteľov

Ako viete, e-mailový marketing je kľúčový pre prosperujúce podnikanie.

Napríklad pre spoločnosť Foundr je Instagram dôležitou hnacou silou e-mailových predplatiteľov, pričom každý mesiac premení okolo 15 000 – 30 000 sledovateľov na predplatiteľov v závislosti od akcií.

Ak poznáte obmedzenia Instagramu, možno sa pýtate, ako je to možné.

Koniec koncov, Instagram nepovoľuje odkazy v popisoch fotografií.

Tu vstupuje do hry dobre vytvorený BIO.

Pre mnohé firmy je niekedy ťažké prinútiť svojich sledovateľov, aby klikali na odkazy v ich bio, pretože tendecia je bio preťažovať, no väčšinou nepotrebnými informáciami. Prelomte tento vzorec napísaním svojho bio, ako by ste napísali Tweet: krátky, užitočný a so zámerom.

Vo svojom bio môžete zahrnúť adresu URL, ktorá používateľov presmeruje na linktree (z angl. strom odkazov, na ktorom môžu používatelia nájsť všetky vaše stránky) alebo priamy odkaz na vašu hlavnú stránku.

Keď budete mať všetky potrebné informácie v bio, začnite doň privádzať sledovateľov zahrnutím výziev na akciu priamo vo svojom obsahu.

11. Optimalizujte vaše bio

Pokiaľ ide o Instagram, mnohí bio prehliadajú a zameriavajú sa na skvelý obsah. Ale vaše bio je kľúčovým bodom, na to, aby vaši sledovatelia našli vašu stránku, takže je dôležité, aby ste tomu venovali trochu času.

Instagram bio

Povedzme, že niekto hľadá niečo konkrétne na platforme, s optimalizovaným bio si môžete byť istí, že sa váš profil zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania. To znamená, že do svojho bio treba zahrnúť kategóriu podnikania, krátky popis vašej značky a niekoľko kľúčových slov súvisiacich s vašou značkou alebo odvetvím.

Koľko followerov potrebujete na to, aby ste si vybudovali značku na Instagrame?

Krása sociálnych sietí spočíva v tom, že na začiatok neexistujú žiadne minimálne požiadavky. To znamená, že na to, aby ste mohli začať budovať svoju značku, nepotrebujete žiadnych sledovateľov.

V skutočnosti, takto začína väčšina značiek. Pokiaľ nezavádzate podznačku alebo nepoužívate svoju osobnú značku na propagáciu vašej novej značky, budete musieť organicky pestovať svojich sledovateľov pomocou stratégií uvedených vyššie.

Kľúčom k úspechu je konzistentnosť. Nič nebude fungovať, ak to budete robiť mesiac a vzdáte sa. Ak zostanete konzistentní, zvýšite svoje šance na oslovenie publika a vybudovanie komunity.

Instagram follower

Záver

Krása sociálnych sietí spočíva v tom, že na začiatok neexistujú žiadne minimálne požiadavky. To znamená, že na to, aby ste mohli začať budovať svoju značku, nepotrebujete žiadnych sledovateľov.

V skutočnosti, takto začína väčšina značiek. Pokiaľ nezavádzate podznačku alebo nepoužívate svoju osobnú značku na propagáciu vašej novej značky, budete musieť organicky pestovať svojich sledovateľov pomocou stratégií uvedených vyššie.

Kľúčom k úspechu je konzistentnosť. Nič nebude fungovať, ak to budete robiť mesiac a vzdáte sa. Ak zostanete konzistentní, zvýšite svoje šance na oslovenie publika a vybudovanie komunity.

Zdroj: https://blog.hubspot.com/marketing/instagram-build-business-brand