PPC reklama pre vlastný blog

Každý začínajúci podnikateľ chce zviditeľniť svoju stránku a zvýšiť návštevnosť blogu. PPC reklama je skvelý spôsob ako to dosiahnuť! Je to prvá vec, ktorá návštevníka oboznámi s tým, čo sa na stránke ponúka.

Čo je vlastne PPC reklama?

Kým SEO začne byť efektívne, chvíľu to potrvá. Uvažujete preto nad inou možnosťou vylepšenia vášho blogu? Jedna z metód je aj využitie PPC (pay per click) reklamy. Chcete to vyskúšať? Ste na správnom mieste.

Ide vlastne o reklamu, pri ktorej sa neplatí za zobrazovanie ale za kliknutie na ňu. Výhodou je, že sa zobrazuje len na stránkach s relevantným obsahom. Majte na pamäti, že pre úspešnú PPC reklamu je dôležitý kvalitný a relevantný obsah.

Celkový proces

V prvom rade sa pozrite na postup, ktorý budete musieť nasledovať ak chcete speňažiť svoj blog.

reklama> obsah blogu> prihlásenie na odoberanie newsletterov> spracovanie údajov> predaj

Reklama sa bude zobrazovať a získavať ľudí na odoberanie newsletterov. Potom už budete mať k dispozícii všetko na dosiahnutie predaja. Je dôležité vidieť tento proces ako celok, ktorý vás dostane do obrazu v prípade zmien vo vašej stratégií. PPC reklama na Slovensku využíva dva hlavné nástroje, Google Adwords a Facebook adsO tom si povieme v ďalších článkoch. Teraz sa zameriame na dôležitosť obsahu.

Ak ste sa rozhodli pre PPC reklamu cez Google, radi Vám s tým pomôžeme!

Google reklama

Dôležitosť obsahu

Text PPC reklamy by mal byť zhodný s tým, čo ponúkate na svojej stránke. Navyše ak je rozbehnutá reklama, bude spustená aj na vaše príspevky na blogu. Nemá význam posielať ľudí na blog, ktorý nemá dobrý obsah. Kto tak robí, zbytočne míňa peniaze na niečo, čo negeneruje výnos.

Použite v reklame kľúčové slová z príspevkov a lákajte tak ľudí na svoj blog. Tiež sa snažte vytvárať nadpisy, ktoré hneď zaujmú. Použite v nich aj kľúčové slová. Ak témy nie sú lákavé, ľudia nebudú mať záujem klikať na vašu reklamu bez ohľadu na to ako dobre je cielená.  

Tak, ako teda vytvoriť zaujímavý obsah?
Najlepší spôsob je pozrieť sa na už existujúci obsah týkajúci sa vášho bodu záujmu. K tomu môžete použiť nástroj ako je BuzzsumoAk ste sa dostali na Buzzsumo, všetko čo stačí urobiť je zadať kľúčové slová súvisiace s vašim bodom záujmu. Potom sa zobrazia príspevky, ktorým sa darí.

Dajme tomu, že chcem vytvoriť blog, ktorý sa venuje športovému oblečeniu.
Tu je to, čo sa objavilo keď som zadala kľúčové slová. Zobrazilo sa mi niekoľko možností o čom môžem písať.

PPC reklama - lepší obsah pomocou Buzzsumo

Existujúci článok si môžete vylepšiť niekoľkými spôsobmi:

  • choďte viac do hĺbky (rozšírte článok)
  • vytvorte video verziu
  • použite viac súvisiacich obrázkov
  • urobte z časti obsahu jedinečný zdroj informácii na zadanú tému
  • ponúknite nové výskumy a informácie
  • doplňte obsah skvelým dizajnom

Nezabúdajte ani na plánovač kľúčových slov v Google AdWords. Je to skvelá pomôcka na zistenie úspešnosti slov, ktoré chcete použiť. Zadajte kľúčové slová a prezrite si akú majú úspešnosť. Poprípade si vyberte  tému článku práve podľa kľúčových slov, ktoré sa najviac vyhľadávali.

PPC reklama a ako ju vylepšiť cez Plánovač kľúčových slov

Rovnako dôležité ako zaujímavá téma je aj kvalitný obsah, ktorý vám pomôže lepšie sa zaradiť vo vyhľadávačoch. Budete to potrebovať hlavne ak plánujete dlhodobo blogovať.

Optimalizujte reklamy a zvýšte zisky!

Správa reklamy