Stratégie a tipy, ako si vybrať správne long tail kľúčové slová

Stratégie long tail kľúčových slov

Medzi jednu z dôležitých súčastí SEO stratégie patria aj správne long tail kľúčové slová. Ich úlohou je, aby pomohli zlepšiť viditeľnosť a zvýšiť návštevnosť web stránky.
Taktiež správnym výberom takýchto kľúčových slov viete zvýšiť aj relevantnosť web stránky pre používateľov a vylepšiť si pozíciu v organických výsledkoch vyhľadávania.

Ako vás nájdu návštevníci vášho webu?

Ak kliknú na vašu stránku z vyhľadávačov, je pravdepodobné, že vás nájdu prostredníctvom long tail (dlhých) kľúčových slov. Táto bezplatná návštevnosť je obrovským bonusom pre vašu firmu a pomôže vám to pochopiť, ako lepšie integrovať tieto kľúčové slová.

Ak dôsledne zverejňujete podrobný obsah zacielený na dlhé kľúčové slová, zaznamenáte nárast návštevnosti z vyhľadávania, prilákate platiacich zákazníkov a rozšírite svoju značku.

Čo sú to long tail kľúčové slová?

Sú to dlhé kľúčové slová špecifikujúce dopyty, ktoré umožňujú vyhľadávacím nástrojom vedieť nie len to, o ktorých slovách chcú hľadajúci vedieť, ale aj prečo ich chcú vedieť.

Napríklad:

–  pojem „marketingová stratégia“  je kľúčové slovo
–  ale ´´Aké sú najlepšie kľúčové slová pre digitálnych obchodníkov?´´ je už príklad long tail kľúčového slova.

Keď spustíte prieskum kľúčových slov, je ľahké sa prikloniť ku krátkym kľúčovým slovám. Sú to kľúčové slová ako „SEO“ alebo „kľúčové slová“ a pravdepodobne budú mať vysoký objem vyhľadávania, čo pritiahne pozornosť mnohých obchodníkov.

A kde je objem vyhľadávania, tam je aj veľká konkurencia. Long tail kľúčové slová s menším objemom majú tendenciu byť o niečo jednoduchšie na hodnotenie.

Long tail kľúčové slová graf

Takže okrem zlepšenia viditeľnosti vášho webu vo výsledkoch vyhľadávania môžu long tail kľúčové slová poskytnúť aj cenné informácie o správaní a preferenciách vášho cieľového publika pri vyhľadávaní.

Analýzou konkrétnych long tail  kľúčových slov, ktoré ľudia používajú na nájdenie vašej web stránky alebo obsahu, môžete lepšie porozumieť ich potrebám a záujmom.

Tieto informácie potom môžete použiť na prispôsobenie obsahu a marketingových stratégií tak, aby lepšie zapôsobili na vaše publikum a zlepšili zacielenie.

V niekoľkých bodoch si povieme prečo by ste mali do svojich blogových príspevkov integrovať long tail kľúčové slová.

Čo chcete od svojho obsahového marketingu?

Povedzme si, že asi hlavná vec je návštevnosť. Potom sú to konverzie. A long tail kľúčové slová vám môžu priniesť oboje.

Známe je, že platená reklama je skvelý spôsob, ako dostať vašu značku pred vašu cieľovú skupinu, no má to však háčik. Platíte za každé kliknutie. Ale ak tieto platené kliknutia postupne nahradíte organickou návštevnosťou, nielenže ušetríte, ale mohli by ste vidieť aj lepšie výsledky.

Podľa Google’s Economic Impact Report (správa Google o hospodárskom vplyve) uvádza, že organické vyhľadávanie je päťkrát hodnotnejšie ako platené vyhľadávanie.

Vyhľadávania s viac, ako štyrmi slovami tvoria 95,88% vyhľadávaní Google, čo znamená, že musíte mať veľa kliknutí.
Keďže tieto vyhľadávania sú špecifickejšie, ľudia, ktorí ich uskutočňujú, majú tendenciu mať väčší záujem o nákup.

Porovnajte si tieto dve vyhľadávania:

„Nehnuteľnosti“ verzus „3 izbový byt v Bratislave“

Ktoré z týchto vyhľadávaní podľa vás označuje kupujúceho, ktorý je takmer pripravený na nákup?

Long tail kľúčové slová naznačujú, že hľadajúci je na dobrej ceste ku konverzii, a to je samo osebe dosť dobrý dôvod, prečo ich použiť vo svojom obsahu.

Čo spôsobuje, že kľúčové slová typu long tail sa hodnotia?

Odpoveď je vlastne celkom jednoduchá – relevantnosť a špecifickosť. Keď ľudia niečo hľadajú online, často hľadajú konkrétne riešenie konkrétneho problému alebo potreby.

Keď používatelia zadajú kľúčové slovo alebo hľadanú frázu, Google použije až 200 faktorov na určenie relevantnosti, užitočnosti a autority vašej stránky pre daný výraz pred jej zhodnotením.

Long tail kľúčové slová, ktoré sú špecifickejšie a zacielené na tieto potreby, sa s väčšou pravdepodobnosťou zhodujú so zámerom hľadajúceho, čím sa aj zvyšuje pravdepodobnosť, že sa umiestnia vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

Ďalším faktorom, ktorý pomáha hodnotiť long tail kľúčové slová, je interakcia používateľov s vaším obsahom.

Ak váš blogový príspevok alebo webová stránka poskytuje cenné informácie, ktoré zodpovedajú zámeru vyhľadávania používateľa, je pravdepodobnejšie, že strávi čas u vás, prečíta si váš obsah a bude ho zdieľať s ostatnými. Tento proces môže vyslať pozitívne signály vyhľadávacím nástrojom, o tom, že váš obsah je kvalitný a relevantný. A to môže ďalej zvýšiť vaše hodnotenie pre long tail kľúčové slová.

Pozrime sa na niektoré základné prvky, vďaka ktorým sa dostanete na najvyššie pozície, keď sa zameriate na tieto kľúčové slová.

Nadpisy bohaté na kľúčové slová

Do nadpisu vložte relevantné kľúčové slová. Väčšina ľudí naskenuje prvé dve slová vášho nadpisu, aby zistili či sú relevantné pre to, čo hľadajú.

Napíšme si niekoľko nadpisov, na ktoré sa dá kliknúť a ktoré sú bohaté na kľúčové slová, pomocou niektorých long tail kľúčových fráz nižšie:

Hľadané výrazy sú:
a). Práca online z domu.

Titulok
Práca online z domu. 5 krokov, ktoré by ste mali urobiť.
7 tipov, ako pracovať online z domu, ktoré fungujú.

b). Ako zarobiť viac peňazí

Titulok
Ako zarobiť viac peňazí pomocou affiliate marketingu.
Ako zarobiť  viac peňazí na zaplatenie mesačných účtov.

Ďalšou z možností je nájsť si veľmi populárny článok s tisíckami zdieľaní na sociálnych sieťach a vylepšiť ho tým, že si ho prispôsobíte.

Interné prepojenie

Interné prepojenie je tiež dôležitým prvkom, ktorý vám pomôže uspieť pri long tail zacielení na kľúčové slová. Interné odkazy sú hypertextové odkazy, ktoré smerujú na webové stránky v rovnakej doméne.

Určite venujte pozornosť tomu, čo sa deje na vašom webe, pretože je to niečo, čo môžete úplne ovládať. Je to tiež dôvod, prečo sa Google pozerá na odkazy smerujúce na vaše interné a archívne stránky.

Čo robí Wikipédiu top obsahovou stránkou na svete? Je dôsledná pri prepájaní na interné stránky bez ohľadu na predmet.

Interné prepojenie - príklad z wikipédie

Vyššie uvedený článok na Wikipédii odkazuje na viac ako 50 ďalších stránok. Odkazovanie na dôležité stránky na rovnakej doméne, stránku zahrieva a dodáva jej viac šťavy alebo hodnoty.

Keď vo svojom obsahu neustále odkazujete na interné stránky, Google bude predpokladať, že vám záleží na používateľskom zážitku. Je to dôležité, pretože prakticky neexistuje jediný obsah, ktorý by sa zaoberal každou otázkou, na ktorú sa váš používateľ pýta. A zároveň by bola v súvislosti s jednou počiatočnou hľadanou frázou.

Odkazovaním na vaše už publikované články spĺňate očakávania používateľov a prepájate ich.  Čím viac odkazov odkliknú, tým viac času strávia na vašom webe. A tým sa zvýši aj jeho autorita.

Tu je niekoľko rád, ktoré treba mať na pamäti pri internom prepájaní:

  • Odkaz na ďalšie relevantné stránky s obsahom. Napríklad, ak je váš nový článok o marketingu na vašej stránke, môžete odkazovať na predchádzajúce články o marketingu na Facebooku alebo na články súvisiace s nástrojmi sociálnych médií.
  • Pridajte breadcrumbs (omrvikovú navigáciu), aby ste používateľovi uľahčili navigáciu v interných odkazoch.

Breadcrumbs príklad

  • Uistite sa, že stránky, na ktoré odkazujete, sú jedinečné a užitočné. Toto je naozaj dôležité. Google nenávidí duplicitný obsah.
  • Odkaz na celú webovú stránku, nielen na obrázok, aby sa zvýšil objem vyhľadávania. Ak chcete použiť obrázok alebo snímku obrazovky, ktorú ste použili predtým, neodkazujte len na adresu URL obrázka. Radšej použite adresu URL stránky.
  • Zmeňte svoj kotvový text. Nadmerné používanie presnej zhody kotviaceho textu by vás mohlo dostať do problémov. Ak, teda odkazujete na internú stránku s konkrétnym kľúčovým slovom (napr. spustenie blogu) v názve a adrese URL, nemusíte tento kľúčový výraz použiť ako svoj kotviaci text.

Interné prepojenie

Dôveryhodné spätné odkazy

Odkazy sú stále “ platobnou“ menou webu. Samozrejme, je možné zvýšiť návštevnosť z vyhľadávania a hodnotenie bez vytvárania odkazov, ale musíte byť trpezliví – a váš obsah musí byť vysoko kvalitný, populárny a užitočný.

V dnešnom SEO existujú dva faktory, na ktoré by ste mali dávať pozor pri vytváraní odkazov: Autorita domény (DA) meria celkovú autoritu a dôveryhodnosť vašej webovej lokality, zatiaľ, čo autorita stránky (PA) meria autoritu jednotlivých stránok na vašej lokalite.

Tieto metriky zahŕňajú množstvo faktorov vrátane kvality a kvantity prichádzajúcich odkazov, taktiež relevantnosti a kvality vášho obsahu a celkovej používateľskej skúsenosti vášho webu. Zameraním sa na vytváranie vysokokvalitných a relevantných odkazov, ktoré posilnia vaše DA aj PA, môžete zlepšiť celkovú viditeľnosť svojich webových stránok vo vyhľadávaní a zvýšiť návštevnosť svojich stránok. Často využívaná je služba linkbuilding, viac sa dočítate v našom článku „Čo je vlastne linkbuilding?

Sociálna angažovanosť

Viac ako kedykoľvek predtým sú sociálne signály dôležitými faktormi SEO. Vaše cieľové publikum zvyčajne trávi viac času na Facebooku, Instagrame a TikTok – u ako na iných stránkach. Takže ich musíte zapojiť do svojho obsahu, aby ste zvýšili objem vyhľadávania.

Sociálne signály priamo nezlepšujú vaše hodnotenie vo vyhľadávaní, ale vedú k prepojeniu, čo pomáha vášmu hodnoteniu. Znižujú tiež mieru odchodov a posielajú kvalitné odkazy späť na vaše interné web stránky.

Ako integrovať long tail kľúčové slová do vašich príspevkov

Long tail kľúčové slová sú nevyhnutné pre každé podnikanie. Nezáleží na tom, aká autoritatívna je vaša stránka; samotný objem long tail kľúčových slov znamená, že ide o niečo, čo nemôžete ignorovať.

1. Stanovte si ciele obsahového marketingu

Čo chcete dosiahnuť svojím blogovým príspevkom?

Vaša úprimná odpoveď vám môže pomôcť vytvoriť užívateľsky prívetivé blogové príspevky, ktoré sa umiestnia vysoko vo výsledkoch vyhľadávania kľúčových slov.

Navyše, long tail kľúčové slová pravdepodobne zohrávajú veľkú úlohu v algoritme Google, takže musíte pochopiť, ako ich zosúladiť s vašimi cieľmi.

Vo všeobecnosti, keď potenciálni zákazníci nájdu vo vašom príspevku svoje long tail kľúčové slová, zvýši to zapojenie. Ide o zhodu so zámerom používateľa = relevantnosť.

Ciele obsahového marketingu

2. Vytvorte „buyer personas“ – persona marketing, ktorý vám pomôže pochopiť zámer používateľa

Ak sa chcete zhodovať so zámerom používateľa, musíte pochopiť ľudí, ktorí hľadajú vaše produkty/služby (Persona marketing).

Persona marketing je fiktívna postava alebo zákazník, ktorého si spoločnosť vytvára na základe analýzy údajov o svojich existujúcich alebo potenciálnych zákazníkoch. Vytvorením detailnej Persona marketing môžete lepšie porozumieť potrebám, preferenciám a problémom svojho publika a prispôsobiť tomu svoju stratégiu s long tail kľúčovými slovami.

Jednoduchý spôsob, ako vám pomôcť efektívne reagovať je vytvorenie persona marketing. Predstavuje pre vás konkrétneho ideálneho čitateľa, ktorého chcete na svoj blog alebo stránku prilákať.

Vžite sa do kože svojich zákazníkov a opýtajte sa sami seba, aké otázky majú, aké informácie hľadajú a, ako ich hľadajú.

Môžete tiež vykonávať zákaznícke prieskumy, aby ste získali lepší prehľad o ich potrebách a motiváciách. Keď budete mať tieto informácie, môžete vytvoriť podrobné persony, ktoré načrtnú špecifické vlastnosti a správanie vašich ideálnych zákazníkov.

Musíte porozumieť tomu, ako vaše publikum vyhľadáva a použiť tieto informácie na prispôsobenie zámerov používateľov integrovaním long tail kľúčových slov.

3. Preskúmajte a vyberte svoje long tail kľúčové slová

Musíte byť vyberaví, pokiaľ ide o long tail kľúčové slová.

Dlhšie variácie vašich kľúčových slov môžu mať nižší objem vyhľadávania ako hlavné kľúčové slová, tie však majú zvyčajne veľmi vysoké miery konverzie.

4. Napíšte obsah

Váš obsah by mal byť hlavne na to, aby pomohol vašim návštevníkom odpovedať na otázky a riešiť problémy, pričom kľúčové slová sú v tomto smere v pozadí.

Po vykonaní prieskumu sa uistite, že používate svoje long tail kľúčové slová na preukázanie zhody vášho obsahu so zámerom používateľa.

Ak vytvárate obsah, ktorý sa zhoduje so zámerom používateľa, mali by ste byť schopní prirodzene zahrnúť long tail kľúčové slová.

Niektorí marketéri zahŕňajú jedno kľúčové slovo v rámci použitých 200 slov ako na dobrý štandard, ale kvalita je oveľa dôležitejšia ako kvantita. V prípade článku s 2 000 slovami je lepšie použiť kľúčové slovo 10 až 20-krát – nie je to však prísne pravidlo. Pri niektorých článkoch prirodzene plynie časté používanie štandardných aj long tail kľúčových slov, pri ostatných ich toľko zas nevyužijete.

Pokiaľ je váš obsah pútavý a váš kontext je jasný, zvyčajne nemusíte panikáriť, ak sa vaše kľúčové slovo zobrazuje menej často.

Pamätajte, že nadpisy a podnadpisy sú základnými časťami vášho obsahu, a tým aj efektívnou stratégiou na integráciu long tail kľúčových slov. Vyhľadávacím nástrojom to môže pomôcť pochopiť štruktúru a organizáciu vášho obsahu a zároveň uľahčiť čitateľom skenovanie a navigáciu vo vašich blogových príspevkoch.

Napíšte obsah

Avšak nezabúdajte aké dôležité je ostať prirodzený. V začiatkoch SEO neboli algoritmy Google také sofistikované a ľudia mali prospech z vkladania kľúčových slov pri každej príležitosti. Dnes je však Google super inteligentný a zameriava sa na hodnotu, ktorú váš obsah ponúka používateľovi. Ak prepĺňate kľúčové slová, ďaleko sa nedostanete.

Záver

Veľa blogerov a vlastníkov web stránok začalo naplno využíva long tail kľúčové frázy ako svoj hlavný nástroj na tvorbu kľúčových slov, Je to kvôli tomu, že tieto hľadané výrazy sú jednoducho ovocím – ľahšie dosiahnuteľné a vyberateľné. SEO pre long tail kľúčové slová je o vyplnení prázdneho miesta, zodpovedaní otázky a pomoci používateľom ušetriť čas.

Zdroj: https://neilpatel.com/blog/how-to-integrate-long-tail-keywords-in-your-blog-posts/

Pomôžeme?

Vyberte si z našich služieb: