V tomto článku si podrobne rozpíšeme ako fungujú Magento objednávky. Od vytvorenia objednávky, cez jej prijatie až po dokončenie a zaslanie zákazníkovi. Spomenieme si aj viacero možností, akými sa dá objednávka vybaviť.
Pri všetkých možnostiach, ktoré si popíšeme sú prvé kroky rovnaké. Po prihlásení do Magenta prejdite na ponuku Predaje/Sales > Objednávky/Orders.
Zobrazí sa vám tabuľka so všetkými prijatými objednávkami. Kliknite teda na objednávku, ktorú chcete vybaviť. Následne sa vám zobrazí kompletná objednávka.
V pravom hornom rohu môžete vidieť viacero možností:
Upraviť/Edit – táto možnosť slúži na upravovanie objednávky, v prípade potreby.
Zrušiť/Cancel – touto možnosťou objednávku zrušíte.
Odoslať email/Send email – objednávku odošlete emailom zákazníkovi.
Podržať/Hold – objednávku podržíte, kým nenaskladníte tovar alebo pokým to bude chcieť zákazník.
Faktúra/Invoice – možnosť slúži na vytvorenie faktúry, čo sme vám popísali nižšie.
Odoslať/Ship – možnosť na odoslanie informácii o expedovaní, tiež popísané nižšie.
Znovu objednať/Reorder – táto možnosť slúži na vytvorenie rovnakej objednávky.
Print custome PDF file – vytvoríte pdf faktúru, ktorá spĺňa legislatívu a slúži ako daňový doklad. Táto funkcia je doplnková.
Zmazať objednávku/Delete order – tiež doplnková funkcia, ktorou objednávku natrvalo odstránite.
Ďalšie kroky sa už budú líšiť v nadväznosti na spôsob vybavenia Magento objednávky.
Štandardný postup vybavenia Magento objednávky
Tento postup je štandarde využívaný a zahŕňa 3 stavy objednávky.
Po vytvorení sa objednávka nachádza v stave Nová/Pending.
Aby sa dostala do stavu 2 musí sa vytvoriť faktúra. Pre vytvorenie faktúry kliknite na možnosť Faktúra/Invoice.
Zobrazí sa vám faktúra, ktorú v pravom dolnom rohu zaškrtnutím Poslať kópiu faktúry na email/Email copy of invoice odošlete aj zákazníkovi. Vytvorenie a odoslanie potvrdíte kliknutím na potvrdzujúce tlačidlo.
Teraz je už objednávka v stave Spracováva sa/Processing. Ďalším krokom je objednávku odoslať.
V tomto kroku informujete zákazníka o vybavení a zaslaní jeho objednávky. Kliknite teda v pravom hornom rohu na možnosť Odoslať/Ship.
Rovnako ako pri faktúre zaškrtnite možnosť Poslať kópiu zásielky na email/Email copy of shipment v pravom dolnom rohu. Ak chcete zákazníkovi pridať do mailu komentár zaškrtnite aj možnosť Pridať komentáre/Append comments. Potom už len kliknite na Odoslať zásielku.
Objednávka je už teraz v konečnom stave Odoslané/Complete.
Vždy na sklade
Nie často sa stáva, že všetky produkty, ktoré sa ponúkajú v eshope sú non-stop na sklade. Ak to tak náhodou je, Magento ponúka možnosť nastaviť si príjem objednávok hneď do stavu Spracováva sa/Processing.
Potom je už len potrebné kliknutím na Odoslať/Ship, dokončiť proces objednávky a zaslať zákazníkovi informácie o vybavení a zaslaní objednávky.
Platba cez platobnú bránu
Prejsť rovno na stav Spracováva sa/Processing je možné aj v prípade, že zákazník vyplatí objednávku cez platobnú bránu.
Potom už len postupujete štandardne ako pri predošlých možnostiach vybavenia objednávky.
Ak si chcete pozrieť všetky vytvorené faktúry prejdite na Predaje/Sales>Faktúry/Invoices.
Rovnako si viete pozrieť aj odoslané objednávky, Predaje/Sales>Zásielky/Shipments.