Digitálny marketing sa mení každým rokom. To, čo platilo v roku 2011 ako osvedčený postup, môže byť už v roku 2022 zásadné zakázané.
Existujú však niektoré taktiky, ktoré by ste nemali nikdy brať vážne. Tieto techniky sú prinajlepšom neutrálne, neprospievajú vášmu marketingu, no v najhoršom prípade vás môžu vyjsť draho.
V článku vám ukážeme niekoľko hlavných vecí, ktoré by ste mali v SEO marketingu robiť inak.
1. Píšte pre ľudí, nie pre roboty
Marketingoví špecialisti v oblasti SEO až príliš často píšu texty plné kľúčových slov a žargónu špecifikovaného pre dané odvetvie, ktorý je pre bežných čitateľov takmer nezrozumiteľný. Vyhnite sa tomu, pretože život vášho webu na tom závisí.
Najvýkonnejšie webové stránky s množstvom organickej návštevnosti a vysokými mierami konverzií vo všeobecnosti nie sú prešpikované kľúčovými slovami v každej vete. Namiesto toho sú jasné a založené na hodnote. Nezáleží im na apelovaní na algoritmus PageRank spoločnosti Google tak veľmi, ako na vytvorení príjemnej používateľskej skúsenosti pre návštevníka.
Toto je zlaté pravidlo SEO. Ak dokážete vytvoriť webovú stránku založenú na hodnote, ktorá vyhovuje potrebám a záujmom vášho publika, mali by ste byť na dobre ceste k dobrému umiestneniu.
2. Neignorujte technickú stránku
Technické SEO je obrovské a časom sa stáva relevantnejším hodnotiacim faktorom. Ak ignorujete základné technické prvky, ktoré sú zodpovedné za používateľskú skúsenosť vašich návštevníkov, budete musieť byť pripravení na to, že sa neumiestnite na najlepších priečkach.
Existuje niekoľko technických SEO faktorov, ktoré by ste mali sledovať:
- každá stránka by mala používať šifrovanie Secure Sockets Layer (SSL),
- každá stránka by mala byť optimalizovaná pre mobilné webové prehliadače,
- každá stránka by sa mala načítať do troch milisekúnd alebo aj rýchlejšie,
- uistite sa, že duplicitný obsah nie je indexovaný v XML sitemap webovej stránky,
- každý stránka by mala obsahovať značky štruktúrovaných údajov.
Ak to pre vás znie nezrozumiteľne, môžete si pozrieť online sprievodcov, napríklad od Moz alebo Backlinko alebo vám s tým jednoducho môžeme pomôcť my.
3. Diverzifikujte svoje ponuky obsahu
Efektívna stratégia obsahu SEO zahŕňa oveľa viac ako len články na blogu. Aj keď sú nepochybne základom každého hodnotiteľného plánu SEO, mali by ste z času na čas veci zmeniť, aby ste generovali novú návštevnosť, budovali spätné odkazy a značku svojho webu.
Odporúčame napríklad web okoreniť pridaním jednej z týchto alternatívnych ponúk obsahu:
- infografiky – majú silný virálny potenciál, ak ich ľudia zdieľajú napríklad na sociálnych sieťach,
- youtube videá,
- Instagram Reels,
- TikTok videá,
- Quora alebo Reddit odpovede na otázky,
- epizódy podcastov,
- hosťovské blogové príspevky na renomovaných webových stránkach.
Inými slovami, je vhodné hodiť nejaké zaujímavé prvky do vašej SEO stratégie. Nebojte sa rozšíriť svoje chápanie toho, čo je obsah a pustite sa do nových ciest poskytovania kreatívneho a hodnotného obsahu.
4. Nestrácajte Sleep Over Ranking
Algoritmy vyhľadávačov sú veci, ktoré vývojové tímy neustále vylaďujú, zdokonaľujú a prepracúvajú. Niekedy to znamená, že by ste sa mohli bez vysvetlenia posunúť v rebríčku z piatej na šiestu pozíciu počas jedinej noci.
Ak sa to stane, nestresujte. Sústreďte sa na svoj plán a nerobte žiadne unáhlené zmeny. Namiesto toho počkajte niekoľko týždňov, aby ste zistili, či sa to prirodzene upraví. Niekedy sa malé úpravy hodnotenia po týždni alebo dvoch vrátia do predchádzajúceho stavu. Ak nie, pokračujte vo svojej stratégií ako obvykle. Ak sa zameriate na vytváranie vynikajúceho obsahu, zvyčajne budete z dlhodobého hľadiska odmenení.
5. Získavajte spätné (z angl. backlinks) odkazy tvrdou cestou
Každý sa chce umiestniť, ale málokto chce vydať aj nejakú energiu navyše, potrebnú na zachytenie najvyššej pozície SERP. Ak chcete vytvoriť hodnotnú webovú stránku, pomôže vám, ak na ňu budú odkazovať aj ďalšie vysoko dôveryhodné webové stránky. Nazýva sa to spätné odkazy a bez nich je hľadanie konkurenčných výrazov a zlepšenie hodnotenia oveľa ťažšie.
V minulosti sa veľa vlastníkov webových stránok dohodlo na vytváraní súkromných sietí spätných odkazov, v ktorých by sa jedna webová stránka prepájala s inou výmenou za odkaz, ktorý na ne smeroval. Dnes sa tieto techniky považujú za black hat SEO a ak ich Google odhalí, zaistíte si tým penalizáciu.
Nikdy si nekupujte spätné odkazy, ani nepodvádzajte pri ich získavaní. Namiesto toho ich radšej zarábajte vytváraním najlepšieho dostupného obsahu a jeho širokým zdieľaním so zainteresovanými čitateľmi. Toto je jediný dôveryhodný spôsob, ako vytvoriť profil spätných odkazov pre váš web.
Záver
Domnievame sa, že tieto pravidlá SEO sú nevyhnutnými podmienkami úspechu, ale nie dostatočnými. Inými slovami, to, že budete dodržiavať tieto pravidlá, nezaručuje, že sa umiestnite. To, či sa zaradíte alebo nie, závisí najmä od kvality vášho obsahu, vašej vynaliezavosti, kreativity a konkurencieschopnosti.
Vďaka tomu by stratégie SEO mali v roku 2022 rešpektovať tieto pravidlá, aby zostali legitímne. Ak sa chcete umiestniť v dnešnom konkurenčnejšom prostredí SEO, mali by ste ich dodržiavať tiež.
Zdroj: https://www.forbes.com/five-ways-to-avoid-common-seo-mistakes/