18 spôsobov, ako zvýšiť organickú mieru prekliknutia (z anlg. CTR – Click-Through Rate)
Obchodníci v oblasti SEO častokrát dávajú príliš mnoho úsilia výlučne na to, aby sa dala stránka čo najlepšie nájsť.
Tajomstvom však je, že byť na prvej stránke vo výsledkoch vyhľadávacích nástrojov (SERP) vám neprinesie nič dobré, ak hľadajúcich váš obsah nezaujme.
Namiesto toho, aby ste sústredili všetko vaše úsilie na vytváranie miestneho obsahu SEO, pre získanie lepšieho hodnotenia, musíte najprv pochopiť, čo mení hľadajúcich ľudí na čitateľov a čitateľov na zákazníkov. Toto môžete zistiť v prvom rade zlepšením organickej MP – miery prekliknutia (z angl. CTR).
Prečo by ste sa mali o organické CTR zaujímať?
Organická miera prekliknutia sa týka percenta používateľov, ktorí kliknú na výsledok vyhľadávacieho nástroja. V tomto prípade bude výsledkom vaša adresa URL. Hoci to závisí predovšetkým od pozície v hodnotení (čím viac ľudí uvidí váš obsah, tým je vyššia šanca, že naň kliknú), mieru prekliknutia ovplyvňuje aj množstvo ďalších faktorov.
Ak chcete zamerať vaše úsilie na zlepšenie organickej CTR, môžete tiež zlepšiť svoje hodnotenie na Google. Keď sú adresy URL často navštevované, algoritmus vyhľadávacieho nástroja bude považovať vašu stránku za hodnotnú a relevantnú pre budúce dopyty obsahujúce vaše kľúčové slová.
Predstavíme vám 18 spôsobov, ako môžete zlepšiť vašu organickú CTR
1. Použite Long-Tail kľúčové slová
Jedným z prvých spôsobov, ako môžete zvýšiť svoju organickú CTR, je použitie dlhých kľúčových slov, najmä v nadpisoch (z angl. headings) a titulkách webových stránok (z angl. title tags).
Keď používatelia uvidia popisné dlhé kľúčové slovo relevantné pre to, čo hľadajú, sú motivovaní kliknúť na vašu adresu URL, pretože sú si istí, že váš príspevok bude obsahovať informácie, ktoré skutočne hľadajú.
Ako nájdete dlhé kľúčové slová, ktoré spĺňajú zámery používateľov?
V tomto vám môže pomôcť Ubersuggest. Jednoducho vložte svoje počiatočné kľúčové slovo do vyhľadávacieho panela a kliknite na „hľadať“. Potom kliknite na „Nápady na kľúčové slová“ na ľavom bočnom paneli.
Zostáva už len vybrať kľúčové slová, ktoré sú relevantné pre váš príspevok, a zahrnúť ich do vášho nového obsahu.
2. Napíšte efektívne meta popisy
Ďalším strategickým spôsobom, ako zlepšiť organické CTR, je písať efektívne meta popisy. Meta popisy sú úryvky textu, ktoré sa zobrazujú pod titulkou (title tag) v SERP. Efektívny meta popis informuje používateľov, o čom je vaša stránka, a tiež ich núti preklikať sa na váš príspevok.
Aj tu sa vám budú hodiť kľúčové slová. Použite ich, aby ste používateľom ukázali, že váš článok rieši problém, na ktorý potrebujú odpovede. Medzi ďalšie spôsoby optimalizácie vášho meta popisu patria:
- Odpovedzte na otázky: Ak dokážete odpovedať na otázky svojich používateľov v metapopise, vyhrali ste polovicu bitky, ktorá zvýšila vašu organickú mieru prekliknutia.
- Urobte to konkrétne a relevantné: Na vytvorenie meta popisu máte iba 160 znakov. To je dôvod, prečo by ste mali ten svoj urobiť čo najkonkrétnejším a najrelevantnejším.
- Využite silu jazyka: Použite presvedčivý a účinný jazyk, ako sú emocionálne nabité slová, aby ste vyvolali silné reakcie súvisiace s vaším príspevkom, a tak zlepšíte vašu CTR.
Meta popisy by nemali byť len funkciou – premeňte ich na niečo, čo presvedčí používateľov, že máte pre nich obsah a riešenie. Ak je to možné, môžete pridať aj výzvu na akciu (z angl. CTA) – napríklad „dozvedieť sa viac“ alebo „zistite ako“.
3. Implementujte štruktúrované dáta
Implementácia štruktúrovaných údajov je skvelý spôsob, ako „prehovoriť“ k algoritmom vyhľadávacích nástrojov. Môžete to urobiť pomocou Schema.org na zmenu vášho obsahu na kód, ktorý môžu vyhľadávače jednoducho spracovať. To im pomôže zobraziť bohaté a interaktívne výsledky vyhľadávania. Bežne sa nazývajú bohaté úryvky (z angl. richsnippets).
Samozrejme, tento typ výsledkov vyhľadávania priťahuje viac kliknutí, pretože:
- sa zobrazujú v hornej časti SERP,
- sú atraktívnejšie ako obyčajné URL adresy,
- na prvý pohľad poskytujú viac informácií o obsahu.
Implementácia štruktúrovaných údajov zvýši vašu organickú CTR, pretože ľudia milujú interaktívny obsah.
4. Vytvárajte príspevky s obrázkami
Používanie obrázkov vo vašich príspevkoch je bežnou praxou, ale vedeli ste, že to môže tiež zlepšiť vašu organickú CTR? Používanie obrázkov je účinným a základnou zložkou obsahu, ktorý sa zobrazuje v odporúčaných úryvkoch a iných informačných poliach v SERP.
A nielen to. Tiež si tým zvyšujete šance na kliknutie na vašu adresu URL, keď používatelia hľadajú výsledky vyhľadávania v sekcii obrázkov. Aby to fungovalo, musíte implementovať osvedčené postupy SEO pre obrázky, ako je správne pomenovanie obrázkov a pridanie alternatívneho textu.
5. Používajte popisné adresy URL
Adresa URL vašej stránky je jednou z hlavných informácií zobrazených v SERP. Preto ju musíte optimalizovať, aby vám pomohla zlepšiť vašu organickú CTR.
Jedným zo spôsobov, ako to urobiť, je urobiť adresu URL čo najpopisnejšou.
Pokúste sa prirodzene zahrnúť do adresy URL kľúčové slovo. Posilníte tým hlavnú tému, ktorej sa váš príspevok týka, a tým používateľom ukážete, že váš obsah je relevantný.
Ďalším tipom na optimalizáciu URL adresy je, aby bola krátka. Vďaka tomu je jej text pre oči ľahší a zároveň atraktívnejší. V dôsledku toho, na ňu samozrejme klikne aj viac ľudí.
Ak ste používateľom WordPress, môžete zmeniť svoju webovú adresu v nastaveniach permalinku.
6. Zjednodušte formát názvu
Váš titulok web stránky je ďalšou súčasťou informácií zobrazených na SERP a určite je potrebné nájsť si čas na jej správne formátovanie. Najlepší spôsob, ako to urobiť, je zachovať jednoduchosť.
Pamätajte, že ľudia zvyčajne prehliadajú výsledky vyhľadávania a hľadajú najrelevantnejší výsledok. Ak je váš názov jednoduchý a jasne vysvetľuje, o čom príspevok je, získate tým aj viac kliknutí.
Ďalším tipom na označenie názvu, ktorý optimalizuje vaše organické CTR, je využiť vašu firemnú alebo osobnú titulku. Môžete to urobiť napríklad takto:
Tento tip bude fungovať obzvlášť dobre, ak už ste známou značkou. To, že príspevok pochádza z rešpektovaného a dôveryhodného zdroja, poskytne používateľom istotu, a tak získate kliknutia na vašu adresu URL. Uistite sa však, že:
- Nepoužívate vašu značku vpredu: Používanie názvu značky na začiatku názvu môže spôsobiť pokles hodnotenia.
- Váš názov je jasný: Názov stránky môže byť orezaný, takže je potrebné, aby bola téma odkrytá.
Môžete použiť nástroje, ako napríklad AvidDemand na zobrazenie ukážky toho, ako bude váš obsah vyzerať na SERP.
7. Lokalizácia obsahu
Mobilné zariadenia sa v súčasnosti využívajú určite viac ako stolné počítače, pokiaľ ide o využívanie internetu. Väčšina mobilných telefónov má pre funkcie mapy zapnuté určovanie polohy, čo umožňuje spoločnosti Google čítať ich polohu a poskytovať miestne informácie. Vytváranie lokalizovaného obsahu je skvelé pre malé a stredné podniky, ktoré pôsobia len v určitých oblastiach a pre podniky poskytujúce osobné služby.
Prostredníctvom lokalizovaného obsahu môžete efektívne zacieliť na svoje publikum a získať tým viac zákazníkom s väčším záujmom, ktorí už na internete hľadajú konkrétny produkt alebo službu, ktoré predávate alebo ponúkate.
Jedným zo spôsobov lokalizácie obsahu je pridanie vašej polohy do obsahu, meta popisu a titulky. Ďalším tipom je uviesť svoju firmu v službe Moja firma na Googli (GMB). To vás doslova dostane na mapu. Keď sa uskutoční miestne vyhľadávanie, vo výsledkoch vyhľadávania sa vedľa konkurentov zobrazí aj vaša poloha a ďalšie informácie o vašej firme.
Pamätajte, že ak chcete zvýšiť počet kliknutí, musíte ponúknuť relevantné informácie.
8. Použite formát zoznamu
Ľudia milujú zoznamy.
Prečo? Pretože zoznamy si vyžadujú minimálne kognitívne úsilie.
Zahrňte ich do svojej obsahovej stratégie na zlepšenie organických kliknutí. Ak to chcete urobiť, nezabudnite do nadpisu a titulky webovej stránky zahrnúť čísla. Používateľom tak bude jasné, že po kliknutí sa im zobrazí ľahko čitateľný zoznam.
Ďalším dôvodom, prečo používať zoznamy na zvýšenie organickej CTR je, že zvyšujú vaše šance na objavenie sa vo vybraných úryvkoch (snippets).
Nadpis v príspevku na Google nemusí obsahovať číslo, no Google používateľom ukazuje, že príspevok je zoznam vo vybranom úryvku. SERP spoločnosti Google vie, aké typy obsahu sú pre publikum najužitočnejšie, a používanie zoznamov určite zvýši vašu organickú CTR.
9. A/B testovanie nadpisu na sociálnych sieťach
Váš nadpis je vašou prvou šancou prinútiť používateľov, aby klikli na váš článok. Keďže hrá takú dôležitú úlohu, musíte sa uistiť, že bude vhodný pre vašu cieľovú skupinu.
Jedným zo spôsobov, ako to dosiahnuť, je otestovať to na sociálnych sieťach.
Keď optimalizujete svoj nadpis pomocou nástrojov, ako je CoShedule’s HeadlineAnalyzer, otestujte svoj nadpis zdieľaním svojho článku na obľúbených platformách sociálnych médií.
Dajte tomu pár dní a potom zmeňte názov svojho nadpisu. Zdieľajte nový článok na sociálnych sieťach a počkajte rovnaký počet dní, ako pri prvom príspevku, a potom skontrolujte mieru zapojenia oboch.
Nadpis, ktorý vyvolá najväčšiu interakciu vyhráva a mal by byť použitý. Tento A/B test funguje najlepšie, ak máte veľké publikum na sociálnych sieťach.
10. Použite YoastPreview (vo WordPress)
Pre používateľom WordPressu je Yoast ďalším nástrojom SEO, ktorý môžete využiť na zlepšenie svojej organickej CTR. Pred zverejnením príspevku si zobrazte ukážku svojho úryvku, ako sa bude zobrazovať v SERP. Potom môžete vykonať zmeny podľa uvedených odporúčaní.
Pomôže vám to zistiť, či sú nejaké kľúčové slová odrezané, alebo či váš úryvok dáva zmysel. Funguje to aj pre mobilné zariadenia, takže sa nemusíte obávať vyhľadávania naprieč platformami.
11 . Použite Google Ads na zobrazenie ukážky (iné CDN)
Nástroj Google AdWords je alternatívou k Yoast SEO, ktorý má tiež ďalšiu funkciu – umožňuje vám zobraziť ukážku reklám.
Ukážky reklám možno tiež optimalizovať pre organickú CTR na mobilných zariadeniach aj počítačoch, pričom sú k dispozícií alternatívne názvy. Je to skvelý spôsob, pretože môžete vidieť, ako by rôzne nápady fungovali, a zároveň je možné generovať nové nápady na obsah.
12. Identifikujte CTR víťazov a porazených
Jedným zo základných krokov na zlepšenie vašej organickej CTR je vypočítať víťazov a porazených na vašich aktuálnych stránkach. To vám ukáže, ktoré stránky, názvy a typy obsahu majú dobrú výkonnosť a ktoré majú nízku výkonnosť.
Na tieto informácie môžete jednoducho použiť Google Analytics.
Najprv prejdite na „Akvizície“ (z angl. Acquisition), potom na „SearchConsole“ a „Dopyty“ (z angl. Queries) a zistite, ktoré vyhľadávania Google vedú na vaše aktuálne stránky.
Tento prehľad vám ukáže cenné informácie, ako sú kliknutia, zobrazenia, CTR a priemerná pozícia SERP vašich stránok. Zobrazuje tiež mieru odchodov, relácie, konverzie a ďalšie cenné údaje.
Ďalej v tej istej ponuke môžete skontrolovať aj svoje vstupné stránky.
Pomocou týchto dvoch prehľadov môžete vidieť, čo funguje a čo nie. Potom môžete znova navštíviť staré stránky a webový obsah a optimalizovať ich pre organickejšie prekliknutia.
13. Optimalizujte rýchlosť stránky
Keďže spoločnosť Google uprednostňuje skúsenosti so stránkami a Web CoreVitals ako faktory hodnotenia, rýchlosť stránok nebola nikdy dôležitejšia.
Ak vaše webové stránky nie sú optimalizované na rýchlosť, ľudia môžu kliknúť na váš odkaz, ale rýchlo odídu, čo negatívne ovplyvní vašu organickú CTR. Pre predstavu, na mobilných zariadeniach skok v rýchlosti z jednej na tri sekundy zvyšuje mieru okamžitých odchodov o 32 %.
Opäť tu prichádza vhod nástroj Ubersuggest. Ak chcete skontrolovať rýchlosť vášho webu, zadajte svoju URL adresu do vyhľadávacieho panela a kliknite na tlačidlo „Hľadať“. Potom prejdite na ľavú stranu bočného panela a kliknite na položku „Audit lokality“ (Site audit). Presuňte zobrazenie nadol na „Rýchlosť webu“ (Site Speed) a zobrazí sa vám čas načítania pre mobilné zariadenia a počítače. Okrem času načítania testuje aj:
- FirstContentfulPaint (FCP),
- Speed Index,
- Time to Interactive,
- FirstMeaningfulPaint,
- First CPU Idle a
- InputLatency.
Ubersuggest vám načrtne, kde môžete web vylepšiť. Vezmite do úvahy jeho pokyny, vykonajte potrebné zmeny a potom znova otestujte rýchlosť svojho webu.
14. Využite RichSnippets
Ako sme už spomínali, bohaté úryvky predstavujú ďalší spôsob, ako zvýšiť počet kliknutí na váš web. Sú to výsledky vyhľadávania s údajmi zobrazenými vedľa. Tu je príklad:
Jediným spôsobom, ako zobraziť tieto recenzie hodnotenia vo výsledkoch vyhľadávania, je buď (A) aktivácia doplnku RichSnippets alebo (B) jeho manuálne kódovanie. Dodatočné informácie (ako napríklad hodnotenia) pomáhajú používateľom rozhodnúť sa, či kliknú na vašu adresu URL alebo nie.
15. Aktivujte Breadcrumb navigáciu
„Breadcrumb navigácia“ vám pomôže ľahko sledovať vaše kroky späť na webovej stránke. Primárnym účelom navigácie je poskytnúť používateľom pozitívnu používateľskú skúsenosť. To má za následok efekt snehovej gule (z angl. snowballeffect), ktorá vedie k vyššiemu umiestneniu vašej webovej stránky, a teda k vyššej organickej CTR.
Aktivácia breadcrumb navigácie na vašom webe nie je možná. Jej využitie je však dôležité pre váš úspech a musí byť súčasťou vašej stratégie.
16. Využite prehľady služby Google Analytics
Sledovali ste už prehľady služby Google Analytics? Tie vám poskytujú informácie, ktoré potrebujete na zlepšenie výkonnosti organického vyhľadávanie a miery konverzie vašej vstupnej stránky. Výsledkom budú lepšie výzvy na akciu a v konečnom dôsledku aj vyššie skóre kvality.
Ak viete, čo hľadať, váš informačný panel Google Analytics vám môže presne povedať, ako AI spoločnosti Google a návštevníci stránky vnímajú váš web. Potom ich môžete prispôsobiť tak, aby boli optimalizované podľa hodnotenia a zapojenia.
17. Vytvorte vstupné stránky s vysokou konverziou
Vstupné stránky sú základným prvkom vašej stratégie digitálneho marketingu.
Koniec koncov, ak sú dobre navrhnuté, sú vynikajúcim zdrojom návštevnosti. Ak chcete zabezpečiť, aby boli vaše vstupné stránky úspešné, mali by ste:
- Pochopiť anatómiu vstupnej stránky: Prvky ako jasný a výstižný nadpis, vysokokvalitné obrázky, dobre vyrobené videá, presvedčivé kópie a výzvy na akciu by ste mali robiť správne.
- Optimalizujte pre UX: Poskytnite používateľom pozitívnu skúsenosť tým, že zabezpečíte rýchle načítanie vstupnej stránky a jej jednoduché čítanie.
Ak tak urobíte, pravdepodobne sa zvýši počet konverzií a zlepší sa miera prekliknutia.
18. Použite teplotné mapy na zlepšenie kliknutí na stránky
Šikovný spôsob, ako z používateľov vašej lokality vyťažiť maximum, je porozumieť oblastiam vašej webovej stránky, na ktoré klikajú najviac. Je to tiež skvelý nápad, ako skontrolovať, kde väčšina používateľov odchádza. Tiež je to nevyhnutné, pretože vám to pomôže zistiť, ktoré časti vašej webovej lokality treba zlepšiť.
Keď ľudia trávia viac času na vašom webe a interagujú s ním prekliknutím na iné stránky, vyhľadávače to berú ako signál, že váš obsah je hodnotný. Na druhej strane, ak je vaša miera okamžitých odchodov vysoká, vaša webová stránka bude hodnotená nižšie, pretože vyhľadávacie nástroje to považujú za znak toho, že váš obsah nie je užitočný.
Záver
Vaša organická CTR hrá kľúčovú úlohu pri úspechu vašich digitálnych marketingových kampaní.
Ide o „bezplatných“ zákazníkov, ktorí prichádzajú, aby si prezreli vašu firmu, značku, produkty alebo služby.
Preto musí byť optimalizácia obsahu prioritou.
S toľkými možnosťami na zlepšenie vašej CTR to už nebude pre vás problémom. Navyše, výsledky určite stoja za námahu a hovoria samy za seba.
Zdroj: https://neilpatel.com/blog/improve-organic-click-rate/