Ste aktívny blogger a premýšľate o spustení PPC reklamy na zvýšenie návštevnosti svojho blogu? Máte dve možnosti. Môžete použiť Facebook Ads alebo Google Adwords. V tomto článku sa sústredíme na lacnejšiu alternatívu, Facebook Ads.
Začíname!
Skôr než sa začne reklama zobrazovať, je dôležité, aby ste poznali svoju cieľovú skupinu. Ak to tak nie je, reklamy sa budú zobrazovať aj ľuďom, ktorý o to nemajú záujem. To tiež znamená, že nebudete vedieť využiť všetky výhody funkcií na Facebooku. Našťastie, už máte blog a prehľad, aké ciele chcete dosiahnuť a aká je vaša cieľová skupina.
Hlbšie informácie o cieľovej skupine získate použitím nástroja Facebook Audience Insights. Vstúpte do Interests/Záujmy, založené podľa vášho bodu záujmu. V mojom prípade ide o oblečenie.
Potom kliknite na kartu Page Likes/Označenia „Páči sa mi to“ a prejdite do sekcie “Affinity”. Tam môžete vidieť, koľko ľudí je spojených s daným bodom záujmu.
Ďalšie nástroje reklamy
Dobrým nástrojom na zlepšenie zacielenia našich reklám je aj Facebook Pixel. Vytvoriť a nainštalovať si ho môžete tu: https://www.facebook.com/ads/manager/pixel/facebook_pixel/
Facebook Pixel sa používa na:
- Vytvorenie “Customer audience” – vlastného publika, ktoré bude navštevovať vašu stránku, čo umožňuje vykonávať remarketing reklamy
- vytvorenie “Lookalike audience” – podobné okruhy užívateľov
Ak ste v používaní Facebook Ads nový, funkcia Lookalike audience môže byť veľmi nápomocná. Vďaka nej Facebook zacieli vaše reklamy na ľudí s rovnakými záujmami ako tí, na ktorých už sú reklamy zacielené.
Funguje to asi takto:
- Facebook preskúma dané publikum (navštevujúce vašu stránku alebo nahraté v zozname zákazníkov) a potom zhromažďuje informácie, ktoré vám pomôžu zacieliť reklamy na používateľov Facebooku s podobnými záujmami
Túto funkciu nájdete tu: https://www.facebook.com/ads/manager/audiences/manage/
Potom zvoľte “Lookalike audience” v rozbaľovacom menu “Create audience”.
Zvoľte si zdroj (akýkoľvek vlastný okruh užívateľov, napr. zostavený na základe údajov z aplikácii alebo Facebook stránky), krajinu a požadovanú veľkosť okruhu. Potom už len kliknite na „Vytvoriť okruh užívateľov“.
Záver
Zaexperimentujte s týmito funkciami a vytvorte si široký okruh užívateľov, s ktorými dosiahnete svoje stanovené ciele. Ak sa však do toho nechcete púšťať sami, radi vám s tým pomôžeme alebo urobíme všetko za vás.