Facebook prešiel zmenami. Ako sa to dotkne firemných FB stránok?
Facebook prešiel za posledný týždeň výraznými zmenami. Zobrazovaniu príspevkov na nástenke, tak ako to poznáme, je koniec. Zmeny sú vo fáze testovania a týkajú sa len vybraných krajín, vrátane Slovenska. Čo má Facebook za lubom?
Čo sa vlastne stalo?
Určite ste si už tieto zmeny všimli. Facebook sa rozhodol triediť príspevky na nástenke. A to tak, že príspevky vašich priateľov sa naďalej budú zobrazovať na News Feede, čiže hlavnej nástenke, ale príspevky stránok už nie. Tie nájdete v záložke Prieskumník.
Čo to znamená pre firmy, ktoré majú vytvorené FB stránky?
Nuž, ak ste boli zvyknutí na vysoký organický dosah príspevok, rozlúčte sa s tým. Keďže sa vaše príspevky už nebudú zobrazovať na hlavnej nástenke používateľov ale už len v záložke Prieskumník, organický dosah sa výrazne zníži. Preto bude potrebné pre lepší dosah príspevky podporovať propagáciami. Platené príspevky sa totižto na hlavnej nástenke zobrazovať budú.
Dôsledok zmeny
Bežný používateľ si pravdepodobne na zmeny zvykne, ako to už bolo mnohokrát predtým. Čo sa týka firiem, tie sa budú musieť prispôsobiť a viac investovať do platenej reklamy a propagácií.
A samotný Facebook? Bude mať väčšie zisky. To je podľa nás hlavný dôvod pre zmenu. Ich obhajoba však znie tak, že len chceli prečistiť nástenku pre návštevníkov Facebooku.
Nevešajte ešte hlavu. Ako sme spomínali vyššie, Facebook zatiaľ len testuje. Ak sa táto zmena neosvedčí, pravdepodobne nebude trvalá.