Facebook Pixel je analytický nástroj, ktorý umožňuje sledovať účinnosť reklamných kampaní na Facebooku. Pixel ponúka kód, ktorý sa vkladá na vašu web stránku a zhromažďuje informácie o aktivitách používateľov na stránke.
Tieto informácie sú následne využívané na optimalizáciu reklám a cieľových kampaní.
FB Pixel umožňuje sledovať konverzie, vytvárať cieľové skupiny pre remarketing a poskytuje dôležité údaje o návštevnosti stránok a správe návštevníkov webstránky.
Je to užitočný nástroj pre online marketingové kampane a meranie výkonu na Facebooku.
Pozrime sa na to ako si tento Pixel priradiť k Facebook reklamnému účtu.
1. V Meta Business Suite prejdite na Nastavenia ˃ Business settings
2. V ľavom paneli prejdite do časti Datasources ˃ Pixely a vpravo stlačte Potvrdiť.
3. Otvorí sa vám okno, kde vyplníte názov Pixelu (názov FB reklamného účtu, napr.: Moderé Webstránky) a do priečinku nižšie skopírujete URL adresu web stránky (https://modernewebstranky.sk/), na ktorú sa vzťahuje reklamný účet. Potom stlačíte Pokračovať.
4. Postupne sa vám zobrazia ďalšie 3 okná, v prvom kliknete na Set up the Pixel now. Následne v ďalšom okne kliknete na Manually add the Pixel code to website. Potom sa vám zobrazí Inštalačný Pixel kód
Tento vygenerovaný kód skopírujete, pošlete vášmu programátorovi a budete čakať na jeho potvrdenie o pridanie Pixel kódu na webstránku.
5. Po tom ako vám programátor pridal Pixel kód na webstránku, je ešte potrebné pridať ho v Meta Business Setings.
Prejdite opäť do Nastavenia ˃ Business setings ˃ Datasetings ˃ Pixel. Do priečinku napíšete názov FB reklamného účtu. Kliknete na Connected assets a potom Add Assets.
6. Zobrazí sa vám okno kde si vyberiete váš reklamný účet a kliknete na Pridať. Hotovo, od teraz viete pridávať Pixel na meranie pri vytváranie vašich reklamných kampaní.
Výsledky meraní si viete potom skontrolovať cez Nastavenia ˃ Business setings ˃ Datasetings ˃ Datasets. Zadáte názov a kliknete na Open in Events Manager.
Kde sa vám zobrazia výsledky za posledných 28 dní. Pri základnom Pixeli sa merajú Len videnia stránky. Pri doplnkovom meraní viete sledovať aj ďalšie údaje ako koľko ľudí si pozrelo obsah stránky, vyhľadávalo vašu web stránku, pridalo produkt do košíka, koľko ľudí nakúpilo alebo sa zaregistrovalo.
Facebook Pixel je neoceniteľným nástrojom pre meranie výkonu reklám a optimalizáciu vašich kampaní na Facebooku. Využitím týchto dát môžete prispôsobiť svoje reklamy a zlepšiť efektivitu svojich online marketingových aktivít.
Ak ešte nemáte Facebook reklamný účet návod na jeho vytvorenie nájdete tu: https://modernewebstranky.sk/meta-business-suite-ako-vytvorit-facebook-reklamny-ucet/