10 Google tipov

10 Google tipov

10 Google tajomstiev, ktoré chceš určite vedieť

Považujete sa za experta na Google? Myslíte si, že poznáte všetky jeho tajomstvá?

Ak ste na obe otázky odpovedali áno, môžete zostať prekvapení.

Google poskytuje nespočetné množstvo možností. Tento vyhľadávací gigant neustále vyvíja svoje algoritmy a ponuky, od tajných vyhľadávacích funkcií, až po interných SEO sprievodcov.

Prečítajte si viac o tajomstvách Google, o ktorých ste možno doteraz nevedeli.

1. Google má pokročilé funkcie vyhľadávania: Boolean Operators

Všetci veľmi dobre poznáme vyhľadávacie okienko Google. 84% z nás môže potvrdiť, že ho využíva najmenej 3-krát za deň.

Avšak, vyhľadávač od Google je vybavený aj niektorými skvelými nástrojmi, o ktorých ste možno ešte nepočuli. Tieto nástroje umožňujú využívanie funkcie vyhľadávania pomocou hashtag, vďaka čomu užívateľ vie presnejšie zamerať svoje vyhľadávanie na to, čo hľadá.

Nižšie uvádzame 4 najužitočnejšie tajné funkcie Google vyhľadávača, ktoré by pre vás mohli byť užitočné.

Vyhľadávanie podobných výsledkov so súvisiacimi

Pridanie výrazu „related“ (súvisiace):  do hľadaných výrazov vám umožní zahrnúť podobné alebo identické témy. Môže to byť užitočné pri rozšírenom vyhľadávaní, ale zároveň budete hľadať v rovnakej tematike.

Táto funkcia môže byť prínosná pre majiteľov e-shopov na identifikáciu konkurentov ponúkajúcich podobné produkty a služby. To často vedie k jednoduchšiemu prieskumu hodnotenia konkurencie, sociálnej stratégii a iných marketingových funkcií.

Vyhľadávanie profilov na sociálnych sieťach a zmienka v Google

Vzhľadom na to, že viac ako 49% svetovej populácie využíva sociálne siete, môžeme povedať, že existuje obrovské množstvo profilov.

Pri vyhľadávaní profilu zo sociálnych sietí na Google, môžete použiť symbol @ a za ním následne zadať názov účtu. Google skompletizuje výsledky vyhľadávania pre tohto používateľa, ako napríklad webové stránky a tweety.

Svoje vyhľadávanie môžete zúžiť pripísaním výrazu, o ktorú konkrétnu stránku máte záujem, napríklad Twitter. Toto vám môže zobraziť účet danej osoby, zmienky o jej účte a účty používajúce podobné ovládacie prvky alebo účty vlastnené ľuďmi s rovnakým menom.

Môže vám to pomôcť izolovať zmienky o konkurencii, ktoré chcete ďalej preskúmať.

Príklad: @modernewebstranky

Google vyhľadávanie profilov

Používanie Google na hľadanie Hashtags

Podobne ako pri funkcii @, môžete na Google vyhľadávači nájsť viac ako len profily užívateľov.

Použitím symbolu # na vyhľadanie hashtagov, môžete vyhľadať slová alebo frázy prepojené
so sociálnymi sieťami.

Táto vyhľadávacia funkcia umožňuje obchodníkom vidieť, ktoré kľúčové slová sú spojené s ich obchodnou značkou a zároveň odhalí, ako používajú sociálne siete konkurenti.

Príklad: #modernewebstranky

Hľadanie hastagov na googli

Google umožňuje prístup do vyrovnávacej pamäte

Z vyrovnávacej pamäte sa môžete veľa naučiť. Od údajov ako často sú vaše stránky prehľadávané, až po informácie o stránkach, ktoré sú momentálne mimo prevádzky.

Napríklad, ak stránka aktuálne nefunguje, ale viete že pár dní dozadu fungovala, viete si vďaka tomu pozrieť jej obsah. Rovnako aj v prípade, ak sa na stránke niečo zmenilo a potrebujete to skontrolovať.

Do Google vyhľadávača zadajte cache: a za tým napíšte doménu svojej stránky. Následne môžete vidieť najaktuálnejšiu verziu stránky v rámci kópie uloženú v cache Googla. Nečakajte, že nájdete roky starý návrh.

Príklad: cache:modernewebstranky

Vyrovnávacia pamäť

Následne môžete zobraziť plnú verziu, textovú verziu alebo zobraziť zdrojový kód stránky. Tiež môžete vidieť časovú pečiatku a snímku urobenú Googlom.

2. Google robí tisíce aktualizácií každý rok

V začiatkoch, algoritmy Google neboli veľa krát aktualizované. Teraz je tomu už inak.
Google aktualizuje algoritmus nespočetne veľa krát v roku.

Prečo by ťa malo zaujímať toto Google tajomstvo?

Updaty znamenajú zmeny v tom, ako sa stránky zobrazujú vo vyhľadávači a môžu ovplyvniť vašu viditeľnosť pri vyhľadávaní.

Kým sa tieto aktualizácie historicky pohybovali od odstraňovania spamov až po umiestňovanie reklám na SERP, vo výhľade je významná aktualizácia, ktorá ovplyvní spôsob, akým obchodníci zhromažďujú informácie o publiku.

Google plánuje vymazať všetky cookie tretích strán. Súbory cookie, využívajúce sa na sledovanie pohybu na webe už nie sú len priateľom obchodníka, ale často aj bezpečnostnou hrozbou. Vymazanie cookie súborov je masívna aktualizácia, no množstvo ďalších iných updatov môže ovplyvniť vašu digitálnu stratégiu rôznymi spôsobmi.

Ak chcete udržať krok s novými aktualizáciami, podniknite kroky na vytvorenie stránky, ktorá sa bude môcť týmto zmenám prispôsobiť a pripraviť vás na úspech.

3. Google vie, keď používateľ odíde zo stránky (Bounce rate)

Pokúšali ste sa zvýšiť návštevnosť stránky, vyhľadávanie na stránkach, registráciu e-mailov alebo získať väčší počet zákazníkov?

Ak ste odpovedali áno, vašim hlavným problémom môže byť vysoká miera odchodov z vašej stránky (bounce rate).

Bounce rate vám zobrazuje počet návštevníkov vašej hlavnej stránky, ktorí odišli bez urobenia ďalšieho pohybu po stránke. Je to dôležitý ukazovateľ, pretože vám pomáha porozumieť správaniu publika na stránke. Google má o tom jasné záznamy prostredníctvom služby Google analytics.

Analytics bounce rate

Ak máte na vašej stránke vysokú mieru odchodov, máme pre vás pár tipov ako to zmeniť:

  • Zlepšite čitateľnosť a prehľadnosť obsahu

Najideálnejšie je mať rýchly, prehľadný a ľahko čitateľný obsah.
Ako urobiť vašu stránku čitateľnejšiu?

    • používajte obrázky na pauzu v čítaní,
    • používajte úvodzovky na rozdelenie textu,
    • používajte podnadpisy,
    • vyznačte kľúčové slová tučným písmom,
    • používajte otázky na upútanie čitateľov,
    • na ukončenie úvodnej stránky použite pár slov na Záver.

     

  • Píšte silné meta popisy

Meta popisy sú atribúty HTML, ktoré vysvetľujú, čo môže hľadajúci očakávať, že nájde na danej stránke. Vyhľadávače používajú tieto popisy na určenie toho, o čom je vaša stránka.

Ideálne je, aby mali meta popisy najviac 155 znakov. Ak túto dĺžku prekročíte, hľadajúci uvidí na konci textu takúto elipsu (…). To môže viesť k vyššej miere odchodov, pretože vaša stránka nemusí byť adekvátne popísaná. Na optimalizovanie meta popisov sa pokúste dosiahnuť ideálnu dĺžku do 155 znakov a relevantné kľúčové slová.

Meta popis

  • Použite interaktívny obsah

Chcete zaujať návštevníkov vašej stránky? Najlepšou stratégiou je používanie interaktívneho obsahu.

Interaktívny obsah láka používateľov na vykonanie ďalšej akcie, namiesto toho, aby vašu stránku len tak opustili. Týmto spôsobom môžete návštevníkov vašej stránky nabádať, aby preskúmali ďalší obsah a dozvedeli sa viac.

Príkladom interaktívneho obsahu sú infografiky, e-knihy, kvízy, ktoré udržiavajú spojenie so stránkou a vyvolávajú záujem u návštevníkov.

4. Google vydáva svojich vlastných SEO sprievodcov

Vedeli ste, že Google ponúka svojich vlastných SEO sprievodcov?

Tieto nástroje sa líšia v závislosti od úrovne zručností a znalostí a dokonca zahŕňajú príručku pre začiatočníkov a príručku pre vývojárov. Tieto príručky pokrývajú takmer všetko, čo potrebujete vedieť o úspechu so SEO na Googli.

5. Google uskutočňuje tajné konferencie

Spoločnosť Google usporadúva počas posledného desaťročia letnú udalosť nazývanú Google Camp.

Nenechajte sa však zmiasť názvom – nie je to camp pre kóderov alebo vývojárov. Je to hviezdne stretnutie myslí, ktoré sa uskutočňuje počas letných mesiacov. Každoročne sa tam preberajú humanitárne témy ako je globálne otepľovanie a vzdelávanie. Môžete tu stretnúť bývalých prezidentov, súčasné hviezdy, módnych návrhárov alebo aj technologických lídrov.

6. Google je plný zábavných „EasterEggs“

Google je jeden z najpoužívanejších vyhľadávacích nástrojov na svete a pravdepodobne je to aj najzábavnejší nástroj, vďaka „EasterEggs“, ktoré siahajú od solitéru, až po funkciu na vytvorenie grafu v tvare srdca. Na Googli môžete nájsť spôsob ako sa zabaviť a oddýchnuť si od zákazníkov alebo každodenných povinností.

Naše 3 obľúbené „EasterEggs“:

Či už učíte svoje deti rôzne zvuky zvierat alebo si chcete len tak užiť chvíľu s prírodnou tematikou, táto tajná funkcia môže byť pre vás príjemná. Ak chcete získať prístup k funkcii zvukov zvierat od spoločnosti Google, zadajte do vyhľadávacieho panela hľadaný výraz „Animal Sounds“ a zábava môže začať.

Ak hľadáte ďalšie zábavné „EasterEggs“ od Google a túžite po nostalgii, môžete si vyskúšať klasickú hru X a O. Jednoducho zadajte výraz tictactoe do vyhľadávača a budete na ceste k súťažnej hre s umelou inteligenciou Google.

Zistili ste, že sa neviete rozhodnúť a potrebujete vedieť odpoveď áno alebo nie? K rozhodnutiu vám chýba už len minca. Ak ju nemáte po ruke, netrápte sa, Google pre vás jednu má. Jednoducho zadajte do vyhľadávača frázu – flip a coin – a máte odpoveď.

7. Google poskytuje pokyny priamo z vyhľadávacieho okna

Možno používate Google mapy počas každodenného života, no vedeli ste, že si môžete určiť trasu na akékoľvek miesto priamo z vyhľadávacieho panela? Do vyhľadávača jednoducho napíšte napríklad „trasa do (cieľ) z (miesto odkiaľ chcete ísť)“ a Google vám poskytne podrobné pokyny. Môžete si dokonca vybrať, či uprednostňujete trasu autom, verejnou dopravou alebo pešo.

Príklad: Trasa do Rimavská Sobota

8. Google umožňuje vyhľadávanie v rámci webových stránok

Ak webová stránka neobsahuje možnosť vyhľadávania, služba Google vám pomôže vyhľadať obsah podľa konkrétneho dopytu. Jednoducho pridajte stránku: [webová stránka] na začiatok vyhľadávania a budete presmerovaní na výsledok z tejto konkrétnej lokality a nie na celý web.

Príklad: www.modernewebstranky.sk blog

Vyhľadávanie v rámci webových stránok

9. Google umožňuje vyhľadávanie filmov, kníh a správ

Väčšina používateľov Google vie, ako vyhľadať obrázky a videá, ale vedeli ste, že výsledky vyhľadávania je možné ďalšej meniť podľa typu hľadaného média? Ak hľadáte knihu, kliknite na položku s názvom „viac“ a odtiaľto si môžete vybrať knihy, alebo dokonca správy a filmy a odstrániť nepotrebný obsah, ktorý vám pri vyhľadávaní prekážal.

10. Definujte svoj počet výsledkov vyhľadávania

Pri vyhľadávaní na Google sa nám nie vždy hneď zobrazí stránka s informáciami, ktoré hľadáme. Ak si chcete upraviť počet výsledkov vyhľadávania, ktoré sa vám zobrazia, vyberte položku Nastavenia, ktorá sa nachádza na pravej hornej strane vyhľadávacieho panela. Tu si nastavíte počet zobrazených výsledkov.

Počet výsledkov vyhľadávania

Záver

Nezáleží na tom, či ste obchodník alebo sa zaoberáte digitálnym marketingom, nikdy nezaškodí dozvedieť sa viac o vyhľadávacom nástroji, ktorý používate denne a ktorý na váš web privádza väčšinu návštevníkov.

Určite chceme všetci dosiahnuť čo najväčší počet návštevníkov stránky, lepšie optimalizované SEO a webové stránky s vysokou konverziou. Keď budete vedieť viac o Google tajomstvách, môžete ich využiť vo svoj prospech.

Odporúčame vám dôkladne sa oboznámiť so SEO návodom a určite budete mať väčšiu šancu nájsť hodnotenie vášho webu na prvej stránke SERP spoločnosti Google.

Zdroj: https://neilpatel.com/blog/google-secrets/

Pomôžeme?

Vyberte si z našich služieb: