Je tu nový rok a rovnako ako v rokoch 2020 a 2021, bude elektronický obchod naďalej narastať.
Aj v tomto roku musíme hľadať nové spôsoby, ako uvádzať produkty na trh a budovať svoje publikum a zákazníkov.
Rok 2022 bude rokom informačných kanálov a údajov.
Na základe toho, vám odporúčame využiť tieto 4 ľahko použiteľné stratégie na obnovenie vašich marketingových stratégií elektronického obchodu. Ak spravujete kampane digitálneho marketingu, tieto stratégie vám môžu ušetriť čas a pomôcť vám zvýšiť návštevnosť, predaj a celkové výsledky.
1. Začnite zrýchľovať vaše SEO
Časové oneskorenie medzi zverejnením obsahu a získaním návštevnosti tohto obsahu z vyhľadávacích nástrojov tu bolo stále. Tento časový posun môže byť skľučujúci, keď trávite hodiny produktovými fotografiami a hĺbkovým obsahom. Niekedy trvá aj týždne, kým sa nové zmeny zobrazia.
Našťastie Bing a Yandex nedávno vyvinuli bezplatnú službu s názvom IndexNow, ktorá pomáha informovať vyhľadávače o novom obsahu na webovej stránke. Keď aktualizujete svoj web, tieto zmeny sa vo výsledkoch vyhľadávania prejavia rýchlejšie.
Ešte lepšie je, že Google tiež testuje službu pre svoj vyhľadávací nástroj. Za predpokladu, že testy dopadnú dobre, Google pravdepodobne tiež začne spúšťať IndexNow.
Ak chcete začať hneď, navštívte stránku Často kladené otázky IndexNow ( https://www.indexnow.org/faq ), kde nájdete ďalšie kroky.
2. Vyčistite si Google Merchant Centre
Nový rok predstavuje ideálny čas na jarné upratovanie, dokonca aj v digitálnom marketingu. Konkrétne si pozorne prezrite vašu službu Google Merchant Center a overte si, či odráža vašu ponuku na e-shope. Možno ste svoje informačné kanály nastavili pred mesiacmi alebo rokmi. Existuje veľká šanca, že sa v Nákupoch Google (Google Shopping) zobrazujú neaktuálne informácie. To je problém, pretože zákazníci sa môžu preklikať na váš web a nakoniec zistiť, že produkty, ktoré ponúkate nie sú na sklade.
Kroky pre maximalizáciu vašej ponuky sú jednoduché:
- Prihláste sa do služby Google Merchant Center
- Skontrolujte svoje aktuálne informačné kanály produktov
Zobrazujú sa aktuálne informácie o produktoch správne?
Otestujte to výberom troch až piatich produktov a zistite, či všetko funguje ako má.
Nastavte si pripomienku, aby ste Google Merchant Center skontrolovali.
Pravidelná kontrola informačných kanálov a nastavenie v službe Google Merchant Center je inteligentné. Na začiatok vám postačí ročná kontrola. Ak sa však vaše produkty menia častejšie (napr. zimný a letný tovar), môže byť prospešné kontrolovať nastavenia štvrťročne.
Udržiavanie aktuálnych informácií o produktoch je nevyhnutné. V septembri 2021 Google oznámil niekoľko zmien v Nákupoch Google. Zákazníci môžu teraz napríklad použiť filter „skladom“ na nájdenie obchodov v ich blízkosti, s produktmi, ktoré vyhľadávajú. Táto zmena môže vytvoriť väčšiu konkurenciu pre kampane elektronického obchodu.
3. Zorganizujte svoje affiliate, influencer a ambasádor kampane na jednom mieste
Influencer marketing, affiliate marketing (pomocou sprostredkovateľov) a marketing prostredníctvom ambasádorov je čoraz viac využívaný. Podľa Marketing Hub bude mať toto odvetvie v roku 2021 hodnotu 13,8 miliardy dolárov. V roku 2016 malo hodnotu len 1,7 miliardy dolárov. Ak vášmu e-shopu chýba influencer stratégia, prichádzate tým o značné množstvo nových zákazníkov.
Vytvorte si zoznam influencerov na jednom mieste. Potom skontrolujte, či sa vaše platby pridruženým spoločnostiam uskutočňujú presne a včas. Existujú rôzne spôsoby, ako zlepšiť skúsenosti s platbami pre pridružené spoločnosti. Na overenie presnosti a včasného platenia môžete použiť manuálny prístup. Existujú však aj služby, ktoré vám umožnia spravovať sledovanie všetkých pridružených spoločností, influencerov a ambasádorov na jednom mieste spolu s platbami.
4. Vyvíjajte dáta prvej strany (z angl. first-party data)
V marci 2021 Google oznámil, že v prehliadači Chrome odstráni podporu pre súbory cookie tretích strán. Táto zmena je dôležitá, pretože Google Chrome patrí medzi najobľúbenejšie prehliadače.
Po celé roky sa digitálny marketingoví špecialisti spoliehali na súbory cookie pri sledovaní používateľov a udržiavaní bezproblémového chodu marketingových kampaní. Už to však neplatí. V dôsledku tejto zmeny platené reklamné kampane, ktoré sa spoliehajú na cookies, nebudú veľmi efektívne. Táto zmena je obzvlášť významná, ak sa pri predaji svojich produktov spoliehate na remarketingové a retargetingové reklamné kampane.
Riešením je vytvoriť dáta prvej strany na spojenie sa so zákazníkmi. To znamená, klásť väčší dôraz na rozširovanie zoznamu e-mailov, vytváranie ďalších ponúk, ako sú zľavové kódy alebo exkluzívny obsah. Pre váš web môže byť odmeňovanie zákazníkov prospešné.
Ak chcete zostať v súlade s novými očakávaniami spotrebiteľov v oblasti ochrany ich osobných údajov, uistite sa, že ste ich požiadali o súhlas s používaním cookies na svojich webových stránkach.
Záver
V roku 2022 prichádzajú do digitálneho marketingu významné zmeny, ktoré môžu ale aj nemusia byť pre vás prospešné. Prepracujte sa všetkými stratégiami a využite ich čo najlepšie na zefektívnenie vášho obchodu. Aby to pre vás nebolo veľmi náročné, na začiatok si vyberte jednu zo stratégií, na ktorú sa zameriate.
Zdroj: https://www.forbes.com