9 trendov ako zvýšiť návštevnosť pomocou obsahového marketingu

9 trendov

Vitajte v 21. storočí, kde sa všetko rýchlo mení, a aby sme si udržali krok pred konkurenciou je dôležité držať krok s najnovšími trendmi.

V marketingu je dôležité, aby ste mali prehľad o neustále sa meniacom obsahu. To, čo fungovalo minulý rok, nemusí platiť pre tento rok.

Ak chcete zvýšiť návštevnosť vášho webu v roku 2023, vo svete obsahového marketingu existuje niekoľko trendov, ktoré sa oplatí sledovať. V článku nižšie preskúmame tieto trendy a vysvetlíme vám, prečo sú také dôležité. Ste pripravení dozvedieť sa viac?

1. Užitočný obsah

Užitočný obsah bol vždy jedným z hlavných cieľov v obsahovom marketingu. Ale v roku 2023 je dôležitejší ako kedykoľvek predtým. Čím ďalej, tým viac ľudí konzumuje obsah online a vyhľadáva kvalitné informácie, ktoré im pomôžu dosiahnuť ich ciele.

Nestačí len vymyslieť chytľavý nadpis a všeobecný obsah. Musíte písať obsah, ktorý je informatívny a prináša hodnotu pre čitateľa. To znamená hĺbkový prieskum tém, pochopenie vášho publika a vytváranie obsahu šitého na mieru.

2. Investícia času do obnovenia zastaraného obsahu

Update zastaralého obsahu

Obsahový marketing je najmä o tom, aby ste mali prehľad o trendoch a, aby váš obsah zostal relevantný. Čo sa však stane, ak máte existujúci obsah, ktorý bol napísaný pred niekoľkými rokmi?

V roku 2023 je nevyhnutné investovať čas do obnovenia zastaraného obsahu. Áno, znamená to hodiny práce navyše a hrabanie sa v archívoch – no výsledok môže stáť za to.

Nájdite si  čas na kontrolu a aktualizáciu starého obsahu, uistite sa, že je stále presný a relevantný pre dnešných čitateľov.
V niektorých prípadoch môžete starý obsah použiť aj ako východiskový bod na vytváranie nového, čo vám ušetrí čas a energiu. Nenechajte, preto svoj starý obsah vyjsť nazmar.

3. Krátky obsah k video programu

Video je výkonný nástroj obsahového marketingu, no určite nie je jediný, ktorý by ste mali používať. V roku 2023 je dôležité myslieť aj na pridanie krátkeho obsahu do vášho videoprogramu.

Skúsiť môžete čokoľvek od rýchleho odseku až po zaujímavý citát alebo štatistiku. Tieto typy obsahu môžu pomôcť zaujať a rozprúdiť konverzácie s vaším publikom. Navyše sú skvelým spôsobom, ako propagovať dlhší obsah, ako sú webináre, podcasty a videá.

4. Použitie interaktívnych prvkov

Ankety, kvízy, prieskumy

Obsahový marketing v roku 2023 nie je len o vytváraní užitočného obsahu alebo zveľaďovaní starých príspevkov. Je tiež o hľadaní spôsobov, ako urobiť obsah interaktívnejší a pútavejší.

Interaktívne prvky, ako sú ankety, kvízy a prieskumy, sú skvelým spôsobom, ako to dosiahnuť. Nielenže udržujú vašich čitateľov v kontakte s obsahom, ale tiež vám môžu pomôcť zbierať cenné údaje, ktoré viete použiť na lepšie pochopenie svojho publika.

5. Vytvorenie predajného lieviku (tzv. sales funnel)

Sales funnel je dôležitou súčasťou každej stratégie marketingového obsahu. V roku 2023 je nevyhnutné vytvoriť si obsah pre celý sales funnel, to znamená –  od vytvárania povedomia až po výchovu potenciálnych zákazníkov a ich premenu na zákazníkov.

V každej fáze zúženia musíte vytvoriť obsah, ktorý je prispôsobený vášmu publiku. Aké typy obsahu pritiahnu nových návštevníkov? Aký obsah zvýši pravdepodobnosť, aby ostali a dokončili nákup?

Sales funnel

V prípade obsahu na začiatku sa môžete venovať témam, ako sú články typu „Čo je“, ktoré obsahujú základné kľúčové slová, zatiaľ, čo v prípade obsahu v strede a na konci môžete použiť špecifickejšie kľúčové slová a zahrnúť napríklad prípadové štúdie alebo recenzie produktov. Tieto časti môžu pokryť špecializované témy s CTA (Call To Action – nabáda zákazníkov na vykonanie akcie) viac zameranej na predaj, aby si zarezervovali demo alebo nákup.

6. Influenceri a sociálne médiá

Influenceri a sociálne médiá sú taktiež podstatnou časťou obsahového marketingu v roku 2023.
Od Instagramu po TikTok, YouTube a Twitter – každá platforma má jedinečnú sadu nástrojov, pomocou ktorých môžete dostať svoj obsah von. Premýšľajte o tom, ako efektívne a strategicky využiť každý z nich a integrovať ich do svojho rozsiahlejšieho plánu marketingového obsahu.

Zamerajte sa na obsah, ktorý je pre vašu platformu jedinečný. Premýšľajte o tom, ako strategicky používať každú platformu – či už ide o vytvorenie výzvy na Instagrame alebo využitie YouTube pre video obsah.

7. Ľudský prístup

Vytvorte obsah, ktorý chcú ľudia čítať, sledovať a zdieľať. Nezabudnite na ľudskosť – vždy sa uistite, že váš obsah má osobný kontakt.

Pridanie ľudského prvku do vašej angažovanosti môže byť také jednoduché ako vytváranie obsahu z individuálnej perspektívy alebo včasné odpovedanie na komentáre, recenzie a správy. Váš obsah tak môže pomôcť ľuďom spojiť sa s vami na osobnej úrovni.
Ľudia chcú nakupovať od spoločností, ktoré im rozumejú, majú empatiu a prejavujú ľudskosť.

8. Nedovoľte, aby zlé UX malo vplyv na váš obsah

Používateľská skúsenosť

Používateľská skúsenosť (UX – User Experience) je neoddeliteľnou súčasťou úspešného obsahového marketingu. Koniec koncov, ak váš obsah nie je ľahké nájsť a navigovať, nebude úspešný pri zvyšovaní návštevnosti webu – bez ohľadu na to, aký skvelý obsah to je.

Uistite sa, že rozumiete základným princípom dizajnu UX, ako je jasná navigácia a čitateľnosť. Používajte ich na vytváranie jednoduchého a príjemného obsahu. Zabezpečte, aby bol váš obsah organizovaný logickým spôsobom a vizuálne rozdelený, tak, aby váš celkový dizajn vyzeral dobre na akomkoľvek zariadení.

Nedovoľte, aby zlé UX stálo v ceste vášmu úspechu – nájdite si čas, aby ste sa uistili, že vaše UX je prvotriedne, aby sa váš obsah mohol čítať, zdieľať a oceňovať.

9. Články prostredníctvom AI (umelá inteligencia)

Autori umelej inteligencie sa v roku 2023 stávajú čoraz obľúbenejšími pre tímy obsahového marketingu. Umelú inteligenciu možno použiť na rýchle a cenovo výhodné vytváranie písaného obsahu. Aj, keď obsah nemusí byť taký podrobný, AI môže vytvoriť východiskový bod pre ľudských spisovateľov, ktorý im ušetrí čas a pomôže s blokom spisovateľa.

Kľúčom je nájsť správnu rovnováhu – pomáhať si s AI na zvládnutie základných úloh, ako sú krátkeblogové príspevky alebo články. Pričom hlbšie časti, ako sú prípadové štúdie a whitepapery, ponechať ľudským autorom. Týmto spôsobom môžete optimalizovať svoj čas a zdroje pre obsahový marketing, aby ste vytvorili pútavejší obsah pre vaše publikum. Umelá inteligencia nenahradí ľudských autorov, ale určite môže zlepšiť celý proces tvorby obsahu.

Zdroj: https://neilpatel.com/blog/content-marketing-trends/