7 jednoduchých spôsobov, ako využívať sociálne siete pre malé a stredné firmy

Chceli by ste využívať sociálne siete pre váš biznis, ale neviete kde začať?

Občas to môže byť mätúce.

Vedeli ste, že sociálne siete využívajú 2.307 miliarda ľudí, zo všetkých oblastí, vekových kategórií a spoločenských postavení. Chceli by ste využívať sociálne siete pre váš biznis, ale neviete kde začať?

V skutočnosti iba 53 % malých a stredných firiem aktívne využíva sociálne siete. A zvyšok? Tvrdia, že to nepotrebujú,nemajú prostriedky, čas, peniaze a ani energiu na to.

Dá sa to pochopiť, ale používanie sociálnych sieti nie je žiadna veľká veda. V skutočnosti je to celkom jednoduché, ako náhle si osvojíte pár jednoduchých trikov.

Malé a stredné podniky neustále hľadajú nové spôsoby, ako môžu sociálne siete prispieť k ich rastu a budovaniu povedomia. Avšak, stále existujú skeptici, ktorí ešte nevidia výhody sociálnych médií pre ich podnikanie. V tomto príspevku Vám prezradíme 7 jednoduchých spôsobov, ako využívať sociálne siete pre malé a stredné firmy.

1. Vybudujte si dôveryhodnosť

Budovanie dôvery v oblasti sociálnych sietí, nie je vôbec také zložité, ako to na prvý pohlaď znie.

Nemusíte mať obrovské publikum a ako miestny podnikateľ sa nepotrebujete spojiť so širokou verejnosťou, ale stačí, ak natrafíte na tých správnych ľudí a budete s nimi v kontakte.

Tento proces môžete začať s budovaním povedomia o značke. Najlepší spôsob, ako to urobiť, je vytvoriť on-line prezentáciu podniku.

Začnite tým, že si vytvoríte vzhľad pre svoju značku. Patrí sem logo, vzhľad webovej stránky, grafický dizajn, typ písma, ktorý budete používať v budúcnosti. Je potrebné navrhnúť vzhľad a dojem, ktorý zodpovedá vašej osobnosti a hlavne značke.

Jednoducho viete nájsť niekoho, kto môže pomôcť pri tvorbe grafiky, ktorá sa zhoduje s vašimi predstavami. Dbajte na podmanivé a profesionálne vizuálne efekty, ktoré vás a vašu firmu zastupujú.

Ak máte viac času, ako peňazí – môžete si vybrať z nespočetných nástrojov (veľa z nich je k dispozícii zdarma) a vyššie spomenuté veci si môžete spraviť aj sami.

Ak už máte vytvorenú webovú stránku a spomenuté zložky identity, tento krok preskočte.

Chcete vedieť prečo?

2. Prilákať potenciálnych klientov na Facebooku

Prvým krokom je, aby ste sa uistili, že geografické informácie na Facebook Business Page máte nastavené správne. Vždy, keď niekto zavíta do vášho obchodu, využije vaše služby, znamená to pre Vás bezplatnú inzerciu, pretože všetci jeho kamaráti uvidia jeho prihlásenie(check-in).

Priemerný používateľ Facebooku má 100 priateľov (a väčšina z nich je miestnych) – každý check-in, je ako reklama pre 100 nových potenciálnych klientov! Navyše, tento typ „reklamy“ je od reálneho zákazníka (a nie propagovaný príspevok).

3. Diverzifikujte svoje marketingové úsilie

Určite by ste mali diverzifikovať svoje online marketingové úsilie, rovnako ako pri off-line marketingu.

Znamená to, že by ste mali vytvoriť účet na každej stránke sociálnych sietí?

Rozhodne nie.

To znamená, že by ste mali zamerať na to, kto sú vaši zákazníci, ktorých považujete za dôležitých pri vašom podnikaní.

Tieto informácie vám pomôžu, ktorým sociálnym sieťam by ste mali venovať čas. Nižšie uvádzame zoznam.

Najvyužívanejšie sociálne siete na celom svete:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter

Diverzifikáciou on-line marketingu, viete rozšíriť dosah vášho podnikania ďalej, než si môžete predstaviť.

4. Opakujte najlepší obsah

Ak sa naučíte ako správne treba spravovať sociálne siete, časom uvidíte aj to, aké náročné je vytvoriť zaujímavý a hodnotný obsah.

Ak máte existujúci obsah, ktorý bol zaujímavý pre vaše publikum, neváhajte ho znovu použiť. Nemyslíme tým večné zdieľanie.

Dajte ľuďom dôvod, aby vás nasledovali všade, ale neduplikujte svoj obsah presne.

Ak ste napríklad napísali článok, spravte z neho infografiku, obrázok s citátom, alebo len pridajte časť textu.

Možnosti pre využitie existujúceho obsahu sú nekonečné!

5. Organizujte súťaže

Ak existuje niečo, čo ľudia na Slovensku milujú, sú to veci zadarmo. Samozrejme závisí to od toho, čomu sa venujete, ak prevádzkujete posilňovňu, výhra môže byť vstup zdarma, alebo permanentka. Ak sa venujete oblečeniu, skúste podľa sezóny vylosovať zaujímavý darček. Je to len na vás ako sa rozhodnete, ale je to spôsob, ktorý Vám vie priniesť nové Like-y na vašej facebook stránke(fanpage). Samozrejme si treba premyslieť časový rozvrh a vizuál súťaže.

6. Správne načasovanie

Samozrejme záleží na vašom publiku, obsahu a na cieli, ktorý chcete dosiahnuť, ALE správne načasovanie vášho príspevku je niečo, nad čím treba vážne pouvažovať. Napríklad, ak vaším cielenými zákazníkmi sú zaneprázdnené mamičky, najlepší čas na ich oslovenie bude pravdepodobne odlišné od mladých tínedžerov.

Rozmýšľate ako zistiť kedy vaše publikum reaguje na posty? Najjednoduchšie je ak budete postovať príspevky v rôznych časových intervaloch. Vyskúšajte do obedu, poobede a aj večer. A už len sledujte! Nezabudnite však zdieľať hodnotný obsah s vašimi fanúšikmi. Môžete denne pridať aj 10 nových príspevkov, ale ak ich nezaujme váš obsah nebude to mať žiadny zmysel.

7. Štatistika publika

Tým, že rozumiete svojmu publiku, môžete optimalizovať svoj obsah Facebookovej stránky, lepšie zacieliť reklamy a vytvárať väčšiu návratnosť investícií.

V týchto štatistikách nájdete činnosti, príspevky, komentáre a akýkoľvek iný typ informácií, ktoré vám ponúkajú cenné dáta. Môžete vidieť na aký druh obsahu vaše publikum reaguje, alebo ignoruje, a zistíte na aký obsah by ste sa mali sústrediť!

V posledných rokoch sa nákupné správanie zákazníkov rapídne zmenilo. Môžu za to aj nové platformy, ktorými sú aj sociálne siete. Keďže čoraz viac a viac času trávime na sociálnych sieťach, bol by nezmysel ak by ste neoslovovali svojich zákazníkov prostredníctvom Instagramu alebo Facebooku. Minimálne finančné prostriedky a úsilie prináša zaslúžené ovocie.