Pokročilé stratégie SEO uľahčujú zacielenie na konkrétne publikum a generujú viac potenciálnych zákazníkov pre vašu firmu. Ak chcete predbehnúť konkurenciu, musíte každý rok vylepšovať a prispôsobovať vaše SEO kampane.
Tu je 7 spôsobov, ako môžete zlepšiť vašu stratégiu v roku 2022:
1. Optimalizujte vašu webstránku
Prvá vec, na ktorú by ste sa mali zamerať, je rýchlosť načítania vašej stránky. Ako dlho trvá, kým sa stránka načíta na počítačoch aj mobilných zariadeniach? Podľa Portentu miera konverzie webových stránok klesá v priemere o 4,42% s každou ďalšou sekundou načítavania.
Ako dlho bude návštevník na vašom webe závisí aj od responzivity, používateľského rozhrania a požívateľských skúseností. V zásade platí, že čím jednoduchšia je navigácia na vašej webovej stránke a čím je jej obsah prehľadnejší, tým je pravdepodobnejšie, že pritiahnete pozornosť návštevníkov a tak sa umiestnite lepšie vo výsledkoch vyhľadávania.
Tipy ako optimalizovať web:
- Eliminujte nepotrebné kódy a skripty.
- Nahraďte neprehľadný dizajn jednoduchými a optimalizovanými obrázkami .
- Používajte formáty obsahu, ktoré robia váš web ľahko čitateľný a prezerateľný.
2. Zacieľte presné kľúčové slová
Kľúčové slová sú slová a frázy, ktoré sú relevantné pre vyhľadávací dopyt zákazníka. Napríklad zákazník, ktorý si chce kúpiť cenovo dostupné auto, môže zadať „najlepšie ponuky áut“ alebo „lacné autá“. Je tak potrebné zahrnúť správne konkrétne kľúčové slová.
Napríklad kľúčové slovo „predajca áut“ vám môže priniesť nejaké výsledky. „Najlepší predajca áut v Banskej Bystrici“ však upúta pozornosť každého, kto spĺňa spomínané kritériá. Pri prieskume kľúčových slov sa uistite, že rozumiete tomu, aké je vaše cieľové publikum, aké sú jeho potreby a ako tieto potreby vyhľadávajú.
Výborným zdrojom kľúčových slov a fráz môžu byť aj fóra sociálnych médií ako Reddit alebo Quora, kde ľudia riešia aj problematiky firiem. Tieto stránky obsahujú dlhé kľúčové slová založené na otázkach, ktoré sú zvyčajne menej konkurencieschopné ako tradičné kľúčové slová. Dobrým príkladom by bolo „aký je najlepší prenosný notebook pre univerzitu?, namiesto jednoduchého slova „notebook“.
3. Vytvárajte dlhší a lepší obsah
Obsah predstavuje život každej online stránky. Mnoho ľudí navštevuje váš web, pretože ich zaujal váš nadpis a vzbudil v nich zvedavosť. No kvalita obsahu ich môže presvedčiť, aby sa na váš web znovu vrátili. Vynikajúci obsah by mal byť relevantný, dobre naformátovaný (ľahko čitateľný), pútavý a napísaný jazykom, ktorý je vhodný pre potenciálnych návštevníkov webu.
Pár tipov, ako vylepšiť obsah:
- Hlavičky uľahčujú prezeranie vašich článkov. Rozdelenie obsahu do dobre označených sekcií tiež uľahčuje čitateľom rýchlo nájsť potrebné informácie.
- Články sú štandardnými formami obsahu, ale nie jedinými, ani najúčinnejšími. Video môže byť často efektívnejší spôsob komunikácie. Vlastné značkové infografiky sú vo vašich článkoch tiež nevyhnutné.
- Niekedy je dobré vrátiť sa k vášmu starému obsahu a zistiť, ako môžete využiť nové poznatky na jeho prepracovanie. Či už ide o zmenu umiestnenia kľúčových slov, aktualizáciu nápadov alebo efektívnejšiu voľbu formátu.
4. Sledujte návštevnosť vašich webových stránok
Návštevnosť webovej stránky je počet všetkých návštev a interakcií. Vedieť, ktoré príspevky sú úspešné, vám môže napovedať, čo na ľudí funguje. Zistenie, ktoré príspevky nefungujú, vám dáva príležitosť na experimentovanie.
Google Analytics je ukážkovým príkladom nástroja na sledovanie návštevnosti. Obsahuje množstvo funkcií na sledovanie. Umožňuje vám napríklad sledovať presnú cestu zákazníka na vašej stránke. Môžete tiež vidieť kľúčové slová, podľa ktorých sa hodnotia vaše stránky.
5. Začnite s link-buildingom (prepojeniami)
Odkazy sú prepojenia medzi webovými stránkami. Keď sa webová stránka pripojí k tej vašej, nazýva sa to spätný odkaz. Čím viac spätných odkazov má váš web, tým vyššie sa umiestnite v Google. Na internete je však veľa spamu a nedôveryhodných informácií, a tak Google nehodnotí všetky odkazy rovnako. Stránky tiež môžu klasifikovať odkazy, ktoré používajú, ako „Odkazy s dobrou reputáciou, bez reputácie alebo sponzorované.“
Tu je pár tipov na link-building:
- Môžete použiť Ahrefovu kontrolu spätných odkazov (z angl. Ahref´s Backlink Checker) na zobrazenie všetkých stránok, ktoré odkazujú na stránku s najvyšším hodnotením na Google.
- Môžete tiež prepojiť stránky v rámci vašej webovej lokality, ktoré sa nazývajú interné odkazy. Môžu vám pomôcť zvýšiť SEO konkrétnej stránky, ak na ňu odkazuje veľa stránok na vašom webe.
- Nefunkčné odkazy sú také, ktoré po kliknutí na ne vracajú chybové hlásenia. Ak ich budete mať na svojom webe príliš veľa, môže to znížiť kvalitu skúseností a spôsobiť vám zlú povesť.
6. Držte sa ďalej od black hat SEO
Black hat SEO je termín označujúci postupy, ktoré hackujú techniky SEO na zlepšenie hodnotenia stránky bez akýchkoľvek vylepšení webovej stránky alebo jej obsahu. Príkladom je nadmerné používanie kľúčových slov, aby sa stránka mohla do vyhľadávania hodiť.
7. Vytvorte si profil v službe Moja firma na Google (Google My Business)
Pre online firmy s kamennými predajňami alebo online prítomnosťou je výhodné mať optimalizovaný profil v službe Moja firma na Google. Ak napríklad prevádzkujete klenotníctvo a zákazník v blízkosti vašej lokality vyhľadá frázu „obchod s náhrdelníkmi“, vaša firma sa objaví medzi výsledkami vyhľadávania, ak sú kľúčové slová vyhovujúce.
Tiež môžete pridávať príspevky, ako sú ponuky predaja, komunikovať s klientmi alebo požiadať zákazníkov, aby zanechali recenziu na vašu firmu.
Záver
SEO je cenným nástrojom na odstraňovanie bariér medzi vami a vašimi zákazníkmi používaním techník, ktoré čo najlepšie využívajú algoritmy Google.
Tento prehľad vám snáď pomôže v základoch pre SEO kampane v roku 2022.
Zdroj: https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2022/01/24/how-to-improve-your-seo-campaign-in-2022