Alt texty a optimalizácia obrázkov

Alt texty a optimalizácia obrázkov

Algoritmus Google zahŕňa viac ako 200 hodnotiacich faktorov, ale to ste už pravdepodobne vedeli. Avšak možno neviete, ako optimalizovať Alt text pre obrázky.

Vhodná optimalizácia Alt text obrázkov môže zvýšiť šance na umiestnenie vašich produktov vo vyhľadávaní v obľúbených zoznamoch produktov ako aj umiestnenie obrázkov vo vyhľadávaní všeobecne. Preto je tento úkon dôležitý a zároveň prepojený s algoritmom Google.

Aby ste mali lepšiu viditeľnosť na Google potrebujete len niekoľko úprav vašich aktuálnych obrázkov na webe. Je to iba malá cena, ktorú treba zaplatiť za zvýšenie návštevnosti a potenciálnych zákazníkov, čo samozrejme vedie k vyšším výnosom.

Prečo optimalizovať Alt text?

Predstavte si Alt text ako označujúci popisy artefaktov napríklad v múzeu alebo galérii.

Ak by tento popis nebol pri artefakte alebo umeleckom diele, nevedeli by ste, čo to je alebo kto to vytvoril.

Keď vykonávate optimalizáciu Alt textu, je to ako poskytnúť vašim používateľom prehliadku obrázku. A ako bonus, vyhľadávače používajú vaše Alt texty na pomoc pri hodnotení vašich stránok.

Alt texty môžete dokonca použiť aj na sociálnych médiách.

Ak chcete vytvoriť funkčný a popisný Alt text, musíte obrázok opísať jasne a zároveň výstižne. Nemusíte popisovať všetko, ale pridanie relevantných kľúčových slov je užitočné na účely SEO. Výrazný Alt text starostlivo vyvažuje špecifickosť, detaily, kontext a kľúčové slová.

Vedeli ste, že viac ako štvrtina stránok s výsledkami vyhľadávacích nástrojov (SERP) Google zobrazuje obrázky? Zahrnutie cieľových kľúčových slov do Alt textu je skvelou príležitosťou, ako to využiť a získať návštevnosť z vyhľadávania obrázkov.

Výhody optimalizácie Alt textu

Neoptimalizujte len svoje Alt texty ale uistite sa, že optimalizujete aj svoje obrázky.

Graf optimalizácie

Optimalizácia obrázkov zlepšuje viditeľnosť na stránkach Google, čo vedie k zvýšenej návštevnosti. Je to jeden z hlavných dôvodov, prečo by ste mali na vašom webe optimalizovať svoje fotografie. A má to aj mnoho ďalších výhod:

Vylepšená používateľská skúsenosť (UX): Optimalizované fotografie, ktoré sa zobrazujú správne, zlepšujú UX tým, že uľahčujú navigáciu na vašom webe. Veľké obrázky môžu napríklad vyplniť celú obrazovku alebo pokryť iné prvky webovej lokality a možno bude potrebné ich zmenšiť ich, aby sa dosiahol lepší výkon a viditeľnosť.

Vylepšená rýchlosť stránok: So SEO je rýchlosť stránky všetko. Obrázky, ktoré sú príliš veľké alebo zle naformátované, môžu spomaliť váš web, poškodiť vaše hodnotenie a obmedziť dostupnosť pre používateľov.
Na optimalizáciu obrázkov môžete využiť napr. jednoduchý nástroj: https://tinypng.com/.

Zlepšuje dostupnosť vašich web stránok: V procese optimalizácie, ako je pridávanie Alt textu, môže návštevníkom pomôcť jednoduchšiu navigáciu na vašich stránkach. Prístupnosť webu prospieva nielen používateľom stránok, ale aj SEO.

Aj keď sa optimalizácia obrázkov môže zdať ako ďalší krok v nikdy nekončiacej misii na podporu SEO, má taktiež veľký vplyv na hodnotenie a UX.

Ako optimalizovať Alt text

Ak chcete použiť Alt text správne, buďte popisní, ale struční.

Predstavte si to takto: Niekto hľadá položku, nemôže ju nájsť a zavolá vám o pomoc, a vy presne viete, kde sa nachádza, bez toho, aby ste ju hľadali.

Konverzácia zvyčajne vyzerá takto: „Je to v zásuvke naľavo od chladničky medzi nožnicami a stojanom na perá.“

Určite si to viete živo predstaviť. A to je to, čo chcete dosiahnuť aj so svojím Alt textom.

Pokiaľ ide o dĺžku, váš popis by nemal byť príliš krátky, ale ani príliš dlhý. Udržujte ho na menej ako 125 znakov. Pretože v tomto prípade obrázok nestojí až za tisíc slov, hlavne keď asistenčné technológie dokážu spracovať iba 125 znakové polia.

Zahrnutie relevantných kľúčových slov do alternatívneho textu, rovnako ako v prípade metaznačiek, pomáha zlepšiť SEO.

Buďte priami! To znamená vynechať frázy ako „obrázok…“, ale zahrnúť text uvedený na obrázku.

Čím konkrétnejšie budete znieť, tým lepšie. Nechcete predsa spamový Alt text.

Tu je to, čo máme na mysli pod pojmom popisný verzus spamový Alt text:

Opisný Alt text: Magento 2 vytvorenie a správa vlastností

Spamový Alt text: Titulná fotografia Magento 2 s logom Magento 2 vytvorenie pre článok vlastností správa vlastností

Príklad - Magento 2 vytvorenie a správa vastností

Ak chcete jednoducho opísať detaily obrázka. Musí byť prirodzene čitateľný – nie taký, kde sa pokúšate dať dokopy veľa súvisiacich kľúčových slov.

Optimalizácia Alt textu môže Googlu pomôcť čítať kontext vašich obrázkov, ale „prepchávanie kľúčovými slovami“ vedie k zlej používateľskej skúsenosti. Dokonca aj Google bude vedieť, že vaša stránka obsahuje spam.

Postupujte teda podľa osvedčených postupov SEO pre obrázky a robte Alt texty správnym spôsobom.

Často kladené otázky

Čo je to Alt text obrázka?

Alt text alebo Alternatívny text obrázka je vlastne text, ktorý sa zobrazí na web stránke, ak sa nepodarí načítať obrázok. Tento text tiež napomáha technológii čítania obrazovky s popisom obrázkov pre užívateľov so zrakovým postihnutím.  A taktiež pomáha vyhľadávacím nástrojom efektívnejšie prehľadávať a hodnotiť vašu stránku.

Načítaný obrázok

Porovnanie načítaný obrázok

Nenačítaný obrázok

Porovnanie nenačítaný obrázok zobrazenie alt textu

Ako optimalizácia môjho Alt textu pomôže zlepšiť výkonnosť mojej stránky?

Alt text je rozhodujúci pre dostupnosť vášho webu, používateľskú skúsenosť a návštevnosť obrázkov. Zahrnutím Alt textu poskytnete návštevníkom a vyhľadávacím nástrojom textový popis toho, čo je na obrázku. Okrem toho kľúčové slová, ktoré používate, zvyšujú vaše šance na umiestnenie vo vyhľadávaní obrázkov.

Ako môžem vytvoriť škálovateľné riešenie na optimalizáciu Alt textu?

Pamätajte na pravidlo 125 znakov a jednoducho popíšte obrázok. Kľúčom je byť konkrétny, skočiť priamo do popisu obrázka a súčasne používať kľúčové slová. Ak čítate svoj popis a neviete si obrázok takmer presne predstaviť, prepisujte svoj alternatívny text, do vtedy kým si ho nebudete vedieť predstaviť. Existujú tiež nástroje na generovanie alternatívneho textu, ktoré pomáhajú zefektívniť tento proces.

Pri masívnych web stránkach a eshopoch je to inak. V takom prípade je najlepšie ak sa najskôr zameriate na produkty s najvyššou prioritou a pomaly sa posúvate v zozname. V tomto bode je tiež dobré implementovať stratégiu, v ktorej pred uvedením produktovej stránky (stránok) do prevádzky pre nové vydania automaticky zahrniete Alt text obrázka.

Záver

Aj tie najmenšie detaily majú veľký vplyv na vašu SEO stratégiu a hodnotenie stránok. Jeden z detailov, ktorý určite neprehliadnite je optimalizácia Alt textu.

Našťastie, Google ponúka veľa informácií o tom, ako optimalizovať naše stránky a obrázky.

Je to niečo, čo by si všetky značky mali zvážiť, keď sa snažia prekonať svojich konkurentov.

Obrázky prinášajú hodnotu pre používateľom na vašom webe a taktiež aj tým, ktorí hľadajú váš produkt/službu. Alt texty posúvajú obrázky na inú úroveň tým, že zvyšujú výkon SEO vášho webu, hodnotu UX a dostupnosť. Čiže je to výhra z každej strany.

Nájdite si čas na optimalizáciu obrázkov na svojom webe, môže to mať významný vplyv na vašu návštevnosť.

Zdroj: https://neilpatel.com/blog/image-alt-tags/