Obsahový marketing pre e-shopy od A do Z

Máte to.

Máte presne to, čo vaše publikum hľadá.

No nebaví vás už čakať, kým vašu spoločnosť konečne objavia?

Nebojte sa. Zmapovali sme cestu k opätovnému „vzplanutiu“.

Rast s obsahovým marketingom

Poskytneme vám niekoľko užitočných tipov, ktoré môžete využiť na vytvorenie lepšej stratégie pre vaše podnikanie v oblasti elektronického obchodu.

Stručne povedané:

  • Obsahový marketing zlepšuje autoritu značky, buduje dôveru a zvyšuje počet potenciálnych zákazníkov.
  • Všetky úspešné snahy o obsahový marketing prichádzajú k tým, ktorí plánujú.
  • Spomedzi nespočetných spôsobov, ako sa to dá uskutočniť, všetko čo potrebujete, je jeden skvelý nápad.
  • Môžete zmeniť účel obsahu a oprieť sa o zdroje, ktoré tu už odjakživa boli.

Prečo obsahový marketing funguje aj pre e-shopy?

Obsahový marketing neustále publikuje relevantný obsah, ktorý chcú diváci vidieť. Pomáha osloviť, zaujať a konvertovať nových zákazníkov. Tu je niekoľko výhod, ktoré poskytuje:

  • SEO a autorita značky – Ak vytvoríte užitočný obsah a webové stránky, zlepší sa vaša autorita v oblasti SEO a Google. Otvárate tak stavidlá pre zlučovanie výsledkov v priebehu času.
  • Budovanie vzťahov a dôvery – Chcete sa stretnúť so svojimi zákazníkmi v každej fáze cesty kupujúceho? Myslite na svoje vlastné nákupné zvyky a vernosť značke. Niekedy môže byť samotná dôvera dostatočne silná na to, aby podporila predaj a opakovanie nákupu. Teraz však urobte niečo navyše, aby váš stroj na obsahový marketing mohol fungovať aj počas spánku.
  • Zvýšenie potenciálnych zákazníkov a konverzií – Musíte položiť základy stratégie obsahového marketingu a držať sa jej. Čoskoro sa o úspech podelíte so svojimi zákazníkmi.

5 krokov budovania stratégie na vytvorenie plánu obsahového marketingu pre e-shop

1. Identifikujte cieľové publikum (a prehodnoťte ho)

Aj keď máte nejaké zdanie ohľadom kupujúcich, uistite sa, že ich poznáte dobre. Zistite, čo na nich najviac pôsobí a pochopte ich očakávania.

Cieľové publikum

Vezmime si napríklad obchod Lowe´s: Amatérsky kutil príde nájsť materiály na opravu netesnosti v kúpeľni. Krátko na to sa dodávateľ snaží opraviť potrubia komerčnej budovy. Rovnaký obchod, úplne iné potreby.

Buďte spoločnosťou, ktorú vaši zákazníci potrebujú, keď váš produkt alebo službu skutočne potrebujú.

2. Zistite, ako vaše publikum prijíma obsah

Myslíte si, že niektorý kutil hľadá na Facebooku radu odborníka?

Skôr budú rady hľadať na YouTube vo forme videí alebo na Googli, kde nájdu rýchly zoznam materiálu, ktorý budú potrebovať.

Buďte tam, kde je aj vaše publikum.

3. Preskúmajte a vymyslite obsah

Skúste ísť cestou DIY a prediskutujte nápady so svojím tímom. Majte však na pamäti, že jedna vec je identifikovať silný nápad a druhá vec je dobre ho zrealizovať.

Musíte prísť s jednou alebo dvoma stránkami z čistého zlata, ale uistite sa, že uzrú svetlo sveta implementáciou vášho plánu marketingového obsahu.

Nápad zo zlata

4. Zvážte fázu cesty kupujúceho

Môžete si prečítať o rôznych fázach cesty kupujúceho a odporúčaných prístupoch k zabezpečeniu každej z nich.

5. Merajte výsledky

Posúďte svoje výsledky z minulých snáh. A nezabudnite použiť vhodnú metriku na každý typ obsahu.

Na meranie výsledkov môžete použiť napríklad SEMRush. Majú užitočný cheat sheet, v ktorom nájdete dôležité metriky.

Nástroj SEMRUSH

  • Blogové príspevky/články – Kľúčové ukazovatele výkonnosti (KPI) siahajú od návštevnosti webových stránok a jedinečných návštevníkov až po zobrazenia stránky na návštevu a geografické trendy.
  • E-mail – Indikátory zahŕňajú mieru otvorení (z angl. open rate), mieru konverzií (z angl. conversion rate) a mieru preklikov (z angl. click-through rate).
  • Sociálne siete – Medzi KPI patria sledovatelia (z angl. followers), fanúšikovia, miera potleskov a dosah príspevkov.
  • Videá – Tu nájdete jedinečných divákov, zdieľania a priemerné trvanie pozerania.
  • Podcasty – Zahrnuté sú sťahovania, odberatelia a zdieľania.
  • PPC kampane (z angl. Pay-per-click – cena za klik) – Obsahujú mnohé KPI od ceny za kliknutie, mieru preklikov až po cenu za predaj a zobrazenia.

4 spôsoby ako uskutočniť váš plán

Možno nie ste pripravení investovať do obsahovej marketingovej stratégie. Stále však existuje veľa spôsobov, ako môžete okamžite konať.

Ako uskutočniť plán

1. Centrum obsahu (z ang. Content hub)

Východiskovým bodom pre centrum obsahu sú zvyčajne blogy, ale neexistujú žiadne obmedzenia. Každý obsah, ktorý ste kedy vytvorili, môžete znova použiť.

Potrebujete však plán na propagáciu vášho e-shopu pomocou obsahového marketingu.

Prečo by ste mali zvážiť vybudovanie obsahového centra pre vaše podnikanie?

Pretože:

  • zdôrazňuje myšlienkové vedenie v kľúčových oblastiach vášho podnikania,
  • poskytuje návštevníkom vašich stránok jednoduchú navigáciu a cielené zapojenie,
  • dobre využije váš obsah.

Uvádzame vám stručný návod na budovanie centra obsahu:

  • stanovte si ciele,
  • spoznajte vaše publikum a čo funguje,
  • spravte audit existujúceho obsahu,
  • definujte architektúru,
  • vymýšľajte,
  • vytvorte plán obsahu a systém riadenia,
  • píšte dobre a optimalizujte,
  • propagujte,
  • merajte a zlepšujte.

2. Produktové fotografie

Vo vašom odvetví záleží aj na vzhľade. Ale to určite viete.

Chcete vedieť prečo vás vaši konkurenti predbiehajú?

Veľkú pozornosť venujte najmä plnohodnotnému vizuálnemu zážitku v iných e-shopoch. Keď nakupujete online, všimnite si konzistenciu a bezproblémovosť, ktorú zažívate.

Vezmite si napríklad obchod s oblečením. Všetci vieme oceniť krásne obrázky produktov. Model, ktorý nosí džínsy, ktoré chcete, vám dáva predstavu o tom, ako môžu vyzerať na vás.

Dámy – čo tak video ženy, ktorá sa ladne pohybuje v šatách tam a späť, pričom sukňa splýva s jej pohybmi?

Vaši zákazníci si chcú predstaviť váš produkt na sebe, vo svojich domovoch alebo vo svojom živote.

Online nakupovanie

3. Odborná znalosť predmetu

Existuje miliarda spôsobov, ako dokázať svoju odbornosť. Existujú dokonca aj zábavné spôsoby.

Pár vám ich ukážeme a zvyšok už necháme na vás:

Videá:

  • ako používať váš produkt,
  • ako vyrábate svoj produkt,
  • chvály od zákazníkov alebo príbehy o úspechu,
  • zasvätené tipy na efektívne používanie a výhody,
  • príbeh o založení firmy,
  • príbehy zo zákulisia.

Vstupné stránky:

  • slovník výrazov alebo článkov (pre technické účely),
  • často kladené otázky,
  • použité prísady alebo materiály,
  • nápady na darčeky,
  • elektronické knihy,

4. Obsah vytvorený používateľmi

Vaši verní zákazníci budú radi šíriť informácie o vašom produkte. Ak nemáte prostriedky na marketingovú kampaň prostredníctvom influencera, stále môžete osloviť vašich fanúšikov.

Obsah generovaný používateľmi (z angl. UGC – user-generated content) spája slovo vašej spoločnosti so sociálnym dôkazom. Sme viac naklonení dôverovať skúsenostiam skutočného človeka s produktom ako reklame spoločnosti.

Obsah vytvorený používateľmi

Terakeet poskytuje užitočný zoznam, ako podporiť UGC:

  • vytvorte súťaž, do ktorej budú zákazníci posielať obsah (videá, fotky, atď.)
  • povzbudzujte ľudí, aby po nákupe zanechali recenziu,
  • vytvorte hashtag na sociálnych sieťach o vašej značke alebo konkrétnych produktoch a potom vyzvite zákazníkov, aby tento hashtag používali,
  • pravidelne uverejňujte obsah UGC na svojich vlastných kanáloch sociálnych médií.

Aj v menšom rozsahu môže príspevok vášho zákazníka zanechať v jednej osobe trvalý dojem. To by sme považovali taktiež za úspech.

9 obsahových marketingových tipov na úspech v elektronickom obchode

Takže, keď už máte predstavu o tom, ako by mala vyzerať vaša obsahová stratégia. Možno si pomyslíte: „Ako sa uistím, že to robím dobre?“

Tu je 9 tipov, ktoré vám pomôžu vyniknúť:

1. Zistite, aké príbehy môžete zbierať a zdieľať

Obsah v tomto, ale aj v ďalších rokoch bude výrazne zameraný na rozprávanie príbehov. Ako majiteľ e-shopu je vašou úlohou zistiť, aké príbehy môžete zbierať a zdieľať so svojim publikom.

E-shop príbeh

Ak chcete nájsť to pravé, položte si tieto otázky:

  • Kto sú moji zákazníci?
  • Čo robia vo svojom voľnom čase?
  • Ako im môžu naše produkty pomôcť?
  • Prečo robíme to, čo robíme?
  • Prečo by sa mal niekto zaujímať?
  • Aký odkaz chceme prostredníctvom našich príbehov odovzdať?

Využívajte kategórie, ktoré sú dôležité pre vás a vašich zákazníkov a sledujte príležitosti na zdieľanie zmysluplných príbehov.

2. Urobte si zoznam potenciálnych partnerov, s ktorými môžete spolupracovať

Zamyslite sa nad tým, koho poznáte a koho chcete poznať. Urobte si zoznam ľudí, ktorých by ste mohli využiť na oslovenie vášho nového publika a jeho rast.

Niektorí partneri vám môžu pomôcť propagovať váš obsah, iní by s vami mohli spolupracovať na produktoch.

Keď budete mať zoznam hotový, vytvorte si druhý zoznam vysnívaných partnerov, s ktorými by ste v určitom okamihu radi spolupracovali. Celebrity, influenceri z odvetvia a ďalšie značky, ktoré obdivujete.

S oboma zoznamami v rukách strávte niekoľko nasledujúcich mesiacov oslovovaním ľudí a vytváraním kontaktov. Pristupujte ku každému človeku s dôverou a cieľavedomosťou. Nech to dáva zmysel.

3. Šírte poslanie

Spotrebitelia sú blázni do sociálneho podnikania. Vyhľadávajú spoločnosti a značky, ktoré pracujú na podpore vecí, na ktorých im záleží.

Spájanie spoločnosti pre dobrú vec

Pokúste sa nájsť neziskovú organizáciu alebo hnutie, s ktorými sa môžete spojiť. Vytvárajte obsah, ktorý propaguje vašu oddanosť veci a zároveň šíri vaše poslanie.

Uistite sa však, že svoje vyhlásenia spájate so svojou spoločnosťou.

4. Najmite si marketingové agentúry, ktoré vedia, čo robia

Začnite tým, že sa pozriete na to, ako dobre vám agentúra dokáže ukázať svoje vlastné výsledky. Sú na prvom mieste pre dôležité vyhľadávanie? Vedie ich skutočný marketingový insider?

5. Nechajte vaše produktové stránky predávať

Mali by ste používať váš blog na vzdelávanie a udržiavanie vzťahov so zákazníkmi a potenciálnymi zákazníkmi. Nepoužívajte ho ako miesto na predaj.

Návštevníci vašej stránky budú vedieť, ako nájsť produkty, ak budú chcieť. Chcete im pomôcť dosiahnuť ich ciele. A môžeme zaručiť, že ich cieľom nie je „vyskúšať tento úžasný produkt, ktorý zmení životy“.

6. Vytvorte jeden úžasný obsah a uvidíte, ako vaše publikum reaguje

Začnite v malom. Príďte s jedným fantastickým nápadom a zrealizujte ho. Venujte tomuto projektu viac času a zdrojov ako všetkým ostatným. A potom nechajte svoje publikum reagovať.

Pozitívny feedback

Ak získate silnú spätnú väzbu a zapojenie, zvážte vytvorenie ďalšieho podobného obsahu.

Niekoľko príkladov úžasného obsahu, ktorý by ste mohli vytvoriť (ktorý potrebuje rozprávať príbeh):

  • dobre spracované video,
  • veľký rozhovor so zákazníkom alebo influencerom,
  • séria fotografií,
  • elektronická kniha,
  • séria e-mailov,
  • vstupná stránka plná užitočných tipov a osvedčených postupov.

7. Prestaňte robiť veci, ktoré už nefungujú

Nevytvárajte blogové príspevky len preto, že ste to vždy robili. Zamyslite sa nad množstvom času, energie a peňazí, ktoré investujete do svojho marketingového úsilia. Ak nevidíte odozvu na type obsahu, ktorý vytvárate, skúste niečo iné.

8. Sledujte ďalšie značky

Venujte pozornosť značkám, o ktorých si myslíte, že odvádzajú fantastickú prácu s obsahom. Robte si poznámky o tom, čo sa vám páči a čo nie. Požičajte si nápady a taktiky a aplikujte ich na svoju vlastnú obsahovú stratégiu.

9. Stanovte si ciele a všetko merajte

Ak ste meraniu výkonu vášho obsahu nevenovali veľkú pozornosť, je čas začať. Metriky zapojenia, ako sú zdieľanie, hodnotenia Páči sa mi to a komentáre, sú skvelé na sledovanie, ale nehovoria celý príbeh.

Musíte vedieť, koľko ľudí si prezerá váš obsah, odkiaľ prichádzajú a kam idú ďalej. Stanovte si agresívne ciele. Zhodnoťte svoje neúspechy a úspechy. A priebežne robte zmeny vo vašej stratégii.

Sledovanie štatistík

Obsahový marketing nemá byť jednoduchý

Keby to bolo jednoduché, robil by to každý.

Úspech obsahového marketingu dnes zahŕňa:

  • rozprávanie príbehov, zdieľanie skúseností a transparentnosť,
  • zameriavanie sa skôr na kvalitu a skutočnú hodnotu ako na kvantitu alebo výstup,
  • najímanie zručných agentúr na vytváranie pútavých príbehov a epických zdrojov obsahu,
  • zameriavanie sa na rozvíjanie autentických vzťahov,
  • pestovanie vzťahov s potenciálnymi zákazníkmi,
  • zameriavanie viac na pomoc ľuďom ako na propagáciu produktov,
  • hyper-sústredenosť, pokiaľ ide o meranie výkonu a úspechu.

V minulosti ste mohli získať skutočnú návratnosť investícií z lenivého publikovania 500-slovných článkov na svojom blogu týždeň čo týždeň, ale už to nestačí. Obsahový marketing pre e-shopy sa stáva oveľa konkurencieschopnejším a ak chcete, aby sa vám aj naďalej zobrazovala akákoľvek návratnosť investícií, musíte byť ochotní urobiť viac.

A to hlavne vo forme šikovnosti alebo analyzovania toho, čo fungovalo na druhej strane tlačidla publikovať.

Chcete zvýšiť návštevnosť a urýchliť predaj, však?

Potom musíte byť ochotní zmeniť stratégiu a spochybniť staré spôsoby myslenia.

Záver

Máte znalosti a nástroje, ktoré potrebujete. Je čas vyvinúť víťaznú stratégiu obsahového marketingu vašej spoločnosti.

Tím Moderných Webstránok má skúsenosti a zdroje, ktoré vám môžu pomôcť. Môžeme vám dodať optimalizovaný obsah pripravený na publikovanie.

Pozrite si naše referencie.

Zdroj: https://marketinginsidergroup.com/content-marketing/content-marketing-for-e-commerce-brands-the-a-to-z-guide/