E-mail podpis ako online vizitka
V dnešnej dobe podnikania je e-mailová komunikácia nevyhnutná, denne nám do e-mailových schránok chodia 10tky e-mailov od rôznych klientov, partnerov a rôznych spoločností.
Aby sme sa v tom množstve online konverzácii nestratili, v prvom rade potrebujeme za každým vedieť s kým presne komunikujeme a ako je možné druhú stranu kontaktovať.
Najvhodnejším riešením je e-mailový podpis. Princíp podpisu spočíva v efektívnej a rýchlej identifikácii osoby na druhom konci, vyššej dôveryhodnosti a profesionálnym sebaprezentovaním.
Čo by mal profesionálny e-mailový podpis obsahovať?
Dobrý podpis musí obsahovať základné no dôležité elementy aby jednoznačne spĺňal účel, s obsahom to samozrejme netreba preháňať, v príliš obsiahlych podpisoch sa tak strácajú tie najdôležitejšie údaje.
Medzi nevyhnutne potrebné elementy patrí:
- Meno priezvisko
- Telefónne číslo
- Kontaktný e-mail
- Odkaz na webovú stránku
Podpis môže obsahovať tiež:
- Logo firmy (najčastejší a esteticky dominantný prvok)
- Profilová fotka (zvyšuje dôveryhodnosť)
- Názov firmy
- Pracovná pozícia
- Adresa firmy
- Odkazy na sociálne siete
- Druhé alebo tretie telefónne číslo (ak je nutné uviesť viac telefónnych čísiel, tak ich treba označiť aby bolo jasné ktoré kedy použiť. Napríklad CZ, SK, prípadne Info a Servis a podobne.)
- Prezentácia nejakej inej činnosti alebo dôležitej služby. V tomto prípade to treba vizuálne oddeliť od zvyšnej časti e-mailového podpisu.
Zarovnanie textu a dostatočný priestor medzi údajmi zabezpečí prehľadnosť podpisu a ľahkú čitateľnosť.
Ako to nerobiť
Vyvarujte sa v podpisoch animáciám, podpisom v jednom obrázku a exotickým typom písme ktoré sa na strane prijímateľa nenačítajú, takýmto spôsobom uškodíte svojej online vizitke pretože sa nemusia zobrazovať správne na každom zariadení.
V žiadnom prípade nevkladajte podpis ako obrázok, keďže na mobiloch sa neprispôsobí, tak isto odkazy nebudú klikateľné a v niektorých emailových službách (gmail, outlook a podobne) sa obrázky nezobrazujú v predvolenom nastavení.
Tak isto sa vyhnite pridávaním loga do prílohy za účelom prezentovať svoju firmu v komunikácii. Veľa krát sme sa stretli že nám príde e-mail kde v prílohe nájdeme logo firmy, prípadne nejaké PDF. V prvom rade to zvyšuje nedôveryhodnosť, zahlcuje emailovú schránku a pri viacerých prílohách môžu vzniknúť nedorozumenia.
Podpis musí pozostávať z HTML kódu ktorý zaručí správne zobrazenie na každom počítači a v každom telefóne.
Emailový podpis od Moderných Webstránok
Nadobudnite ten správny biznis imidž
Ak podpis ešte nemáte, môžete si u nás vybrať z preddefinovaných e-mail podpisov ktoré samozrejme upravíme podľa vašich údajov, farieb a identity. V prípade potreby vám e-mailový podpis navrhneme na mieru.
S navrhnutým podpisom vám pošleme aj návod ako si hotový podpis pridáte do svojej e-mailovej schránky.
Preddefinované emailové podpisy si viete pozrieť na nasledovných ukážkach: