Republishing – Oživte svoj starý blog

Existuje množstvo aktuálnych tém, o ktorých môžete písať ďalší blog na vašom webe. Ale zamysleli ste sa niekedy, čo s článkami, ktoré ste už vytvorili? Niektoré možnou zapadli do zabudnutia, avšak vo veľa prípadoch ich stačí len oživiť, aktualizovať a znova publikovať. Jednoduché, však?
Veď pri ich príprave ste už raz strávili čas, tak to znova zužitkujte. Republishing alebo opätovné zverejnenie, je vhodné využiť v mnohých prípadoch. A my vám povieme kedy s oplatí, prečo je užitočný a ako ho spraviť efektívne.

Prečo obnovovať staré?

V živote existuje mnoho vecí, ktoré si zaslúžia vdýchnuť druhý dych, aby sme ich opätovne priviedli do povedomia. A tak je to aj s článkami na webe, staré informácie sa môžu aktualizovať a tým sa dostať do povedomia širšej verejnosti.

Svojmu publiku pripomeniete dobré rady, ktoré sú stále platné a relevantné. Pri vyberaní, sa zamerajte na články s obsahom, v ktorých stačí aktualizovať nové informácie, kroky, postupy. Zároveň vám to prinesie novú návštevnosť a aj konverzie, keďže si získate nové publikum.  A tým, ktorí čítali pôvodný článok sa touto cestou pripomeniete.

Takto publikované články zlepšujú výsledky vyhľadávania a hodnotenie. Čiže zároveň prispejú k vyššej návštevnosti a udržateľnosti vašej stránky.

A v neposlednej rade, ušetríte čas. Článok ste už raz napísali, jeho obsah stačí len aktualizovať a zvýrazniť niečo nové. Takto si ušetríte námahu s písaním nového článku. A ušetrený čas, sú ušetrené peniaze.
Samozrejme, tak , ako pôvodný článok aj aktualizáciu píšte poctivo. Zaujímavo obohatený obsah je lákavý pre Google.

Kedy príspevky znova oživiť?

Republishing je vhodné využiť, keď máte k dispozícii kvalitný článok obsahujúci dobré informácie, len ich obsah už nie je presný alebo informáciu v článku sú už neaktuálne. Stáva sa to zväčša ak sa zaoberáte témami z oblasti technológii, sociálnych médií alebo marketingu.

Taktiež je podstatné aj zvýšenie relevantnosti článku, ak má blogový príspevok vysokú kvalitu, môžete použiť svoj starý obsah, v ktorom vykonáte niekoľko úprav a znova ho publikujete. Tento krok prispeje k vyššej návštevnosti webových stránok od nových čitateľov.

Ak čitateľ natrafí na nepresný obsah môžete stratiť na dôveryhodnosti. Možno si myslíte, že šanca, aby našiel starý obsah je malá, ale predsa je.  A my veríme, že chcete, aby váš obsah bol v čo najvyššej kvalite. A zároveň sa takto vyhnete nízkemu hodnoteniu v Google.

Ako teda začať s republishingom?

Ak už máte zvolený vhodný príspevok príspevok, jedným zo základných postupov, ktoré sú potrebné spraviť pred republishingom je určite analýza kľúčových slov.
Záujem publika sa neustále mení a tento krok vám pomôže určiť si, na čo sa v obsahu vášho článku zamerať, aby bol atraktívny pre nového, ale aj pôvodného čitateľa.

Ďalej by ste si mali zistiť, ktoré príspevky vám priniesli najviac konverzií, aká bola ich návštevnosť a zdieľanie na sociálnych sieťach.

Myslite na to, že pri opätovnom publikovaní je dôležité, aby ste nikdy nemenili URL. Zabezpečí vám to, aby všetky spätné odkazy, ktoré máte smerujúce na váš obsah, boli po aktualizácii nedotknuté. Ak nie, Google môže znížiť vaše hodnotenie.
Z tohto dôvodu je najlepšie do webových adries nezahŕňať dátumy ani čísla. Ak zahrniete dátum alebo názov s číslom, je ťažké zachovať adresu URL, ktorá dáva zmysel pre aktualizovaný obsah.

Ak vaša adresa URL obsahuje čísla a potrebujete znova publikovať svoj obsah na novej, tak presmerujte starú adresu URL na novú. Tým sa zachová sila spätných odkazov smerujúcich na starú URL.

Záver

Neuverejňujte znova každý článok. Uchovávajte si zoznam príspevkov, ktoré budete chcieť v budúcnosti znova zverejniť. Zvyčajne sa oplatí využiť republishing aspoň po roku od prvého zverejnenia. Nezabudnite si zapísať poznámky, kde si uvediete aké zmeny môžu byť v článku potrebné. Uistite, že publikujete iba časť obsahu, pričom je stále hodnotný a odkazujte späť na svoju stránku ako na pôvodný zdroj.

Zdroj:
https://contentmarketinginstitute.com/articles/republish-old-content/
https://jjlyonsmarketing.com/resources/republishing-old-blog-posts-why-when-how/