Rozdiel medzi Content creatorom a Influencerom

Influencer vs. Content creator

Aký je rozdiel medzi Content creatorom (tvorcom obsahu) a Influencerom?

 V dnešnej internetovej dobe sú pojmy ako „Content creator“ a „Influencer“ používané denne po celom svete. Viete však aký je medzi nimi rozdiel? V tomto článku vám to objasníme.

Stručne povedané, content creator je osoba, ktorá všeobecne vytvára nejaký obsah, ako sú napr. blogy, príspevky, videá, fotografie,…

Influencer vytvára obsah podobne ako content creator, ale zameriava sa viac na spojenie s publikom, snaží sa vytvoriť si určitý vplyv na svojich sledovateľov.

Ešte stále ste z tých pojmov zmätení?

Poďme si hlbšie vysvetliť hlavné rozdiely, aby sme pochopil, čím sa odlišujú.

Čo je náplňou Content creators?

Hlavnou náplňou je vytvára obsah pre blogy a platformy sociálnych médií, ako napríklad videá na Youtube, Tiktok, príspevky na sociálne siete pre Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn,…

Content creators vytvárajú originálny obsah, ktorý je možné zdieľať za peniaze, získavať si tým väčšie množstvo publika, povedomie o značke alebo je ním možné ukázať svoj talent. Takýmto príkladom sú aj „Insta poets“ blogeri a tvorcovia newsletterov. Nemusia sa však obmedzovať len na vytváranie textov, môžu sa špecializovať aj na vytváranie videí alebo iného zaujímavého vizuálneho obsahu.

Náplň Content creatorov

Čo je náplňou Influencerov?

Sú to populárni jednotlivci na sociálnych sieťach a iných platformách, ktorí využívajú svoje veľkopočetné publikum na propagáciu určitých značiek alebo životného štýlu.

To môže byť veľmi prospešné pre malé podniky alebo značky, ktoré chcú osloviť veľký počet nových používateľov, získať si tak viac potenciálnych zákazníkov a vybudovať si meno.

Keď vidíte niekoho s tisíckami sledovateľov, ako sa chváli a prezentuje nejakým výrobkom so značkou „sponzorovaný“, určite viete, že ide o influencera. Ich náplňou je propagovať produkty alebo určitý životný štýl prostredníctvom fotografií, videí, blogov alebo iných foriem virálnych médií.

Náplň Influencerov

Často vytvárajú nejaký obsah, a to je presne to, kde prichádza zmätok.

Avšak, rozdiel je v tom, že influenceri sú viac zameraní na zapájanie publika, propagácie a vytváranie obrazu o sebe samých a ich životoch, aby zvýšili ich vplyv.

Rozdiel v zručnostiach

Samozrejme, content creators aj influenceri, musia mať určité podobné zručnosti. Tie väčšinou zahŕňajú odbornosť v technológiách, písaní a komunikačných schopnostiach, fotografii a riadení publika. Jedny však môžu byť zdatnejší v iných veciach ako druhý.

Väčšina tvorcov digitálneho obsahu potrebuje mať tieto základné zručnosti:

  • efektívne komunikačné myšlienky,
  • základné technické znalosti,
  • riadenie očakávaní klientov,
  • administrátorské znalosti, ako napr. fakturácia, správa e-mailov, sledovanie, atď.

Okrem týchto základných zručností, ktoré sú potrebné pre oba typy, potrebujú samozrejme k úspechu aj nejaké špecifické zručnosti. Influenceri potrebujú napríklad hlavne rozumieť, ako fungujú sociálne siete a ako si získať a zapojiť publikum. Celá ich náplň závisí najmä od týchto znalostí.

Zručnosti influencera:

  • editácia fotiek,
  • editácia videí,
  • práca so sociálnymi médiami,
  • práca s publikom a jeho riadenie,
  • live streming,
  • propagovanie,
  • znalosti reklám,
  • iné špecializované znalosti v odvetví.

Content creators môžu ťažiť z týchto zručností tiež, ale písanie, nahrávanie, editovanie a zdieľanie obsahu môže byť pre nich väčšou prioritou. Je potrebné, aby boli tiež dobrými rozprávačmi, pre vytváranie zaujímavého a pútavého obsahu. V súčasnosti mnohí vynikajú aj v oblasti SEO a digitálneho marketingu, aby pomohli sebe a svojim klientom dosiahnuť kľúčové obchodné ciele.

Zručnosti content creatora:

  • nadpriemerná znalosť písania,
  • SEO,
  • digitálny marketing,
  • dobré rozprávačské znalosti,
  • manipulácia so systémami na vytváranie obsahu,
  • vyhľadávanie obsahu,
  • vyhľadávanie kľúčových slov,
  • vyhľadávanie publika,
  • široké znalosti konkrétneho odvetvia.

Stratégie a ciele

Najväčší rozdiel spočíva v ich stratégiách, ktoré používajú na dosiahnutie konkrétneho cieľa.

Content creators využívajú stratégie na vytváranie marketingového obsahu. Patria sem napríklad plány publikovania, prieskum tém a kľúčových slov, zacielenia na publikum, plány využívania sociálnych sietí a ďalšie prvky digitálneho marketingu.

Pracujú so značkami, agentúrami, vlastníkmi firiem a inými klientmi, aby pochopili ich aktuálne marketingové potreby a vytvorili SMART plány na dosiahnutie vytýčených cieľov.

Zarábajú peniaze vytváraním obsahových stratégií, ako je vytváranie blogov a videí pre iných alebo nahrávajú médiá na ich vlastné účty, kde získavajú príjem z reklám, pridružených predajov alebo platených odberov. Buď dostanú zaplatené priamo od klienta, ktorý využíva ich služby alebo prostredníctvom vybudovaného publika, ktoré platí za čítanie ich obsahu.

Influenceri pracujú odlišne. Ich hlavným cieľom je „ovplyvniť“ publikum. Pracujú, aby si vytvárali silné vzťahy so svojimi sledovateľmi. Neustále sa snažia zapájať publikum do svojich príspevkov, a tak dosahovať neustálu prítomnosť ľudí na webe.

Taktiež využívajú sponzorstvo od značiek, na propagáciu produktov a nápadov na životný štýl. Výmenou za peniaze alebo produkty zdarma vytvárajú recenzie, fotografie produktov, videá alebo sponzorované príspevky na svoje účty na sociálnych sieťach.

Mnoho influencerov zarába obrovský podiel prostredníctvom týchto sponzorovaných príspevkov, no nie všetci zarábajú z príspevkov natoľko, aby sa tým aj uživili. Niektorí to robia pre možnosť vedľajšieho príjmu, iný kvôli sláve alebo pre postavenie v spoločnosti.

Príklad od Influence.go ukazuje na základe výskumu najlepšie spôsoby, ako populárni influenceri zarábajú peniaze.

Spôsoby zarábania influencerov

Niektorí influenceri sa dokonca dostali do fázy kariéry, kedy vďaka miliónom sledovateľov pravidelne zarábajú šesťciferné čísla vďaka propagovaným značkám a sponzorovaným príspevkom.

Nástroje

Content creators aj influenceri využívajú rôzne nástroje na dosahovanie cieľov.

Content creators zväčša využívajú nasledujúce nástroje:

  • Blog platformy ako WordPress (zadarmo alebo platené) na vytváranie a zdieľanie obsahu,
  • Google Trends (zadarmo) na vyhľadávanie kľúčových slov a porozumenie aktuálnych trendov,
  • SEMrush Topic Research Tool (platené) na získanie nápadov na obsah,
  • AnswerthePublic (zadarmo) na získanie nápadov pre blog a preskúmanie konkrétnych tém,
  • Grammarly (zadarmo alebo platené) na zachytenie preklepov a zlepšenie písania,
  • Hemingway App (zadarmo) na zistenie úrovne čítania, zníženie pasívneho hlasu a vyšperkovanie písma,
  • Unsplash (zadarmo) na získanie bezplatných obrázkov, ktoré môžete použiť kdekoľvek,
  • Audacity (zadarmo) na vytváranie a editáciu zvukových súborov pre podcasty a iné zvukové formáty.

Nástroje - bezplatné obrázky

Tento zoznam zďaleka nie je úplný. Existuje nespočetné množstvo nástrojov, ktoré rôzny tvorcovia využívajú pri svojej práci na dosahovanie konkrétnych cieľov. Veríme však, že tento zoznam vám poskytne základy pre začiatok.

Influenceri obvykle používajú tieto nástroje:

  • Platformy sociálnych sietí (zadarmo alebo platené) na uverejňovanie vplyvného obsahu a budovanie publika,
  • Canva (zadarmo alebo platené) na vytváranie pútavej grafiky v rôznych formátoch,
  • Remove.bg (zadarmo alebo platené) na odstraňovanie pozadia z fotografií,
  • Sprout Social (platené) na plánovanie príspevkov na sociálnych sieťach a analýzu,
  • Influence.co (zadarmo alebo platené) na vyhľadávanie influencerov a prácu so sponzorskými značkami,
  • TweetDeck (zadarmo) na organizáciu tweetov a informačných kanálov pre jednoduchší prístup,
  • Intellinfluence (zadarmo alebo platené) na priamu spoluprácu so značkami alebo agentúrami, pre využitie sponzorstva.

Nástroje - grafika

Opäť je isté, že rôzny influenceri môžu využívať rôzne nástroje. Tento zoznam však môže byť skvelým príkladom, kde začať.

Content creator alebo influencer: Ktoré je to pravé pre môj business?

Teraz, keď už viete, aký je rozdiel medzi content creators a influencermi, viete ako pracujú a aké nástroje využívajú pre svoju tvorbu, je čas rozhodnúť sa, ktorý typ bude pravý pre váš business.

Či sa rozhodnete pracovať s content creators alebo influencermi, ba dokonca s oboma, každá voľba má svoje pre a proti.

Práca s content creators

Každý tvorca pracuje individuálne, a tak je samozrejmé, že pri rôznych jednotlivcoch nastanú určité rozdiely. Poďme sa však pozrieť na pre a proti, vzhľadom na spoločné črty:

Pre:

  • Content creators sú dobre oboznámení s digitálnym marketingom a môžu pridať väčšiu hodnotu vašim marketingových kampaniam.
  • Môžu ponúknuť viac ako jednu zručnosť. Sú schopní písať o vašom produkte, ale tiež doplniť vhodné fotografie a videá pre komplexnejší konečný produkt.
  • Bývajú dobrými rozprávačmi, vedia využívať výsledky výskumu a pretvárať ich na silné príbehy, ktoré efektívne zviditeľnia vašu značku.

Proti:

  • Môžu, ale nemusia mať veľa sledovateľov. Väčšina z nich nemá veľký vplyv na ich publikum, takže váš príspevok nezíska hneď milióny zobrazení.
  • Zvyčajne neprijímajú vytváranie sponzorovaných príspevkov, takže váš obsah nemusí mať úplne reklamný charakter.
  • Niektorí z nich majú špecifický proces svojej práce, ktorý sa nemusí zhodovať s vašimi marketingovými potrebami.

Práca s Content creatormi

Práca s influencermi

Pre:

  • Reklama prostredníctvom influencerov môže priniesť dobrú návratnosť vašich investícií. Štúdie ukazujú, že takmer 90% obchodníkov, ktorý využívajú služby influencerov majú pocit, že dosahujú lepšiu alebo porovnateľnú návratnosť investícií, ako pri použití iných marketingových kanálov.
  • Influenceri majú silné vzťahy s ich publikom, takže vaše príspevky môžu získať množstvo pozornosti.
  • Pomôžu vám zamerať sa na špecifické publikum. Napríklad beauty influenceri majú množstvo sledovateľov, ktorí sa zaujímajú o túto tému, takže môžete propagovať svoje produkty priamo cez nich.

Proti: 

  • Influenceri môžu mať obrovské publikum, no stále môžu byť podpriemernými tvorcami obsahu. Nie každý z nich dokáže napísať zaujímavý a pútavý príspevok, takže sa nemusí zaručiť žiadna kvalita.
  • Môžu mať falošných sledovateľov. Dnes si mnohí z nich kupujú falošných sledovateľov alebo si zakladajú falošné účty na zdanlivé zvýšenie svojej popularity. Potom je ťažké preveriť si ich dôveryhodnosť.
  • Mnoho používateľov sociálnych sietí nemá rado komunikáciu s influencermi, takže v prípade, že pracujete len s nimi, môžete si takto odrezať časť cieľovej skupiny.

Obe skupiny majú čo ponúknuť, no musíte zvážiť, aké sú vaše hlavné priority a ciele predtým, ako sa rozhodnete s niektorým z nich spolupracovať.

Pamätajte však, že niektorí content creators môžu fungovať aj ako influenceri a vedia vám ponúknuť to najlepšie z oboch smerov.

Práca s Influencermi

Záver

Spolupráca s content creators alebo influencermi môže byť prínosom pre vaše marketingové úsilie. Content creators vám môžu pomôcť vybudovať si efektívnu marketingovú stratégiu obsahu, zatiaľ čo influenceri vám pomáhajú pri oslovovaní veľkého množstva cieľového publika prostredníctvom sponzorovaných príspevkov.

Zdroj: https://neilpatel.com/blog/creator-vs-influencer/