Rýchly sprievodca SEO

Rýchly sprievodca SEO

Stalo sa vám, že ste si vo vašom hodnotení SEO všimli zmenu k lepšiemu alebo k horšiemu aj napriek tomu, že ste neurobili žiadne zásadné zmeny? Príčinou toho môže byť Google.

V posledných rokoch spoločnosť Google vydala niekoľko aktualizácií svojho algoritmu, pričom medzi najväčšie patria Panda, Penguin, Helpful Content a Hummingbird.

Spomenuté aktualizácie stanovujú rozšírené pravidlá. Podľa toho by majitelia mali štrukturovať svoje web stránky na vytváranie odkazov. A to hlavne vytváraním prichádzajúcich odkazov (linkbuilding) a používaním odkazov na relevantné stránky.

Napriek aktualizáciám sa však On page SEO v skutočnosti až tak veľa nezmenilo. Každá úloha On page SEO je skutočne v prospech používateľa. Väčšina SEO odborníkov sa však s touto skutočnosťou stále nezmierila.

Google chce, aby bol používateľ šťastný, keď navštívi vašu webovú stránku.
Jediný spôsob, ako Google bude vedieť, že sú používatelia vášho webu spokojní, je, keď sú zaujatí.

Čo je On page SEO?

On page SEO sa vzťahuje na akékoľvek postupy, ktoré zahŕňajú optimalizáciu obsahu na webových stránkach pre vyhľadávače aj pre používateľov. Tento výraz pre väčšinu ľudí dosť nejasná fráza, tak si ho poďme popísať.

Vo svete optimalizácie pre vyhľadávače (SEO) existujú tri hlavné činnosti. Tie môžu vašej web stránke pomôcť získať vyššiu návštevnosť a viditeľnosť zo stránok s výsledkami vyhľadávacích nástrojov (napr. Google):

  1. Link building – (budovanie odkazov) – pokúste sa prilákať iné web stránky, aby odkazovali na tie vaše, prípadne využite našu službu budovania spätných odkazov.
  2. Vytvárajte obsah – blogové príspevky, webové stránky, videá a infografiky
  3. Optimalizujte – svoj webový kód, obsah, štruktúru webu, meta tag a ďalšie prvky „on page“ tak, aby boli „priateľské k vyhľadávačom“

On page SEO

Existuje niekoľko dôvodov, prečo je on page SEO dôležité:

1. Zefektívňuje SEO vášho webu

Je pravda, že link building môže pomôcť vašej web stránke rásť vo vyhľadávačoch. Avšak správne
on page SEO vám môže pomôcť konvertovať viac zo stránok s výsledkami, (ktoré majú správne vytvorené titulné značky a meta popisy). A dokonca vám môže pomôcť vyhrať tie najťažšie bitky na prvej stránke výsledkov vyhľadávania v Google.

2. Vytvára platformu, na ktorej môžete pokračovať v iterácii (opakovací cyklus)

V prípade, že ide o prvky, ako je architektúra stránky, určite chcete vytvoriť jedinečnú iniciatívu, ktorá je prispôsobená na mieru.
Pre optimalizovanie tag H1 a tag titulok, možno zistíte, že sa budete chcieť vrátiť a upraviť
on page SEO, pretože sa menia algoritmy a zámery používateľov.

3. Zabezpečí cielenejšiu a relevantnejšiu návštevnosť

Ak sa vedome rozhodnete venovať pozornosť svojmu on page SEO, získate cielenejšiu a relevantnejšiu návštevnosť. Čo je veľmi významný prínos. Avšak, ak to odignorujete, získate návštevnosť nižšej kvality.

4. Je bezpečné

Za predpokladu, že sa nepokúšate použiť kľúčové slová ako spam, on page SEO je zďaleka najbezpečnejšia forma optimalizácie pre vyhľadávače – váš web nebude penalizovaný vyhľadávacími nástrojmi.
Ak sa chcete držať 100% bezpečnej SEO stratégie, zamerajte sa len na on-page SEO a tvorbu obsahu.

5. Dobrá použiteľnosť

Ak budete usilovní, s on page SEO nakoniec vytvoríte web stránku, ktorá bude logická pre návštevníkov aj pre vyhľadávače.

Taktiež odstránenie duplicitného obsahu, zjednodušenie web stránok a vytvorenie intuitívnej architektúry stránok sú veci, ktoré sa podieľajú na vytvorení dobrého on page SEO-a.

Dobrá použiteľnosť je skvelý spôsob, ako nasmerovať ľudí, aby sa im páčil vaše web. Čo môže viesť k spätným odkazom aj zmienkam aj na sociálnych sieťach.

A poďme si ukázať recept ako na to:

1. Rýchlosť stránky

V dnešnej dobe je rýchlosť nevyhnutná, takmer rovnako ako základná kľúčová fráza. Jedna štúdia ukázala, že oneskorenie odozvy stránky o jednu sekundu môže priniesť 7 % zníženie konverzií.

Rýchlosť stránky

2. Nevyhnutné tagy

Hlavné typy tagov, ktorým by ste mali venovať pozornosť v on page SEO sú:

  • Titulky (Title tags). Tie definujú názov vašej webovej stránky alebo dokumentu.
  • Meta popisy – tie, vyhľadávače používajú na zistenie, o akej téme píšete, a presné publikum, ktoré by mali poslať na túto stránku.
  • Alt texty – alternatívne texty pre obrázky, ktoré slúžia napr. na opis obrázku v prípade ak by sa obrázok nenačítal

Buďte opatrní, aby ste titulky a meta popisy neduplikovali.

3. Vytváranie obsahu, ktorý zvyšuje návštevnosť vyhľadávania

Ak chcete dosiahnuť úspech, musíte publikovať taký obsah, ktorý zvýši návštevnosť a rozšíri vaše podnikanie. To zahŕňa použitie špecifických komponentov kľúčových fráz, ktoré obsahujú dlhé kotviace slová.

Tu sú otázky, ktoré vám môžu presne povedať, čo od vás zákazníci chcú najviac.

Obsah zvyšujúci návštevnosť

Obsah zvyšujúci návštevnosť

  • Je praktický, užitočný a hodnotný
  • Je hĺbkový a dobre napísaný
  • Je zaujímavý na čítanie
  • Je napísaný s ohľadom na používateľa
  • Rieši problémy
  • Je ľahko zdolateľný
  • Je optimalizovaný pre kľúčové slovo s veľkým objemom

Algoritmus Google Panda

Spoločnosť Google navrhla tento algoritmus, aby im pomohol vrátiť vysokokvalitné výsledky, pri zadaní kľúčového slova vo vyhľadávacom poli. Panda uľahčila obchodníkom s inteligentným obsahom začať vytvárať konverzáciu s ich obsahom. Svojim zákazníkom poskytujete poznatky a rady a oni odpovedajú svojimi otázkami, ocenením alebo návrhmi.

Ak chcete zlepšiť svoje hodnotenie vo vyhľadávaní, vyhnite sa obsahu nízkej kvality.
Žiadne ďalšie príspevky s 300 alebo 500 slovami, pokiaľ na tej istej stránke nepoužívate aj infografiku. Namiesto toho píšte podrobné články s 2 000 alebo viac slovami, pretože dĺžka obsahu ovplyvňuje hodnotenie.

Aktuálnosť obsahu

Percento aktuálneho obsahu na stránke, má veľký vplyv na hodnotenie, pretože Google berie aktuálnosť veľmi vážne.

Určite ste si aj vy všimli, že uprednostňuje obsah ako najnovšie správy a ďalšie najnovšie aktualizácie, ktoré sa zaoberajú trendami.

Možno sa pýtate, pokiaľ ide o on page SEO, ako Google hodnotí aktuálny obsah? Odpoveď podľa Amita Singhala je „rôzne vyhľadávania majú rôzne potreby aktuálnosti“.

Opísal nám aj kategórie kľúčových slov, ktoré budú s najväčšou pravdepodobnosťou vyžadovať nový obsah pri čom viete využiť republishing, o ktorom sa dozviete viac tu: https://modernewebstranky.sk/republishing-ozivte-svoj-stary-blog/

Kategórie Kľúčových slov:

  • Horúce trendy – čiže veci, ktoré sa práve teraz dejú po celom svete.
  • Opakujúce sa udalosti – udalosti, ktoré sa konajú každý mesiac, každý štvrťrok, každý rok atď.
  • Častá aktualizácia informácií-  niektoré ďalšie kľúčové slová, ktoré sú vyhľadávané v službe Google a vyžadujú si časté aktualizácie.

Pri hodnotení aktuálnosti web stránky sú tieto tri meradlá dôležité pre Google. Nezabudnite však, že Google tiež meria aktuálnosť webovej stránky na základe dátumu, kedy ju objavil. Časom sa táto aktuálnosť vytráca a nový obsah s novším dátumom vzniku nahrádza starší.

4. Optimalizácia indexového prehľadávania (z angl. Crawlability)

SEO sa zdá zložité, ale vôbec nie je. V skutočnosti ľudia, ktorí generujú najviac výsledkov, nepracujú na vyššej úrovni, ako my ostatní – jednoducho pracujú tvrdšie a dôkladnejšie na základných prvkoch. Ak chcete jednoducho vysvetliť SEO, existujú 3 kľúčové faktory:

  • Indexovanie (z angl. Crawlability)
  • Obsah
  • Link biuilding – budovanie odkazov

Vyhľadávacie pavúky (z angl. web crawle – pri prechádzaní webových stránok zbierajú „pavúky“ informácie o obsahu, odkazoch a štruktúre každej stránky) – nie sú také inteligentné, ako ich väčšina SEO vykresľuje.
Ak sa stane, že je váš odkaz nefunkčný a pavúky v dôsledku toho nemôžu ľahko prehľadávať vašu webovú stránku, verte, že nie sú naprogramovaní tak, aby hľadali správny odkaz. Jednoducho sa tam zastavia – a viete, čo bude nasledovať, však?
Slabý výkon vo výsledkoch vyhľadávania z dôvodu nepozornosti pri vytváraní odkazov.

Pamätajte, že vyhľadávače sledujú odkazy. Je pre nich oveľa jednoduchšie vybrať si vašu stránku s novým obsahom z odkazu na vašej domovskej stránke, ako ju hľadať na iných podstránkach, na ktoré napríklad priamo neodkazujete. Dobrou praktikou je zobraziť  napríklad najnovšie články hneď na úvodnej stránke, aby k nim mal hneď prístup aj google.

Najnovšie články

Myslite na to, že je dôležité, aby sa vaše stránky s obsahom dali ľahko nájsť. Preto si pozrime niekoľko jednoduchých spôsobov, ako to dosiahnuť:

  • – Štruktúra URL – používajte tvt. „nice url“- adresy URL blogových stránok majú ľuďom aj počítačom poskytnúť určité informácie a zmysluplné skúsenosti. To je dôvod, prečo v našich adresách URL nepoužívame binárne čísla ani adresy IP, ale skôr skutočné slová.
  • Štruktúrovanie adresy URL stránky – je v oblasti odkazov v rámci blogu kontroverznou témou. Väčšina ľudí verí, že by ste ju mali skrátiť, zatiaľ, čo iní uprednostňujú, aby bola dlhá.

Vo všeobecnosti sa na stránkach s výsledkami vyhľadávacieho nástroja (SERP) darí dlhým aj krátkym generickým adresám URL bohatým na kľúčové slová, najmä ak je obsah užitočný a ľahko implementovateľný.

Vaša URL by mala byť predovšetkým samovysvetľujúca. Inými slovami, používateľ by nemal potrebovať nikoho, aby interpretoval to, čo ste na tejto stránke zverejnili. Urobte to jasné a vyhnite sa pravopisným chybám.

  • Riešenie chýb pri indexovom prehľadávaní – v procese optimalizácie on page používateľov s cieľom pritiahnuť pozornosť pavúkov vyhľadávacích nástrojov sa môže vyskytnúť chyba prehľadávania. Znamená to, že iné stránky nemôžu získať prístup k niektorým vašim web stránkam. Čiže, čím rýchlejšie to vyriešite, tým lepšie.

5. Vhodné pre mobilné zariadenia

Google dal používateľom mobilných zariadení darček, a to nastavením štandardov, ktoré nútia každého vlastníka web stránok zvážiť mobilných používateľov.
Svoju stránku teda musíte zorganizovať pre týchto užívateľov. Momentálne, mobilné zariadenia generujú viac, ako 50 % globálnej návštevnosti web stránok a bude ich čím ďalej tým viac.

Vhodné pre mobilné zariadenia

6. Vyhýbanie sa kanibalizácii

Každá stránka na vašom webe by mala byť venovaná konkrétnemu kľúčovému slovu, pre ktoré chcete získať návštevnosť. To znamená, že:

  • Kľúčové slovo vašej domovskej stránky by malo odrážať vaše USP (jedinečný predajný návrh)
  • Všetky ostatné stránky produktov alebo služieb by mali používať také kľúčové slová, ktoré popisujú, o čom tieto stránky sú.
  • Zvážte či by ste na stránku „O nás“ nenasadili ako kľúčové slová mená zakladateľov spoločnosti, prípadne názvu spoločnosti a pod. Keď budú ľudia tieto kľúčové slová vyhľadávať, mala by sa im zobraziť práve táto podstránka na vašom webe.

Uveďte všetky možné stránky na svojom webe a zistite či kľúčové slovo, ktoré chcete ohodnotiť, zodpovedá tomu, o čom stránka je.

Ak si všimnete, že kľúčové slová opakovane používate na viacerých stránkach, znamená to, že vstupujete do temného sveta kanibalizácie kľúčových slov.
To je vtedy, keď neúmyselne optimalizujete viacero web stránok pre rovnaké kľúčové slovo. Problém je v tom, že je to pre vyhľadávače mätúce.
Nakoniec ich prinútite, aby si zo skupiny webových stránok vybrali, ktorá stránka je pre dané kľúčové slovo dôležitejšia. A toto oslabuje vašu schopnosť získať návštevnosť pre dané kľúčové slovo.

Preto je dôležité dôkladne sa pozrieť na architektúru vášho webu.

7. Vytvorte interné prepojenia

V skutočnosti môžete využiť silu vyhľadávacieho nástroja svojej vlastnej stránky na podporu ďalších stránok na svojom webe. Môžete to urobiť jednoduchým prepojením na iné webové stránky z vášho obsahu.
Napríklad ak na jednej zo svojich web stránok, kde poskytujete služby spomeniete aj doplnkovú službu, mali by ste ju prepojiť s príslušnou webovou stránkou. Zdá sa to byť zrejmé, avšak často sa to zanedbáva.

Je dôležité ukázať vyhľadávačom kľúčové slová, ktoré sú veľmi dôležité pre vaše podnikanie, vo forme textového odkazu. (Toto je základ pre link builidng). Takže si určite nastavte interné odkazy.

Neznamená to však, že vytvorením množstva interných odkazov, „získate viac bodov“, aby ste sa pokúsili zvýšiť výkon SEO určitých webových stránok.
Vyhľadávače sú si dobre vedomé toho, keď ľudia dostanú „spam“ a môže to nakoniec poškodiť vaše úsilie. Pointa je, že ak má zmysel vytvoriť odkaz, urobte to.

8. Kontrola duplicitného obsahu

Ak váš web rád vytvára rôzne adresy URL s rovnakým obsahom, potom máte problém.

Veľa, ľudí používa systémy na správu obsahu (ako napríklad WordPress, Drupal a Joomla), aby im pomohli zjednodušiť údržbu a rozširovanie svojich web stránok. Tieto systémy však často vytvárajú duplicitný obsah. Odhaliť to nemusí byť jednoduché.

Kontrola duplicitného obsahu

Existuje však niekoľko spôsobov, ako to rozlúštiť:

  • použite https://www.xml-sitemaps.com/ a vytvorte súbor sitemap.
    Mapa stránok, ktorú pre vás vygenerujú, vám môže zobraziť všetky druhy adries URL, o ktorých ste ani netušili. Skontrolujte ich, aby ste sa uistili, že na nich nie je duplicitný obsah.
  • Nástroje správcu webu Google vám pomôžu nájsť duplicitný obsah – zvyčajne prostredníctvom ich duplicitnej značky názvu a upozornení na meta popis.

Najjednoduchší spôsob, ako vyriešiť problémy s duplicitným obsahom, je použiť kanonický tag. (Je to HTML tag používaný na webových stránkach na označenie hlavnej URL stránky. Tá má byť preferovaná pred ďalšími URL adresami, ktoré odkazujú na rovnaký obsah.)

Jednoducho umiestnite tento tag do hlavičky akejkoľvek stránky, ktorá vytvára duplicitný obsah.

Do kanonického tagu umiestnite webovú adresu pôvodnej web stránky, ktorá by mala byť jediná, ktorú chcete „odhaliť“. To povie vyhľadávacím nástrojom, aby ignorovali stránky s duplicitným obsahom.

Alebo môžete:

  • Fyzicky odstrániť duplicitný obsah zo svojich web stránok (ak je to možné)
  • Do hlavičky duplicitného obsahu umiestnite meta tag „Bez indexu“
  • Zablokujte duplicitný obsah v súbore robots.txt vašej webovej lokality

Záver
Skutočný účel on-page SEO je vzdelávať, inšpirovať a správne viesť vašich používateľov pri navigácii na vašom webe.
Vždy si preštudujte svoje Google Ads a Analytics, pretože obe vás naučia, čo vaši ideálni zákazníci skutočne od vašej stránky očakávajú.
B2B (Business-to-Business -znamená podnikanie medzi firmami) aj B2C (Business-to-Consumer – znamená podnikanie medzi firmou a konečným spotrebiteľom) marketéri si začínajú uvedomovať potrebu implementácie základných SEO praktík. Musíte sa zaviazať k procesu, nielen k výsledkom, po ktorých túžite.

Zdroj:
https://neilpatel.com/blog/the-on-page-seo-cheat-sheet/