SEO nikdy nie je skutočne dokončené, tu je 7 dôvodov, prečo

SEO nikdy nie je skutočne dokončené

Máte vytvorenú peknú webovú adresu. Tiež máte zavedenú stratégiu SEO, dokonca aj stabilnú návštevnosť a niekoľko potenciálnych zákazníkov.

Veríte, že vaša práca je hotová, však?

Ale až také jednoduché to nie je. Efektívne SEO je neustály proces, ktorý si vyžaduje dôslednú prácu.

Aj keď ste dosiahli svoje kľúčové míľniky a ste tam, kde chcete byť v SERP, neznamená to, že už neexistuje priestor na zlepšenie a že sa nemusíte prispôsobovať. Najmä, keď sa konkurenčné prostredie neustále mení.

Sémanticky súvisiace kľúčové slová, optimalizácia obrázkov, prediktívne vyhľadávanie a Google Analytics 4 sú len niektoré z faktorov, ktoré formujú SEO, ako ho poznáme. Okrem týchto trendov a vývoja existuje mnoho ďalších dôvodov, prečo by ste mali naďalej pracovať na svojej SEO stratégii.

SEO pre firmy

V tomto článku vám podrobne popíšeme prečo je SEO nepretržitý proces. A potom, keď začnete vidieť výsledky, uvedomíte si, že to nie je niečo, čo si môžete dovoliť ignorovať.

Poďme sa teda na to pozrieť.

1. Existuje viac ako jeden typ efektívnej stratégie SEO

V digitálnom marketingu existuje viac ako len jeden typ SEO a ak má byť vaša SEO stratégia efektívna, mali by ste využívať všetky:

  • On-page SEO optimalizuje obsah a štruktúru webových stránok tak, aby boli vyššie v SERP. SEO na stránke zahŕňa optimalizáciu názvov a hlavičiek, meta popisov, obrázkov a ďalších prvkov, ktoré ovplyvňujú hodnotenie webovej lokality.
  • Off-page SEO predstavuje vytváranie spätných odkazov na váš web z iných webov. Čím viac kvalitných spätných odkazov webová stránka má, tým vyššie je jej hodnotenie v SERP, a tým sa zvyšuje autorita a postavenie vášho webu.
  • Technické SEO optimalizuje váš web pre vyhľadávače, aby ste získali lepšie hodnotenia a vyššiu návštevnosť. Pokrýva neobsahové oblasti vášho webu, ako je rýchlosť a vhodnosť pre mobilné zariadenia. Je to jeden z najúčinnejších spôsobov, ako zlepšiť viditeľnosť vášho webu a prilákať viac návštevníkov.
  • Lokálne SEO pomáha zaistiť, aby sa váš web zobrazoval v hornej časti stránok s výsledkami vyhľadávacieho nástroja pre relevantné dopyty vo vašej oblasti. Na zlepšenie miestneho SEO môžete urobiť niekoľko vecí, napríklad vyplniť svoj profil v službe Moja firma na Google. Táto bezplatná služba od spoločnosti Google umožňuje firmám vytvárať a spravovať svoje firemné záznamy na Google.com a ďalších službách Google, ako sú Mapy a Vyhľadávanie.
  • Podnikové SEO je rozsiahla metóda SEO. Zohľadňuje vaše obchodné ciele, cieľové publikum a konkurenciu. Používa viacero optimalizačných stratégií a zvyčajne pokrýva webové stránky s vysokým objemom transakcií alebo veľkým množstvom publikovaných údajov.

Google moja firma

Aj keď nemáte čas na úplné prepracovanie SEO, môžete implementovať minimalistický plán SEO podľa týchto jednoduchých krokov.

2. Vaša konkurencia sa nezastaví

Ak uvažujete o tom, že sa vzdáte svojej stratégie SEO, je zaručané že vaši konkurenti nie.

Efektívne SEO si vyžaduje čas. Keď začnete realizovať svoj plán, môžete vo svojich výsledkoch SERP zaznamenať počiatočné zvýšenie. Z väčšej časti je to ale beh na dlhú trať a výsledky neuvidíte okamžite.

Vaši konkurenti to vedia a neustále pokračujú v testovaní. A ak nerobíte to isté, dávate im priestor ako vás predbehnúť.

Okrem toho, môžete sa staviť, že aby bola SEO stratégia vašich konkurentov čo najefektívnejšia, určite budú neustále vylaďovať a implementovať nové procesy na základe nových aktualizácií a vývojov vo vyhľadávaní. A toto nás tiež vedie k nasledujúcej časti.

3. Algoritmus spoločnosti Google sa mení a vyvíja

Ako je zrejmé z aktualizácie obsahu, ktorá sa začala zavádzať v auguste 2022, Google sa neustále mení a vyvíja svoj algoritmus.

Niektoré z týchto zmien sú malé, zatiaľ čo iné sú omnoho významnejšie. Pamätáte si aktualizáciu Panda, či Penguin? Tieto dve aktualizácie dali mnohým vlastníkom webových stránok na frak, keď ich spoločnosť Google predstavila.

Panda kládla dôraz na kvalitný obsah, zatiaľ čo aktualizácia Penguin penalizovala stránky, ktoré využívali tienisté techniky spätných odkazov a prepĺňania kľúčových slov. Bohužiaľ, sa penalizácii nevyhli ani niektoré stránky s legitímnym obsahom, a to spôsobilo, že sa znížilo ich hodnotenie SERP.

Potom nasledovala ďalšia aktualizácia Hummingbird, ktorá zvažovala zámery vyhľadávajúcich, zatiaľ čo aktualizácia Pigeon ovplyvnila miestne SEO.

Nie sú to však len hlavné aktualizácie, ktoré je potrebné sledovať. Aktualizácie sú neustály proces ladenia a zmien, ktoré prebiehajú aj 2 krát denne, a toho si musíte  byť vedomí.

Aj keď nie všetky tieto neustále sa vyvíjajúce algoritmy významne ovplyvňujú SERP, je nevyhnutné mať aktuálne informácie o najnovších správach o algoritmoch Google, aby ste mohli zodpovedajúcim spôsobom upraviť svoju stratégiu SEO.

SEO a google

4. Nový obsah, ktorý vytvoríte, potrebuje stále optimalizovať

Neustále vytvárate nový úžasný obsah? To však samo o sebe nestačí.

Ak chcete, aby vaše články prilákali organické výsledky a oslovili vašich ideálnych zákazníkov, potom musíte optimalizovať každý jeden kus.

Aj keď nemožno poprieť, že sociálne siete hrajú veľkú úlohu pri získavaní návštevnosti vašich stránok, vyhľadávače poskytujú oveľa viac. Jeden prieskum ukazuje, že Google má osemkrát vyššiu návštevnosť ako všetky stránky sociálnych médií dokopy a priemerný top blog získava 66,47 % návštevnosti z vyhľadávačov.

Na čo by ste sa mali pri optimalizácii obsahu najviac zamerať?

Okrem kľúčových slov, hodnotenie obsahu pomocou nástroja Semrush SEO WritingAssistant ukázalo, že najvýkonnejšie články mali namerané perfektné skóre pre:

  • SEO
  • Štýl komunikácie (z angl. Tone of Voice)
  • Čitateľnosť
  • Originalitu

Svoj obsah môžete ďalej optimalizovať pomocou:

  • Prelinkovania
  • Riadenia hustoty kľúčových slov a zahrnutia sémanticky súvisiacich kľúčových slov
  • Zamerania sa na technické prvky, ako sú metatagy
  • Pokrytia tém do hĺbky

Teraz prejdime k zámeru vyhľadávania.

5. Zámer vyhľadávania sa môže časom meniť

Zámer ľudí hľadajúcich obsah sa môže v priebehu času meniť, čo výrazne ovplyvňuje umiestnenie vášho webu v SERP.

Vychádzajme z teórie, že zámer vyhľadávania môže byť často sezónny.

Teraz si predstavte, že ste majiteľom hotela.

Je leto, vaša firma prekvitá, pretože ľudia hľadajú miesto, kde by mohli počas dovolenky zostať blízko pláže. Preto prirodzene hľadajú niečo ako „plážový hotel (lokalita).“ S najväčšou pravdepodobnosťou hľadajú miesto na pobyt blízko pláže vo svojom vybranom hoteli.

V zime sa však vaše podnikanie spomalí, pretože ľudia nehľadajú plážové útočisko. Efektívna SEO stratégia zohľadňuje tieto sezónne zmeny v zámere vyhľadávania a prispôsobuje tomu svoj plán. Svoje kľúčové slová môžete zmeniť napríklad na „zimný wellness“ (lokalita) ak je to hotel, ktorý ponúka službu wellness alebo podobnérelevantné slovo.

Je zrejmé, že by ste si urobili nejaký prieskum kľúčových slov, aby ste určili presné frázy, ktoré sa majú použiť. Môžete tak urobiť pomocou rôznych nástrojov, napr. priamo v plánovači Google Ads, pomocou Ubersuggest alebo iných.

Google plánovač kľúčových slov

Plánovač kľúčových slov

Hľadanie kľúčových slov

Kľúčové slová

6. Efektívne SEO zahŕňa tiež platený marketing a iné úsilia

Na SEO by ste nemali myslieť len izolovane.

Efektívne SEO je súčasťou celkovej stratégie navrhnutej na optimalizáciu vašich výsledkov. Keď používate SEO popri platenom marketingu, dosahu a iných snahách, získate vyvážený online marketingový plán, ktorý prináša krátkodobé a dlhodobé výsledky.

Ideálne je využívať SEO popri PPC reklame. A tu je dôvod:

  • SEM (z angl. SearchEngine Marketing – marketing pre vyhľadávače, ktorý zahŕňa viaceré marketingové nástroje, napr. platené odkazy, SEO a PPC reklamu) okamžite zvyšuje vašu návštevnosť prostredníctvom cielených reklám, zatiaľ čo SEO je pomalý proces, ktorého návratnosť trvá až rok.
  • SEO môže zvýšiť efektivitu vašich PPC kampaní zacielením na správne publikum a zvýšením miery prekliknutia.
  • Zlepšením hodnotenia vašich webových stránok na stránkach s výsledkami vyhľadávacích nástrojov (SERP) môžete na svoje stránky priviesť kvalifikovanejšiu návštevnosť.
  • SEO vám môže pomôcť zacieliť sa na používateľov, ktorí sa už zaujímajú o to, čo ponúkate, čo vedie k vyššej miere konverzie.
  • Platené vyhľadávanie a SEO spolupracujú na vytvorení komplexnej online marketingovej stratégie, ktorá vám pomôže dosiahnuť vaše obchodné ciele.
  • SEO vám môže pomôcť vytvoriť kvalitný obsah, ktorý pritiahne pozornosť online. Tento obsah je možné použiť na platené reklamné kampane, výsledkom čoho získate viac potenciálnych zákazníkov a predajov.

7. Efektívne SEO stále prináša výsledky

Na internete môžete nájsť nespočetné množstvo článkov, v ktorých sa uvádza, že „SEO je mŕtve.“ Niektoré z týchto článkov siahajú do roku 2012 a neskôr a všetky hovoria o tom istom.

Môžeme vám však niečo s istotou povedať: Mýlia sa!

SEO je nažive, ale ako všetko ostatné sa neustále mení, takže ak chcete, aby bolo vaše SEO efektívne, musíte na ňom aj naďalej pracovať.

Sme si istí, že SEO stále stojí za to. A nie sme jediní.

Napríklad Search Engine Journal si myslí, že SEO je relevantnejšie ako kedykoľvek predtým.

Potom sú tu však aj marketéri, ktorí na SEO stále nadávajú.

Vezmime si ako príklad IT sektor.

Nedávna správa Deloitte uvádza, že toto odvetvie v posledných rokoch prekvitalo. Čo sa ale týka budúcnosti, vyvíjajúce sa technológie, ako je napríklad  poskytovanie služieb cloudcomputing, posun smerom k hybridnému fungovaniu a potreba budovať udržateľnú budúcnosť sú len niektoré faktory, ktoré dláždia cestu pre ešte svetlejšiu budúcnosť.

Ako si firmy v tomto sektore budujú svoju viditeľnosť? IT sektor sa ako odvetvie, ktoré myslí dopredu, musí pripraviť na rapídne zmeny. A aby svoje ciele dosiahli, neustále investujú do SEO.

Podľa prieskumu TechBehemoths, 80 % opýtaných firiem poznalo nástroje SEO a 67 % zamestnávalo špecializovaného správcu SEO.

Ďalej 89,3 % uviedlo, že v minulom roku vykonali SEO audit, a možno najpresvedčivejším výsledkom zo všetkých je, že 78 % používa SEO pre potenciálnych zákazníkov.

Bez ohľadu na to, v ktorom odvetví sa pohybujete, SEO môže pracovať pre vás, získať vám nových potenciálnych zákazníkov, zlepšiť konverzie a posunúť vaše podnikanie na vyššiu úroveň.

Efektívne SEO stratégie

Záver

Ak ste niekedy premýšľali, či je SEO nepretržitý proces alebo jednorazový projekt, tento článok by vás nemal nechať na pochybách, že ak chcete, aby bolo vaše SEO efektívne, musíte v tom pokračovať.

Pri optimalizácii webovej stránky je potrebné zvážiť veľa faktorov. Aj keď sa potrebné zmeny môžu na jednotlivých stránkach líšiť, kľúčom k úspechu je neustála optimalizácia pre SEO.

Nové trendy a vývoj, meniaci sa zámer vyhľadávania a vyvíjajúce sa algoritmy sú niektoré z hlavných dôvodov, ktoré treba zvážiť pri vývoji efektívnej stratégie SEO.

Ak budete postupovať podľa osvedčených postupov a držať krok s najnovšími trendmi, môžete zvýšiť šance, že vaša stránka bude mať vysoké hodnotenie na stránkach s výsledkami vyhľadávania, čím privediete viac návštevníkov a potenciálnych zákazníkov.

Ak si v oblasti SEO nie ste istí, môžete nás kontaktovať  a radi vám pomôžeme.

Zdroj: https://neilpatel.com/blog/seo-is-never-truly-done/

Pomôžeme?

Vyberte si z našich služieb: