V článku si podrobne opíšeme ako fungujú objednávky v Magento 2. Prejdeme si celý systém od vytvorenia objednávky, cez jej prijatie až po dokončenie a zaslanie zákazníkovi. Ukážeme vám aj viacero možností, akými sa dá objednávka vybaviť.
Ako prvé, po prihlásení, je potrebné prejsť na ponuku Predaje/Sales a kliknúť na Objednávky/Orders.
Následne budete vidieť tabuľku so všetkými prijatými objednávkami.
Kliknite na objednávku, ktorú chcete vybaviť. Potom budete vidieť kompletnú objednávku.
Vpravo hore vidíte viacero možností:
Upraviť/Edit – táto možnosť slúži na upravenie objednávky, ak je to potrebné.
Znovu objednať/Reorder – táto možnosť slúži na vytvorenie rovnakej objednávky.
Odoslať/Ship – možnosť na odoslanie informácií o expedovaní. Budeme sa tomu venovať nižšie.
Faktúra/Invoice – táto možnosť slúži na vytvorenie faktúry, čo vám tiež priblížime nižšie.
Podržať/Hold – objednávku podržíte, kým nenaskladníte tovar alebo pokým to bude chcieť zákazník.
Poslať email/Send email – objednávku odošlete emailom zákazníkovi.
Zrušiť/Cancel – touto možnosťou objednávku zrušíte.
Ďalšie kroky sa budú líšiť v závislosti od spôsobu vybavenia objednávky.
Štandardný postup vybavenia objednávky v Magento 2
Toto je postup, ktorý je štandardne využívaný a zahŕňa 3 stavy objednávky.
Po vytvorení sa objednávka nachádza v stave Nová/Pending.
Aby sa dostala do ďalšieho stavu, musí sa vytvoriť faktúra. Pre vytvorenie faktúry kliknite na možnosť Faktúra/Invoice.
Zobrazí sa vám faktúra, ktorú v pravom dolnom rohu zaškrtnutím kolónky Poslať email zákazníkovi/Send email to the customer odošlete zákazníkovi. Vytvorenie a odoslanie potvrdíte kliknutím na Predložiť faktúru/Submit invoice.
Teraz je už objednávka v stave Spracováva sa/Processing. Ďalším krokom bude odoslanie objednávky.
V tomto kroku informujete zákazníka o vybavení a zaslaní jeho objednávky. Kliknite v pravom hornom rohu na možnosť Odoslať/Ship.
Rovnako ako pri faktúre zaškrtnite možnosť Poslať email zákazníkovi/Send email to the customer v pravom dolnom rohu. Ak chcete zákazníkovi pridať do mailu komentár, zaškrtnite aj možnosť Pridať komentár/Append Comments. Potom už len kliknite na Odoslať zásielku/Send a shipment.
Objednávka je už teraz v konečnom stave Dokončená/Complete.
Platba cez platobnú bránu
Prejsť rovno na stav Spracováva sa/Processing je možné v prípade, že zákazník úspešne vyplatí objednávku cez platobnú bránu.
Potom už len postupujete štandardne ako pri predchádzajúcich možnostiach vybavenia objednávky.
Ak si chcete pozrieť všetky vytvorené faktúry, prejdite na Predaje/Sales, a potom na Faktúry/Invoices.
Tu už vidíte všetky faktúry, ktoré ste vytvorili.
Faktúry je možné vygenerovať len v prípade, že máte túto službu u nás aktivovanú.
Rovnako si viete pozrieť aj odoslané objednávky, kliknutím na Predaje/Sales, a potom na Zásielky/Shipments.
Záver
Poskytli sme vám návod, ako jednoducho spravovať vaše objednávky. Ak by ste potrebovali pomoc, sme tu pre vás.