Ako rozbehnúť responzívnu obsahovú reklamnú kampaň (z angl. Responsive Display Ad Campaigns)
Dostať svoje produkty alebo služby pred to správne publikum je čoraz náročnejšie. Skutočnosť je taká, že väčšina firiem vyžíva najmä digitálne technológie a zvyšuje svoj dosah online, aj prostredníctvom platených reklám.
Ak chcete vyniknúť a upútať viac záujemcov, mali by ste zvážiť spúšťanie responzívnych obsahových reklám.
Ale čo sú to vlastne responzívne reklamy?
Nie je to nič iné, ako vaše typické Google reklamy. Avšak, ak sú vaše reklamy responzívne, sú schopné automaticky upravovať svoju veľkosť, vzhľad a formát tak, aby sa prispôsobili dostupnému reklamnému priestoru v Google Display Network (GDN). Do svojich reklám môžete začleniť aj vizuálne zaujímavé prvky a prilákať tak ešte viac publika.
Najlepšie na týchto reklamách je, že je možné vytvárať ich automaticky pomocou Google´s AI aj nástrojov učenia od Google (machine learning engine) pomocou vašich podkladov.
Ide o rovnaké podklady, ktoré používate pre štandardné alebo inteligentné kampane s obsahovými reklamami. Ak si chcete vytvoriť responzívnu reklamu, stačí vám nahrať:
- 15 obrázkov,
- 5 nadpisov,
- 5 popisov a
- 5 log.
GDN vám automaticky tieto nahraté podklady skombinuje do rôznych kombinácií, tak aby boli vhodné pre každú dostupnú veľkosť.
V článku si ukážeme príklad prostredníctvom webovej stránky PortEko, ako môžu vaše responzívne reklamy vyzerať a ako si ich nastavíte.
Takto vyzerajú vaše nahraté podklady na Google Ads:
Prečo by ste mali využívať responzívne reklamy?
Možno sa pýtate: „Aký je rozdiel?“ „Oplatí sa investovať do ďalších reklám?“
Responzívne obsahové reklamy majú v porovnaní so štandardnými reklamami niekoľko výhod:
1. Dajú sa jednoducho a rýchlo vytvoriť:
Jednou z najväčších výhod takýchto reklám je, že sa dajú vytvárať a spúšťať úplne jednoducho a rýchlo, bez toho, aby ste museli rozmýšľať nad nejakou stratégiou. Stačí len nahrať podklady a Google automaticky optimalizuje vaše reklamy za vás.
2. Majú široký dosah
Vďaka tomu, že sa reklamy automaticky menia podľa požadovaného formátu, a to len použitím vašich podkladov, môžete tak osloviť väčšie množstvo publika. Vaše reklamy sa zmestia na akýkoľvek dostupný reklamný priestor, a teda majú viac príležitostí na zobrazenie sa na rôznych zariadeniach a stránkach.
3. Všestrannosť
Využitím responzívnych obsahových reklám, môžu mať vaše reklamy rôzne tvary a veľkosti. Vaša reklama sa vďaka tomu môže zobraziť na jednej stránke napríklad ako bannerová reklama a na inej ako dynamická textová reklama.
Príklad rôznych veľkostí a formátov, ktoré sa budú zobrazovať:
4. Vysoký stupeň personalizácie
Personalizácia je kľúčom k lepším mieram konverzie (conversion rates). Pomocou responzívnych reklám môžete zobrazovať svojim zákazníkom prispôsobený obsah z informačného kanála (feed) a pridať ho do svojej kampane. Vďaka tomu, sú reklamy tiež kompatibilné s dynamickým remarketingom.
5. Sú cenovo dostupné
Responzívne reklamy sú vynikajúcim riešením pre menšie spoločnosti. Dokážete si ich vytvoriť aj sami, a preto sú cenovo dostupnejšie. Ak si nie ste istí vytváraním takýchto reklám, vždy môžete požiadať o pomoc špecialistov na PPC (z angl. Pay per click – cena za klik) reklamy.
6. Jednoduché vloženie videa do reklám
Najpreferovanejším formátom obsahu pre užívateľov sa stal veľmi rýchlo práve videoobsah. Našťastie je nasadenie videí do responzívnych reklám taktiež veľmi jednoduché.
7. Rôznorodosť
Používatelia sa pri navštevovaní webov môžu stať obeťami „bannerovej slepoty“. Začnú automaticky ignorovať reklamy, ktoré sú rovnaké a už sa im predtým zobrazili. Vďaka responzívnym reklamám sa môžete tomu vyhnúť. Vaše reklamy budú pre publikum stále vzrušujúce. Tak prečo to nevyužiť?
Responzívne reklamy sú často využívané a budeme ich vídať čoraz viac. Práve preto Google povzbudzuje firmy, aby ich začali využívať čo najskôr a osvojili si zručnosti, ako tieto reklamné kampane tvoriť a spúšťať.
Návod na úspešnú responzívnu obsahovú reklamnú kampaň
Keď už viete, aké sú responzívne reklamy všestranné, určite sa chystáte začať s ich tvorbou. Skôr ako začnete, tu je pre vás pár tipov, ako dosiahnuť, aby boli vaše reklamy úspešné.
Vyberajte a optimalizujte svoje obrázky opatrne:
Obrázky zohrávajú obrovskú úlohu pri spúšťaní grafických reklám. Sú skvelým spôsobom, ako upútať pozornosť publika a ako jednoducho odovzdať potrebné informácie.
To je dôvod, prečo je potrebné obrázky vyberať starostlivo a dbať na to, aby boli optimalizované. Je vhodné nahrať aspoň 3 až 5 obrázkov na reklamnú kampaň.
Výber obrázkov: Pri výbere obrázkov do responzívnych reklám je dôležité, aby ste vybrali také, ktoré jasné zobrazujú to, čo inzerujete.
Optimalizácia obrázkov: Pamätajte, že veľkosť vašich obrázkov sa bude pri zobrazovaní reklám zväčšovať alebo zmenšovať v závislosti od reklamného priestoru, v ktorom budú umiestnené. Preto je potrebné optimalizovať svoje obrázky, aby sa jasné zobrazovali vo veľkých aj malých priestoroch.
Obrázkom venujte veľkú pozornosť a pred ich zverejnením v reklame ich otestujte na displejoch rôznych veľkostí. Google umožňuje inzerentom použiť dva pomery strán:
- pre obrázkové podklady na šírku (1:91:1) a
- štvorcoví (1:1).
Aspoň jeden z vašich obrázkov musí mať pomer strán 1:91:1. Na zvyšok môžete použiť ktorýkoľvek z týchto veľkostí.
S logom buďte opatrní
Vaše logo = vaša vizuálna identita. Na upútanie pozornosti máte len niekoľko sekúnd, takže vaše logo musí byť jasné viditeľné, čo môže byť niekedy náročné.
Nahrávanie loga pri responzívnych reklamách je rovnaké ako nahrávanie obrázkov – štvorcové (square) a na šírku (landscape). Škálovanie loga môže byť niekedy nočnou morou. Aby sa vaše logo vždy zobrazovalo správne:
- zvážte jeho úpravu, aby lepšie zapadla do priestoru,
- ak je to možné, orežte časť svojho loga, aby lepšie fungovalo (napríklad akýkoľvek „ruch“ na pozadí vášho návrhu),
- využívajte iba časť loga s ikonami,
- nechajte svojho dizajnéra vytvoriť štvorcovú (square) alebo landscape verziu vášho loga.
Pri vkladaní loga sa nenechajte chytiť do pasce. Jednoduché pridanie bieleho miesta pod logo, kvôli zmene pomeru strán, nie je to pravé riešenie. Možno takto bude vyhovovať požiadavkám, ale po zmenšení bude ťažko čitateľné. Existuje množstvo nástrojov na návrh loga, ktoré vám pomôžu pohrať sa s ním, kým nenájdete možnosti, ktoré budú fungovať.
Vytvorte rôzne variácie vašej reklamy
Pri vytváraní responzívnych reklám máte väčšiu flexibilitu a väčšiu možnosť, ako zapôsobiť na publikum. Môžete využiť rôzne variácie kópií a obrázkov a zistiť, čo funguje najlepšie.
Váš správca responzívnych reklám (ads manager) vám umožňuje meniť:
- krátke nadpisy (short headlines): 25 znakov,
- dlhé nadpisy (long headlines): 90 znakov,
- popisy (descriptions): 90 znakov,
- obchodné meno (business name): 25 znakov,
- rôzne vizuály – obrázky a videá,
- výzvy na akciu (calls-to-action, v skratke CTA).
Kombinácie textov môžu byť dosť zložité – vytvárajte ich múdro
Jednou z výhod pri responzívnych obsahových reklamách je, že ponúkajú viac textových polí, s ktorými môžete pracovať.
Je to síce skvelé, pretože vám to dáva priestor na kreativitu a šírenie vášho odkazu v rôznych formách, je tu jedna výhrada – nie celý text sa zobrazuje spolu.
Ak chcete vytvoriť efektívne grafické reklamy, mali by ste vedieť, ktoré kombinácie textov sa budú spolu zobrazovať. Tu je pre vás niekoľko rád, ktoré vám v tomto smere môžu pomôcť:
Nadpisy sa nikdy nezobrazujú spolu: Keďže nadpisy sa nikdy nedajú zobraziť spolu, je to pre vás jednoduché. Môžete vytvárať rôzne verzie bez obáv z ich opakovania.
Popisy môžu byť zobrazené s oboma typmi nadpisov: Popisy je potrebné považovať za rozšírenie vašich nadpisov. Nikdy sa nezobrazujú bez nadpisu. To znamená, že popisy môžu byť zobrazované s krátkymi aj s dlhými nadpismi. Z tohto dôvodu sa uistite, že ste vytvorili také popisy, aby sa vám text neopakoval.
Nadpisy sa niekedy môžu zobraziť aj bez popisov: Podľa dostupnosti reklamného priestoru, Google Ads môže niekedy zobrazovať nadpisy aj bez popisu. Je dôležité vytvárať nadpisy, ktoré sú dostatočne presvedčivé na získanie pozornosti publika aj bez pomoci popisu, ktorý poskytuje viac informácií. Mali by ste svoje dlhé nadpisy (long headlines) navrhovať tak, aby obsahovali výzvu na akciu.
Dlhé nadpisy a popisy môžu byť skrátené, ak sú príliš dlhé: Vzhľadom na to, že textové polia majú obmedzený počet znakov, váš reklamný text môže byť skrátený, ak prekročíte predpísané limity. Ak chcete zabezpečiť, aby sa text zobrazoval celý, mali by ste si vopred načítať dôležité informácie.
Keď budete vedieť, ktoré kombinácie textových polí sa s väčšou pravdepodobnosťou objavujú spolu, uľahčí vám to optimalizáciu textu v kampaniach s responzívnymi obsahovými reklamami.
Vaša vstupná stránka, by sa mala vždy zhodovať s vašou reklamou
Ak chcete dosiahnuť lepšie konverzie, zaistite, aby sa vaša vstupná stránka zhodovala s vašou reklamou – od kópie, až po výzvu na akciu (CTA), vizuály, farby a tiež všetko ostatné.
Tu je príklad hlavnej stránky po kliknutí na akciu responzívnej reklamy:
Je taká podobná dizajnu reklamy, že keď na ňu prídete, viete že ste na správnom mieste.
Na zabezpečenie zhody vašej reklamnej kampane s vašou vstupnou stránkou je tiež dôležitý výber kľúčových slov. Mali by ste používať zhodné kľúčové slová. Ak tak urobíte, vaši zákazníci budú mať väčšiu istotu a tým si zaistíte, že skôr vykonajú nejakú transakciu.
Hoci robí Google skvelú prácu pri optimalizácii vašich podkladov pre responzívne reklamy a pri zobrazovaní najlepších verzií jednotlivým zákazníkom, vy máte tiež podiel na tom, aká kvalitná bude vaša reklama.
Ak budete využívať tipy, ktoré sme vám vyššie dali, pomôže vám to zabezpečiť, aby sa efektívne zobrazovali vaše grafické reklamy. To vám poskytne vynikajúcu návratnosť výdavkov na reklamu (z angl. return on your ad spend, skrátene ROAS).
Ako nastaviť responzívne obsahové reklamy
Teraz sa dostaneme k vzrušujúcejšej, praktickejšej časti. K nastaveniu vašich responzívnych reklám. Našťastie to nie je nič zložité. Ukážeme vám, ako na to.
11 jednoduchých krokov, ktoré musíte urobiť, aby sa vaša kampaň rozbehla:
- Prihláste sa do svojho Google Ads účtu.
- V navigačnom menu, kliknite na – „Všetky kampane“.
- Vyberte si „Obsahové kampane“ a vyberte si kampaň, do ktorej chcete pridať responzívne obsahové reklamy.
- Kliknite na „Reklamy a rozšírenia“ a potom na možnosť „Reklamy“.
- Kliknite na tlačidlo „Plus“ (+).
- Vyberte „Responzívna obsahová reklama“.
- Vyberte reklamnú skupinu, do ktorej chcete pridať svoje responzívne obsahové reklamy.
- Nahrajte a uložte vizuálne prostriedky (napríklad odkazy na obrázky a videá).
- Vyplňte podrobnosti o vašej reklame (nadpisy, popisy, názov firmy a URL vstupných stránok).
- Pozrite si ukážku najlepších formátov vašich reklám.
- Uložte a spustite reklamu.
Po uložení a spustení reklamy sledujte jej výkonnosť a pravidelne aktualizujte podklady. Uistite sa, že si stále ponechávate najvýkonnejšie prostriedky a postavte ich do konkurencie s novými verziami.
Záver
Grafické reklamy by mali byť neoddeliteľnou súčasťou marketingovej stratégie malých aj veľkých podnikov. Preto ich musíte vedieť dobre vytvárať a používať.
Aj keď sa vo všeobecnosti vytvárajú ľahko, na to aby boli úspešné, je potrebné, aby ich vytvoril niekto, kto sa rozumie do sveta platenej reklamy. Samozrejme, ak v tom nie ste vy dosť zručný, vždy sa môžete obrátiť na profesionálov. S vytvorením a spustením vašej reklamnej kampane vám určite pomôžeme.