V dnešnom hospodárskom prostredí sa webové stránky stávajú silnejším nástrojom než kedykoľvek predtým. Web stránky majú potenciál predávať 24/7 a môžu sa stať stredobodom marketingového úsilia.
Nuž pri dnešnom konkurenčnom boji je veľmi ťažké udržať si svojich zákazníkov a získať nových. Jedným z najdôležitejších faktorov je aj UX.
Pýtate sa čo je UX?
Anglické slovo User Experience sa presne preložiť nedá, no v podstate ide o užívateľský zážitok alebo užívateľskú skúsenosť. Ide hlavne o dizajn webu, o informácie, ktoré obsahuje stránka či sú užitočné, ale aj o to aby váš web, či aplikácia boli maximálne prispôsobená a prehľadná.
Načo sa zameriava User Experience?
User Experience (UX) sa zameriava na porozumenie užívateľov, čo potrebujú, čo si cenia, ich schopnosti, ale aj ich obmedzenia. Zohľadňuje aj obchodné ciele a ciele spoločnosti. UX používa osvedčené postupy na skvalitňovanie interakcie užívateľa, na vnímanie Vášho produktu a na všetky súvisiace služby.
Aké faktory ovplyvňujú UX?
Jadrom UX je zabezpečiť, aby užívatelia našli hodnotu v tom, čo poskytujete pre nich. Peter Morville predstavuje UX ako plást medu.
Ďalej poznamenáva, že informácie musia byť:
- Užitočné: Váš obsah by mal byť originálny a mal by naplniť potreby zákazníkov.
- Úžitkové: web stránka musí byť ľahko ovládateľná.
- Žiaduce: Fotky, identita, značka a ďalšie konštrukčné prvky sú použité na vyvolanie emócií a uznania.
- Prístupné: Obsah musí byť prístupný pre osoby so zdravotným postihnutím.
- Vierohodné: Používatelia musia veriť tomu, čo im poviete.
A teraz ste si povedali, že sú to dobre „hovadiny“. Ak sa nad tým zamyslíte, tak zistíte, že opak je pravdou. Isto sa Vám už stalo, že ste hľadali nejaký produkt na internete a keď ste natrafili na e-shop, tak ste poriadne nič nevedeli nájsť, informácie neboli užitočné a stránka mala strašný dizajn.
A čo ste urobili?
ÁNO, opustili ste tento web.
V ďalšom článku sa dočítate o 10 jednoduchých spôsoboch, ako môžete zlepšiť svoje webové stránky, aby boli viac prospešné a užitočné.