Zvýšte svoje príjmy o 200% pomocou Black Friday kampane

Black Friday kampaň

Ľudia milujú výpredaje a zľavy. Niektorí sledujú vyhliadnuté produkty alebo služby dlhodobo a čakajú, kým sa cena zníži, iní spontánne nakúpia, lebo je to za skvelú akciovú cenu. Počas roka je mnoho príležitostí, kedy môžete ponúkať zľavy, ale tým najvhodnejším časom za posledné roky sa stal už aj v našich končinách známy Black Friday.

Ako vznikol Black Friday?

Prišiel k nám až z Ameriky. Deň vďakyvzdania sa v Amerike slávy štvrtý štvrtok v novembri a považuje sa za začiatok nákupnej vianočnej sezóny. V minulosti sa v tento deň začínali konať aj vianočné sprievody, keďže Vianoce už boli za rohom. Samozrejme, mnohí si chceli predĺžiť vianočnú sezónu, ale nikto nechcel začať ako prvý s vianočnou reklamou pred Dňom vďakyvzdania a porušiť tak tradíciu. Preto sa začalo s výpredajmi až nasledujúci deň, a teda v piatok.
Pojem Black Friday – Čierny piatok sa začal bežne používať až v 60-tych rokoch minulého storočia, kedy policajti z Philadelphie, museli pracovať 12 hodinové smeny v otrasnej premávke, pretože návštevníci sa hrnuli do mesta, aby začali svoje sviatočné nákupy.

Plánovanie Black Friday

Black Friday je marketingový spôsob, akým firmy propagujú ponuky na čierny piatok. Zvyčajne to zahŕňa propagáciu cez sociálne médiá, časovo obmedzené predaje a kampane email marketingu, či celkovo digitálneho marketingu.

Konkurencia medzi sviatočnými nákupcami je silnejšia ako kedykoľvek predtým. Naplánujte si marketingovú stratégiu Black Friday, ktorú si vaše publikum zamiluje a zvýšte si mieru konverzií.

Neviete kde začať? Kampane Black Friday sú jednou z najrýchlejších ciest ako nakopnúť svoje príjmy.

Reklamné kampane Black Friday sú pre zákazníkov veľmi lákavé. Počas výpredajov dokážu minúť viac ako obvykle. Pomocou takejto reklamnej kampane, môžete prilákať nakupujúcich a zvýšiť tak svoje výnosy. Ukážeme vám ako na to.

Top 15 tipov na Black Friday reklamnú kampaň

Nasledujte tieto jednoduché, ale silné stratégie na vytvorenie úspešnej Black Friday kampane.

1. Vytvárajte jednoduché výpredajové reklamy

Ako by ľudia od vás mohli nakúpiť, ak nevedia čo ponúkate?

Ak sa zameriavate na Black Friday kampaň, robte svoje ponuky jednoduché a čisté a vytvorte tak efektívnu reklamu. Tu je príklad, ako to môže vyzerať:

Jednoduchý reklamný banner

Odporúčame, aby bola vaša reklama jednoduchá a poukazovala na to, čo ponúkate. Je dôležité, aby bola písaná jednoduchým jazykom, čo pritiahne záujem a pozornosť nakupujúcich práve na vašu reklamnú kampaň.

Ako zaistiť, aby bola vaša Black Friday reklamná kampaň atraktívna?

  • pri spojení Black Friday používajte veľké formáty písma, také čo určite pritiahnu pozornosť,
  • urobte vašu reklamu jednoduchú na porozumenie,
  • na upútanie pozornosti využívajte výrazné vizuálne prvky a animácie.

Atraktívná reklamná kampaň

2. Určite si, na ktorých platformách chcete spúšťať tieto kampane

Najlepšou stratégiou je preskúmať rôzne platformy a zistiť, ktoré sú populárne na vytváranie vašich Black Friday reklám, predtým ako miniete svoj čas, peniaze a úsilie. Týmto spôsobom vytvoríte reklamy na platformách podľa toho, na aký typ publika sa zameriavate. Môžete tiež využiť rôzne marketingové stratégie a jedinečné funkcie, ktoré vám vybraná platforma ponúka.

Tu je pár tipov pre ľahšie rozhodovanie:

  • Chcete mať vizuálne pútavú Black Friday reklamu? Potom využite sociálne média, ako napríklad Instagram alebo TikTok. Môže to byť vhodné najmä pre obchody s oblečením alebo jedlom.
  • Chcete prilákať publikum pútavým textom? Využite platformy ako Twitter alebo LinkedIn, vhodné napríklad pre magazíny, digitálne agentúry ponúkajúce SEO, či iné podniky ponúkajúce služby zameriavané na textové reklamy.
  • Chcete sa zamerať na oboje? Využite na to sociálne média, ako napríklad Facebook. Je vhodný pre väčšinu e-shopov, od malých podnikateľských značiek po svetové obchodné podniky. Nezabudnite propagovať Black Friday reklamu vytvorením reklamnej kampane a získajte viac zákazníkov.
  • Chcete zaujať nedočkavé publikum? Zdieľajte krátke náhľady na prichádzajúce ponuky a povedzte zákazníkom čo môžu očakávať na Black Friday. Nadchnite ich vašimi veľkými zľavami, ktoré ste si pre nich prichystali, napríklad cez Google Store.

Váš marketingový budget by mal byť tiež dôležitý pri výbere, na ktorú platformu budete publikovať svoje reklamné kampane.

Odporúčame porovnať si ceny všetkých sociálnych médií a reklamných platforiem. Takto zistíte, koľko peňazí budete potrebovať na dosiahnutie podobného výsledku na rôznych platformách.

Nie všetky výsledky je možné opakovať, ale dá vám to približnú predstavu, ktorá platforma vám prinesie najväčšie výnosy.

3. Rozšírte svoj Black Friday email marketingový zoznam

Váš zoznam e-mailov je jedným z dôležitejších nástrojov pre marketing. Použite ho na zacielenie zákazníkov, ktorí majú najväčší záujem o vaše Black Friday akcie.

Začnite vytvorením špeciálneho e-mail marketingového zoznamu na Black Friday a vytvorte si e-mailový registračný formulár.

Umiestnite formulár strategicky na svoju webovú stránku, napríklad do kontextového okna na domovskej stránke. Môžete si dokonca vytvoriť vstupnú stránku venovanú vašej ponuke Black Friday. Pridaním pútavej výzvy na akciu, môžete premeniť registrácie na nových zákazníkov.

Pozornosť svojich odberateľov môžete upútať uvedením krstných mien do predmetu emailu.

4. Využite SMS marketing

Oslovte potenciálnych zákazníkov priamo na ich telefónoch. SMS marketing môže výrazne zmeniť vaše marketingové kampane počas Black Friday.
Je to preto, že SMS kampane majú vysokú mieru otvorenia a takmer okamžitú otváraciu dobu. V skutočnosti sa väčšina textov prečíta do troch minút po doručení.
Použite SMS na pripomenutie zákazníkov o akciách Black Friday a zdieľajte zľavové kódy.

SMS marketing

5. Zapojte nakupujúcich pomocou QR  kódov

QR kódy sú skvelým spôsobom, ako obohatiť zážitok z nakupovania v rámci Black Friday. Zvážte ich pridanie do vašej marketingovej stratégie Black Friday.

Použite QR kódy na prepojenie online a offline priestorov. Umiestnite QR kódy okolo svojho kamenného obchodu a nasmerujte zákazníkov do vášho online obchodu.

QR kódy vám tiež môžu pomôcť zaujať zákazníkov ďalšími výhodami. Požiadajte zákazníkov, aby naskenovali QR kód a prihlásili sa na odber darčekov na Black Friday. Pošlite digitálne QR kódy, aby ste si uľahčili uplatnenie darčekových kariet Black Friday.

QR kód

6. Začnite skoro pre viac benefitov

Nečakajte na poslednú chvíľu, aby ste uverejnili vašu Black Friday reklamu. Poplatky za reklamné kampane môžu byť počas sviatkov vyššie, a tak odporúčame, aby ste svoju marketingovú hru rozohrali včas.

Pár tipov, prečo je to lepšie:

  • vašu reklamnú kampaň môžete spustiť skôr ako konkurencia, kým ešte podobné produkty neponúkajú vo zvýhodnených cenách,
  • ušetríte peniaze za reklamu, ešte kým je relatívne lacnejšia,
  • môžete prilákať pozornosť publika pred uvedením ponuky a zvýšiť tak svoje výnosy.

Ako začať včas?

Najprv si naplánujte, čo by vaša Black Friday reklama mala obsahovať vzhľadom na publikum. Analyzujte publikum na upresnenie vášho plánu.

Využívajte slovíčka ako „čoskoro“, „onedlho“, „zostaňte naladení“ na vytvorenie vzrušenia a záujmu. Tu je nevyhnutný prieskum publika. Ak ste predtým využívali A/B testovanie s vašimi predchádzajúcimi zákazníkmi, máte potrebné údaje pre výber vhodných slov.

Nakoniec si zvoľte vhodný čas na uverejnenie. Začnite svoju Black Friday kampaň o pár dní skôr,  a tak predbehnite vašu konkurenciu a získajte pozornosť väčšieho publika.

Väčšina obchodníkov spúšťa svoje reklamné kampane týždeň pred Black Friday. Avšak, my odporúčame začať vašu kampaň prvý novembrový týždeň.

7. Ziskujte počas CyberMonday

„BFCM“ je populárny termín počas Black Friday sezóny. Black Friday CyberMonday označuje čas medzi dvoma dňami, kedy väčšina elektronických obchodov ponúka masívne zľavy.

Táto stratégia funguje, pretože zákazníci sú už naladení na nákupný mód a prijímanie kombinovaných reklám môže zvýšiť záujem o e-shopy.

Pár tipov pri vytváraní BFCM reklamy:

  • rozžiarte nápisy Black Friday a CyberMondayvo vašej reklame,
  • dbajte na jednoduchosť reklamy, neprežeňte to veľkým množstvom obsahu a farbami,
  • je vaša reklama jednoznačná? Ponúkate zľavy, výpredaje, bezplatné skúšobné verzie,…?

8. Porozumejte vášmu publiku

Môžete vytvoriť najlepšiu Black Friday reklamu, ak však nie je vhodná pre vaše publikum, nebude to veľmi užitočné.

Myslite na toto: Nechcete niekomu ukazovať reklamu na bicykle, ak cestuje výhradne autom.

Údaje ukazujú, že najväčšia demografická skupina (ľudia narodení v rokoch 1980-2000), míňajú najviac peňazí na Black Friday výpredaje. Mohlo by byť efektívnejšie zamerať sa pri predaji vašich produktov počas Black Friady sezóny na túto demografickú skupinu, ak je to relevantné k vášmu typu obchodu.

Facebook štatistika

 

Tu je pár tipov, ktoré vám pomôžu porozumieť vášmu publiku a vytvoriť pôsobivú reklamu:

  • Získajte špecifické údaje o vašich cieľových zákazníkoch. Čo majú a nemajú radi? Čo priťahuje ich pozornosť?
  • Vytvorte si vlastnú „Personu“, aby ste získali kompletný obraz o vašich zákazníkoch. Nápomocný môže byť nástroj HubSpot´s Make My Persona.
  • Získajte priamy feedback od zákazníkov prostredníctvom prieskumov a dotazníkov. Je to jednoduché a efektívne.
  • Experimentujte s rôznymi slovami a formulkami, aby ste zistili, ktoré najviac fungujú u vášho publika. Môžete tiež vyskúšať niečo úplne iné ako obvykle, aby ste videli, či to u vašich zákazníkov funguje.
  • Vyskúšajte A/B testovanie grafikou, obrázkami a nadpismi. A/B testovanie vám prinesie živý feedback, ktoré stratégie fungujú, a ktoré naopak nie. Tiež vám to pomôže zistiť, v ktorých oblastiach vaša reklama chýba a ako to môžete napraviť.

9. Zacieľte vaše reklamné kampane

Teraz už poznáte vaše publikum, je čas zistiť, či sú vaše reklamné kampane Black Friday správne zacielené.

Platformy sociálnych médií, ako Facebook, môžu byť v tomto veľmi nápomocné. Napríklad, Facebook ponúka široké rozhranie zacielenia na zákazníkov, takže sa môžete skutočne zamerať na publikum, na ktoré potrebujete.

Vytvorte si špecifické reklamné kampane, ktoré oslovia kupujúcich z vášho okolia. To vám zaistí, aby ste oslovili tých správnych ľudí, bez zbytočného míňania peňazí.

10. Ponúknite možnosti na obnovenie opustených košíkov

Ľudia často navštívia váš internetový obchod, vyhľadajú si produkty, možno si ich pridajú do košíka, ale odídu bez nákupu? Prieskum ukazuje, že e-shopy strácajú každý rok 18 biliónov dolárov kvôli opusteným košíkom.

Môžete ponúkať možnosti na obnovenie opustených košíkov. Tu vám ponúkame návod:

Dôležité je porozumenie a zmena

Najprv je potrebné pochopiť, prečo ľudia opúšťajú váš obchod uprostred nákupného procesu. Je to napríklad kvôli poplatkom za dopravu? Ak áno, môžete ponúknuť zľavnenú dopravu alebo dopravu zdarma počas Black Friday kampane?

Ponúkajte lepšie zľavy

Niekedy si zákazníci chcú zakúpiť daný produkt, ale najskôr si porovnajú ponuky u konkurencii alebo jednoducho čakajú na zľavy. Ako majiteľ e-shopu, to môžete využiť vo svoj prospech a ponúknuť zákazníkom Black Friday zľavy a iné špeciálne ponuky.

Príklad nastavenia pravidla pre opustený košík:

Opustený košík

E-maily ako tento, slúžia na 3 hlavné účely:

  • Pripomínajú zákazníkom, aby dokončili svoju objednávku, ak na ňu zabudli.
  • Vytvárajú pocity dôvery a lojality, pretože posielate cielené ponuky priamo do ich e-mailovej schránky.
  • Poskytujú vám výhodu oproti konkurentom, ktorí takéto ponuky nevytvárajú.

11. Nalákajte zákazníkov na vernostný program

Premeňte počas Black Friday svojich zákazníkov na verných zákazníkov. Spustite vernostný program, aby ste si udržali svoje podnikanie po celý rok.

Ponúkajte exkluzívne zľavy alebo bezplatné darčeky. To ich povzbudí, aby pokračovali v nakupovaní. Vernostný program vám tiež pomôže zaujať zákazníkov aj po skončení výpredajov.

Vernostné programy presahujú rámec zliav. Umožňujú vám vytvoriť si hlbšie, personalizovanejšie puto s vašimi zákazníkmi.

12. Zdieľajte darčekového sprievodcu počas Black Friday

Mnoho zákazníkov využíva úspory na čierny piatok, aby začali nakupovať darčeky na sviatky. Prilákajte ich do svojich marketingových kampaní na čierny piatok pomocou špeciálneho darčekového sprievodcu. Ukážte svoje najobľúbenejšie produkty a najväčšie zľavy.

13. Spustite Black Firday kampaň s kreditom v obchode

Namiesto zlacňovania svojich produktov poskytnite svojim zákazníkom bonusový kredit, aby ho mohli minúť na viac vecí, ktoré si z vášho obchodu zamilujú.

Ponúkanie kreditu podporuje krížový predaj iných produktov. Vaši zákazníci budú potešení možnosťou získať niečo viac za menej.

Kampaň s kreditom

14. Usporiadajte súťaž

Vybudujte si stratégiu Black Friday okolo svojej komunity pomocou súťaže. Rozdávajte ceny, aby záujem zostal pri vás, tým pádom sa aj vaša Black Friday kampaň bude stále stredobodom pozornosti.

15. Nezabúdajte na základnú optimalizáciu reklamných kampaní

Obchodníci majú niekedy tendenciu prehliadať základné stratégie optimalizácie reklamných kampaní, v snahe vytvoriť vysoko efektívne reklamy. Nebuďte jedným z nich.

Aby ste si boli istí, že dosiahnete čo najlepšie výsledky z vašej Black Friday reklamy, majte na pamäti tieto veci:

  • Budget: Aký je váš budget na reklamnú kampaň Black Friday? Ako ho efektívne rozložiť a distribuovať Black Friday kampaň prostredníctvom rôznych reklám a sociálnych platforiem?
  • Reklama: Je vaša reklama jednoznačná a jednoduchá na porozumenie? Dva krát meraj a raz rež – skontrolujte si pravopisné a gramatické chyby.
  • Funkcie platformy: Využívate všetky relevantné marketingové funkcie, ktoré vám vybraná platforma ponúka? Používate napríklad nástroje na správne zacielenia na Facebooku? Je vaša reklamná kampaň na Instagrame vizuálne príťažlivá?
  • Limity platformy: Buďte opatrní pri limitoch na platformách, ako napríklad počet slov, počet viditeľných znakov, zobrazenie obrázka a pozícia strany. Ak to všetko nie je urobené správne, môže vám to narobiť neporiadok vo vašej reklame.

Príklad, ako by mohla vyzerať vaša reklama na Facebooku:

Príklad reklamy na facebooku

Zhrnutie

Reklamná kampaň Black Friday môže byť obrovská príležitosť na prilákanie zákazníkov, budovanie vašej značky a zvýšenie výnosov.

Na prvý pohľad sa to môže zdať zastrašujúce, vzhľadom na veľkosť udalosti, akou Black Friday pre obchodníkov je, ale veríme, že tipy uvedené v našom článku vám pomôžu vytvoriť si efektívnu stratégiu a získať pozornosť publika pre váš e-shop.

Zdroj: https://neilpatel.com/blog/black-friday-ad-campaigns

Nové zdroje:
https://www.brevo.com/blog/black-friday-marketing/
https://www.dictionary.com/e/black-friday/