Nie je vhodnejší čas na zvýšenie svojho predaja, ako počas obdobia Black Friday.
Vysoký dopyt zákazníkov zodpovedá zvýšenému predajnému a marketingovému úsiliu podnikov, od uvedenia produktov na trh, až po propagácie celých predajní.
Neviete kde začať? Kampane Black Friday sú jednou z najrýchlejších ciest ako nakopnúť svoje príjmy.
Reklamné kampane Black Friday sú pre zákazníkov veľmi lákavé. Počas výpredajov dokážu minúť viac ako obvykle. Pomocou takejto reklamnej kampane, môžete prilákať nakupujúcich a zvýšiť tak svoje výnosy. Ukážeme vám ako na to.
Top 8 tipov na Black Friday reklamnú kampaň
Nasledujte tieto jednoduché, ale silné stratégie na vytvorenie úspešnej Black Friday kampane.
1. Vytvárajte jednoduché výpredajové reklamy
Ako by ľudia od vás mohli nakúpiť, ak nevedia čo ponúkate?
Ak sa zameriavate na Black Friday kampaň, robte svoje ponuky jednoduché a čisté a vytvorte tak efektívnu reklamu. Tu je príklad, ako to môže vyzerať:
Odporúčame, aby bola vaša reklama jednoduchá a poukazovala na to, čo ponúkate. Je dôležité, aby bola písaná jednoduchým jazykom, čo pritiahne záujem a pozornosť nakupujúcich práve na vašu reklamnú kampaň.
Ako zaistiť, aby bola vaša Black Friday reklamná kampaň atraktívna?
- pri spojení Black Friday používajte veľké formáty písma, také čo určite pritiahnu pozornosť,
- urobte vašu reklamu jednoduchú na porozumenie,
- na upútanie pozornosti využívajte výrazné vizuálne prvky a animácie.
2. Určite si, na ktorých platformách chcete spúšťať tieto kampane
Najlepšou stratégiou je preskúmať rôzne platformy a zistiť, ktoré sú populárne na vytváranie vašich Black Friday reklám, predtým ako miniete svoj čas, peniaze a úsilie. Týmto spôsobom vytvoríte reklamy na platformách podľa toho, na aký typ publika sa zameriavate. Môžete tiež využiť rôzne marketingové stratégie a jedinečné funkcie, ktoré vám vybraná platforma ponúka.
Tu je pár tipov pre ľahšie rozhodovanie:
- Chcete mať vizuálne pútavú Black Friday reklamu? Potom využite sociálne média, ako napríklad Instagram. Môže to byť vhodné najmä pre obchody s oblečením alebo jedlom.
- Chcete prilákať publikum pútavým textom? Využite platformy ako Twitter alebo LinkedIn, vhodné napríklad pre magazíny, SEO, služby alebo iný biznis zameriavaný na textové reklamy.
- Chcete sa zamerať na oboje? Využite na to sociálne média, ako napríklad Facebook. Je vhodný pre väčšinu e-shopov, od malých podnikateľských značiek po svetové obchodné podniky.
Váš marketingový budget by mal byť tiež dôležitý pri výbere, na ktorú platformu budete publikovať svoje reklamné kampane.
Odporúčame porovnať si ceny všetkých sociálnych médií a reklamných platforiem. Takto zistíte, koľko peňazí budete potrebovať na dosiahnutie podobného výsledku na rôznych platformách.
Nie všetky výsledky je možné opakovať, ale dá vám to približnú predstavu, ktorá platforma vám prinesie najväčšie výnosy.
3. Začnite skoro pre viac benefitov
Nečakajte na poslednú chvíľu, aby ste uverejnili vašu Black Friday reklamu. Poplatky za reklamné kampane môžu byť počas sviatkov vyššie, a tak odporúčame, aby ste svoju marketingovú hru rozohrali včas.
Pár tipov, prečo je to lepšie:
- vašu reklamnú kampaň môžete spustiť skôr ako konkurencia, kým ešte podobné produkty neponúkajú vo zvýhodnených cenách,
- ušetríte peniaze za reklamu, ešte kým je relatívne lacnejšia,
- môžete prilákať pozornosť publika pred uvedením ponuky a zvýšiť tak svoje výnosy.
Ako začať včas?
Najprv si naplánujte, čo by vaša Black Friday reklama mala obsahovať vzhľadom na publikum. Analyzujte publikum na upresnenie vášho plánu.
Využívajte slovíčka ako „čoskoro“, „onedlho“, „zostaňte naladení“ na vytvorenie vzrušenia a záujmu. Tu je nevyhnutný prieskum publika. Ak ste predtým využívali A/B testovanie s vašimi predchádzajúcimi zákazníkmi, máte potrebné údaje pre výber vhodných slov.
Nakoniec si zvoľte vhodný čas na uverejnenie. Začnite svoju Black Friday kampaň o pár dní skôr, a tak predbehnite vašu konkurenciu a získajte pozornosť väčšieho publika.
Väčšina obchodníkov spúšťa svoje reklamné kampane týždeň pred Black Friday. Avšak, my odporúčame začať vašu kampaň prvý novembrový týždeň.
4. Ziskujte počas CyberMonday
„BFCM“ je populárny termín počas Black Friday sezóny. Black Friday CyberMonday označuje čas medzi dvoma dňami, kedy väčšina elektronických obchodov ponúka masívne zľavy.
Táto stratégia funguje, pretože zákazníci sú už naladení na nákupný mód a prijímanie kombinovaných reklám môže zvýšiť záujem o e-shopy.
Pár tipov pri vytváraní BFCM reklamy:
- rozžiarte nápisy Black Friday a CyberMondayvo vašej reklame,
- dbajte na jednoduchosť reklamy, neprežeňte to veľkým množstvom obsahu a farbami,
- je vaša reklama jednoznačná? Ponúkate zľavy, výpredaje, bezplatné skúšobné verzie,…?
5. Porozumejte vášmu publiku
Môžete vytvoriť najlepšiu Black Friday reklamu, ak však nie je vhodná pre vaše publikum, nebude to veľmi užitočné.
Myslite na toto: Nechcete niekomu ukazovať reklamu na bicykle, ak cestuje výhradne autom.
Údaje ukazujú, že najväčšia demografická skupina (ľudia narodení v rokoch 1980-2000), míňajú najviac peňazí na Black Friday výpredaje. Mohlo by byť efektívnejšie zamerať sa pri predaji vašich produktov počas Black Friady sezóny na túto demografickú skupinu, ak je to relevantné k vášmu typu obchodu.
Tu je pár tipov, ktoré vám pomôžu porozumieť vášmu publiku a vytvoriť pôsobivú reklamu:
- Získajte špecifické údaje o vašich cieľových zákazníkoch. Čo majú a nemajú radi? Čo priťahuje ich pozornosť?
- Vytvorte si vlastnú „Personu“, aby ste získali kompletný obraz o vašich zákazníkoch. Nápomocný môže byť nástroj HubSpot´s Make My Persona.
- Získajte priamy feedback od zákazníkov prostredníctvom prieskumov a dotazníkov. Je to jednoduché a efektívne.
- Experimentujte s rôznymi slovami a formulkami, aby ste zistili, ktoré najviac fungujú u vášho publika. Môžete tiež vyskúšať niečo úplne iné ako obvykle, aby ste videli, či to u vašich zákazníkov funguje.
- Vyskúšajte A/B testovanie grafikou, obrázkami a nadpismi. A/B testovanie vám prinesie živý feedback, ktoré stratégie fungujú, a ktoré naopak nie. Tiež vám to pomôže zistiť, v ktorých oblastiach vaša reklama chýba a ako to môžete napraviť.
6. Zacieľte vaše reklamné kampane
Teraz už poznáte vaše publikum, je čas zistiť, či sú vaše reklamné kampane Black Friday správne zacielené.
Platformy sociálnych médií, ako Facebook, môžu byť v tomto veľmi nápomocné. Napríklad, Facebook ponúka široké rozhranie zacielenia na zákazníkov, takže sa môžete skutočne zamerať na publikum, na ktoré potrebujete.
Vytvorte si špecifické reklamné kampane, ktoré oslovia kupujúcich z vášho okolia. To vám zaistí, aby ste oslovili tých správnych ľudí, bez zbytočného míňania peňazí.
7. Ponúknite možnosti na obnovenie opustených košíkov
Ľudia často navštívia váš internetový obchod, vyhľadajú si produkty, možno si ich pridajú do košíka, ale odídu bez nákupu? Prieskum ukazuje, že e-shopy strácajú každý rok 18 biliónov dolárov kvôli opusteným košíkom.
Môžete ponúkať možnosti na obnovenie opustených košíkov. Tu vám ponúkame návod:
Dôležité je porozumenie a zmena
Najprv je potrebné pochopiť, prečo ľudia opúšťajú váš obchod uprostred nákupného procesu. Je to napríklad kvôli poplatkom za dopravu? Ak áno, môžete ponúknuť zľavnenú dopravu alebo dopravu zdarma počas Black Friday kampane?
Ponúkajte lepšie zľavy
Niekedy si zákazníci chcú zakúpiť daný produkt, ale najskôr si porovnajú ponuky u konkurencii alebo jednoducho čakajú na zľavy. Ako majiteľ e-shopu, to môžete využiť vo svoj prospech a ponúknuť zákazníkom Black Friday zľavy a iné špeciálne ponuky.
Príklad nastavenia pravidla pre opustený košík:
E-maily ako tento, slúžia na 3 hlavné účely:
- Pripomínajú zákazníkom, aby dokončili svoju objednávku, ak na ňu zabudli.
- Vytvárajú pocity dôvery a lojality, pretože posielate cielené ponuky priamo do ich e-mailovej schránky.
- Poskytujú vám výhodu oproti konkurentom, ktorí takéto ponuky nevytvárajú.
8. Nezabúdajte na základnú optimalizáciu reklamných kampaní
Obchodníci majú niekedy tendenciu prehliadať základné stratégie optimalizácie reklamných kampaní, v snahe vytvoriť vysoko efektívne reklamy. Nebuďte jedným z nich.
Aby ste si boli istí, že dosiahnete čo najlepšie výsledky z vašej Black Friday reklamy, majte na pamäti tieto veci:
- Budget: Aký je váš budget na reklamnú kampaň Black Friday? Ako ho efektívne rozložiť a distribuovať Black Friday kampaň prostredníctvom rôznych reklám a sociálnych platforiem?
- Reklama: Je vaša reklama jednoznačná a jednoduchá na porozumenie? Dva krát meraj a raz rež – skontrolujte si pravopisné a gramatické chyby.
- Funkcie platformy: Využívate všetky relevantné marketingové funkcie, ktoré vám vybraná platforma ponúka? Používate napríklad nástroje na správne zacielenia na Facebooku? Je vaša reklamná kampaň na Instagrame vizuálne príťažlivá?
- Limity platformy: Buďte opatrní pri limitoch na platformách, ako napríklad počet slov, počet viditeľných znakov, zobrazenie obrázka a pozícia strany. Ak to všetko nie je urobené správne, môže vám to narobiť neporiadok vo vašej reklame.
Príklad, ako by mohla vyzerať vaša reklama na Facebooku:
Zhrnutie
Reklamná kampaň Black Friday môže byť obrovská príležitosť na prilákanie zákazníkov, budovanie vašej značky a zvýšenie výnosov.
Na prvý pohľad sa to môže zdať zastrašujúce, vzhľadom na veľkosť udalosti, akou Black Friday pre obchodníkov je, ale veríme, že tipy uvedené v našom článku vám pomôžu vytvoriť si efektívnu stratégiu a získať pozornosť publika pre váš e-shop.