Každý kto chce získať nových zákazníkov a rozbehnúť svoj biznis si kladie tú istú otázku. Spustiť reklamu na Google Ads alebo na Facebook-u?
Výber medzi nimi sa môže zdať ťažký, ale oba sú výborné nástroje, ktoré môžu viesť k úspechu vašej firmy. Rozhodujúcim faktorom je pochopenie cieľovej skupiny a toho, ako sa správajú online. Či už sa rozhodnete pre Google Ads, ktorý vám umožňuje zobraziť sa v okamihu, keď sú ľudia v štádiu hľadania alebo pre Facebook, ktorý vám poskytuje priestor osloviť ľudí na základe ich záujmov a správania sa. Oba nástroje majú potenciál posunúť váš biznis vpred.
Google Ads
Google navštevuje denne miliarda ľudí. Z vlastnej skúsenosti viete, že keď niečo chcete nájsť, kúpiť, zistiť, či preveriť, hľadáte to v Google. Buďte toho súčasťou aj vy a vytvorte si reklamu, ktorá sa bude ľuďom zobrazovať pri hľadaní témy súvisiacej s tým, čo ponúkate.
Google Ads funguje na báze kľúčových slov. To znamená, že reklama sa zobrazuje len na určité slová, ktoré si nastavíte ako kľúčové. Samozrejme slová by mali byť relevantné k tomu, čo ponúkate. Správnym nastavením kľúčových slov môžete dosiahnuť úspešnosť reklám a následné zvýšenie predaja svojich produktov alebo služieb.
Správne kľúčové slová si môžete vybrať pomocou Plánovača kľúčových slov. Zadáte frázu alebo slovo, na ktoré sa chcete zamerať a zobrazia sa vám súvisiace slová, ktoré sa vyhľadávajú podľa relevancie.
Okrem toho máte k dispozícii aj ďalšie údaje:
Priemerný počet vyhľadávania za mesiac – je to počet vyhľadávaní pre dané kľúčové slovo a súvisiacej varianty. Tiež zohľadňuje umiestnenie a nastavenia vo Vyhľadávacej sieti, ktoré ste zvolili. Podľa toho môžete zhodnotiť ako sa mení popularita zadaných slov v priebehu roka alebo dlhšieho obdobia.
Zmena za tri mesiace – porovnáva údaje z posledného mesiaca s údajmi z predchádzajúcich dvoch mesiacov. Napríklad, ak je aktuálny mesiac júl, údaje z júla sa porovnávajú s údajmi z mája, aby ste zistili zmeny v objeme vyhľadávania za posledné tri mesiace.
Medziročná zmena – Porovná mesačný objem vyhľadávania posledného mesiaca s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka
Konkurencia – vyjadruje úroveň konkurencieschopnosti umiestnenia reklamy pre kľúčové slovo vo Vyhľadávacej sieti. Úroveň konkurencie môže byť (nízka, stredná, vysoká) závisí od toho, koľko inzerentov ponúka ceny za jednotlivé kľúčové slová v pomere ku všetkým kľúčovým slovám na Googli. Ak nemáme k dispozícii dostatok údajov, zobrazí sa vám pomlčka (–).
Podiel zobrazení reklamy – je podiel počtu získaných zobrazení a celkového počtu vyhľadávaní v zacielenej polohe a sieti. Ak nemáme k dispozícii dostatok údajov, zobrazí sa pomlčka (–).
Ponuka pre hornú časť stránky (spodná časť rozsahu) – zobrazuje nižší rozsah cien, ktoré inzerenti v minulosti zaplatili pre túto časť
Ponuka pre hornú časť stránky (horná časť rozsahu) – – zobrazuje vyšší rozsah cien, ktoré inzerenti v minulosti zaplatili pre túto časť
Stav účtu – zobrazuje, či sa kľúčové slovo nachádza vo vašom pláne alebo účte, prípadne či ide vo vašom pláne o vylučujúce kľúčové slovo.
Priemerná pozícia v organickom vyhľadávaní –vyjadruje hodnotenie záznamov z vášho webu v porovnaní so záznamami z iných webov. Pre toto zobrazenie je potrebné propjenie Google Adss Google Search Console
Konkurencia (indexovaná hodnota) – zobrazuje mieru konkurencieschopnosti umiestnenia reklamy pre kľúčové slovo. Ak nemáme k dispozícii dostatok údajov, zobrazí sa pomlčka (–).
Najviac používané typy reklamných kampaní v Google Ads:
- Hľadať– textová reklama, ktorá sa zobrazuje len vo vyhľadávacej sieti Google na základe kľúčových slov. Keď používateľ vyhľadá na Google niečo, čo sa zhoduje s vašimi kľúčovými slovami, vaša reklama sa zobrazí ako sponzorovaný výsledok. Týmto spôsobom môžete osloviť potenciálnych zákazníkov, keď hľadajú produkty alebo služby, ktoré ponúkate.
- výkon kampaň – umožňuje kombinovať rôzne formáty reklám, ako sú textové, obrázkové, video reklamy a ďalšie, a zobrazovať ich na viacerých platformách Google Reklamy sa zobrazujú vo všetkých kanáloch Google ako sú Vyhľadávacia sieť, Obsahová sieť, YouTube, Kanál Objaviť, Gmail a Mapy. Cieľom tejto kampane je maximalizovať výkon reklamy a zabezpečiť čo najlepší návratnosť investícií
- Obsahová– reklama sa zobrazuje na iných webstránkach alebo aplikáciách, ktorých obsah súvisí s vašimi kľúčovými slovami. Hlavným účelom je zvyšovať povedomie o značke, prilákať nových zákazníkov a zvýšiť návštevnosť na webovej stránke. Reklamy sa môžu zobrazovať vo forme bannerov, obrázkových alebo textových reklám.
- Videoreklama– video reklama, ktorá sa zobrazuje na Youtube a v obsahovej sieti Google. Účelom kampane videoreklamy je zvyšovať povedomie o značke, angažovať publikum a prilákať nových zákazníkov pomocou vizuálneho obsahu. Reklamy sa môžu zobrazovať pred, počas alebo po prehrávaní videí na YouTube, ako aj na webových stránkach a aplikáciách v rámci obsahovej siete Google.
- Remarketing– pomocou remarketingu sa vaše reklamy zobrazujú ľuďom, ktorí už predtým navštívili vašu stránku. Takto môžete získať späť stratených zákazníkov.
- Nákupy– reklamy sú založené na elektronickom obchode. Reklamy umožňujú zobrazovať produkty na základe konkrétneho vyhľadávania. Hlavným cieľom je zvýšiť viditeľnosť produktov, zvýšiť návštevnosť e-shopu a zvýšiť počet konverzií. Reklamy sa zobrazujú výraznejšie ako klasické textové reklamy a obsahujú obrázky produktov, názvy, ceny a ďalšie informácie.
Veľkou výhodou Ads je, že účet môžete prepojiť s Google Analytics 4. Ten zbiera všetky údaje z každej návštevy vašej stránky. Po prepojení týchto účtov bude Google Analytics 4, zbierať aj údaje z kliknutí na reklamy. Čo vám umožní lepšie analyzovať úspešnosť reklám.
Facebook a Instagram
Sú sociálne sieť, kde ľudia nehľadajú kľúčové slová alebo riešenia. Prezerajú si tu hlavne novinky od priateľov či rôznych stránok. A presne tu je priestor pre vaše reklamy. Stačí jeden klik a ľudia sú na vašom eshope, kde si ich môžete kúpiť váš produkt alebo objednať službu. Je to jednoduché.
Aby sa však reklamy zobrazovali tým správnym ľuďom, je potrebné nastaviť si to správne publikum. Na rozdiel od AdWords, Facebook reklamy zacielite pomocou záujmov, nie kľúčových slov. To znamená, že si nenastavíte kľúčové slová, na základe ktorých sa reklama bude zobrazovať, ale vyberiete záujmy publika ako napr. Nakupovanie, Šport, Divadlo, Architektúra, Filmy, atď. Reklamu, však viete spustiť aj bez pridania záujmov publika. V tom prípade riskujete to, že reklama sa zobrazí ľuďom, ktorí nemajú vôbec záujem o to čo ponúkate a váš kredit sa vyčerpá bez získania nových zákazníkov.
Rovnako si viete nastaviť aj vekový rozsah, pohlavie či oblasť, na ktorú chcete zacieliť.
Na vytvorenie správneho publika máte možnosť použiť Meta Pixel. Je to vlastne javascriptový kód, ktorý sa vloží na vašu web stránku a zbiera informácie o návštevníkoch. Z týchto informácií následne vytvorí publikum, na ktoré môžete zacieliť reklamy.
Tu máte na výber viacero typov reklám. Najviac sa však používajú reklamy:
- Zvýšenie povedomia– Cieľom je dosiahnuť čo najširšiu audienciu a zaujať ju zaujímavým obsahom, ako sú obrázky, videá alebo príspevky.
- Návštevnosť – využíva na zvýšenie návštevnosti konkrétnej webovej stránky, či už ide o webové sídlo podniku, blog, alebo iný typ online obsahu.
- Engagement (Angažovanosť) – slúži na získavanie pozornosti a aktívneho zapojenia publikum, čo môže zahŕňať lajky, komentáre, zdieľanie obsahu, účasť v súťažiach alebo ankety a iné formy interakcie
- Potenciálny zákazníci – Cieľom kampane na potenciálnych zákazníkov je zvýšiť povedomie o značke, vzbudiť záujem a viesť ich k ďalším krokom, ako je návšteva webovej stránky, registrácia, alebo konverzia.
- Predaj – Cieľom tejto kampane je osloviť potenciálnych zákazníkov a presvedčiť ich k vykonaniu konkrétnej akcie, ako napríklad nákup produktu, registrácia alebo iná forma konverzie.
Reklamné kampane si môžete vytvoriť vo viacerých formátoch:
- Jeden obrázok alebo video– umožňuje zobraziť jeden obrázok alebo video alebo prezentáciu s viacerými obrázkami
- Karousel– môžete použiť 2 – 10 obrázkov alebo videí v jednej reklame
- Collection– Mobilná reklama, ktorá sa zobrazuje ako full screen.
Záver
Prečo si vybrať medzi týmito dvoma možnosťami keď môžete použiť oboje Google Ads aj Facebook a Instagram reklamné kampane? Nebojte sa experimentovať s rôznymi druhmi reklám a sledovať ich výkonnosť. Sústreďte sa na to, aby ste priniesli hodnotný obsah, ktorý zaujme a angažuje vašu cieľovú skupinu. Buďte kreatívni a neustále sa učte z analýzy výsledkov vašich kampaní. A najdôležitejšie, buďte trpezliví. Úspech v online reklame môže trvať dlhší čas, ale so správnym prístupom a nasadením môžete dosiahnuť svoje ciele.