Facebook Pixel je nástroj, ktorý analyzuje vaše reklamné kampane zverejnené na vašom Facebooku. Každý pixel má svoj kód, ktorý sa vloží na vašu web stránku, aby mohol sledovať a zhromažďovať potrebné informácie o aktivitách používateľov na vašej stránke. Vďaka týmto informáciám potom viete optimalizovať svoje reklamy a kampane. Facebook Pixel dokáže sledovať návštevnosť vašej web stránky, pozretie obsahu, nákupný košík a samozrejme konverzie. Na základe toho viete vytvárať cieľové skupiny a využiť ich napríklad pre remarketing. Je to veľmi užitočný analytický nástroj pre vaše online marketingové kampane a meranie vášho výkonu na Facebooku.
My vám ukážeme ako si Facebook Pixel priradiť k Facebook reklamnému účtu.
1. V Meta Business Suite prejdite na Nastavenia ˃ Business settings
2. V ľavom paneli prejdite do časti Datasources ˃ Pixely a vpravo stlačte Potvrdiť.
3. Zobrazí sa vám okno kde zadáte názov vášho Pixlu a kliknete na Create – vytvoriť.
4. Ďalej kliknete na Setup Meta Pixel
5. Následne v ďalšom okne Manually add the Pixel code to website kliknete na Install code manually.
6. Potom sa vám zobrazí Inštalačný Pixel kód. Tento vygenerovaný kód skopírujete, pošlete vášmu programátorovi a budete čakať na jeho potvrdenie o pridanie Pixel kódu na webstránku. Medzitým stlačíte pokračovať.
7. Na ďalšej strane opäť pokračovať
8. Po tom ako vám programátor pridal Pixel kód na webstránku, je ešte potrebné pridať ho v Meta Business Setings.
Prejdite opäť do Nastavenia ˃ Business setings ˃ Datasetings ˃ Pixel. Do priečinku napíšete názov FB reklamného účtu. Kliknete na Connected assets a potom Add Assets.
9. Zobrazí sa vám okno kde si vyberiete váš reklamný účet a kliknete na Pridať. Hotovo, od teraz viete pridávať Pixel na meranie pri vytváranie vašich reklamných kampaní.
Výsledky meraní si viete potom skontrolovať cez Nastavenia ˃ Business setings ˃ Datasetings ˃ Datasets. Zadáte názov a kliknete na Open in Events Manager.
Kde sa vám zobrazia výsledky za posledných 28 dní. Pri základnom Pixeli sa merajú Len videnia stránky. Pri doplnkovom meraní viete sledovať aj ďalšie údaje ako koľko ľudí si pozrelo obsah stránky, vyhľadávalo vašu web stránku, pridalo produkt do košíka, koľko ľudí nakúpilo alebo sa zaregistrovalo.
Facebook Pixel je neoceniteľným nástrojom pre meranie výkonu reklám a optimalizáciu vašich kampaní na Facebooku. Využitím týchto dát môžete prispôsobiť svoje reklamy a zlepšiť efektivitu svojich online marketingových aktivít.
Ak ešte nemáte Facebook reklamný účet návod na jeho vytvorenie nájdete tu: https://modernewebstranky.sk/meta-business-suite-ako-vytvorit-facebook-reklamny-ucet/